2020-09-08, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Diskussionen var huruvida skador förelåg. Det som är så skrämmande är att såpass många i tråden verkar anse att vi inte ens ska klarlägga saken. Typiskt svenskt verkar det som. Jag tror jag förstår mer och mer vad det svenska självmordet går ut på.
Vad är det som klarläggas menar du?
Citera
2020-09-08, 20:10
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Vad är det som klarläggas menar du?

Ola skrev att han var sjuk i C19 i våras och jag frågade om han kollat sina inre organ inkl. lungor, hjärta och testiklar och flera postare skrev att det skulle han minsann absolut inte göra. Varför ska vi klargöra såna saker, komma här med några fakta som vi inte behöver. Mentaliteten hos vuxna här i tråden är skrämmande minst sagt och ett bevis för att det naturliga urvalet inte fungerar i Sverige.
Citera
2020-09-08, 20:14
Medlem
Citat:
Ola skrev att han var sjuk i C19 i våras och jag frågade om han kollat sina inre organ inkl. lungor, hjärta och testiklar och flera postare skrev att det skulle han minsann absolut inte göra. Varför ska vi klargöra såna saker, komma här med några fakta som vi inte behöver. Mentaliteten hos vuxna här i tråden är skrämmande minst sagt och ett bevis för att det naturliga urvalet inte fungerar i Sverige.
Det är nog litet för tidigt att börja undersöka de långsiktiga efterverkningarna av covid-19, kanske? Sjukdomen har ju inte funnits ett år ännu.

Naturligtvis kommer det att produceras forskning på det här vad det lider. Det jobbas nog redan ganska intensivt på att utröna detta men ännu finns inte så mycket publicerat. I alla fall inte sådant man kan dra några långtgående slutsatser av.
Citera
2020-09-08, 20:16
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Dina beskrivningar av "postmoderna idealister" dyker upp i mitt huvud, trots att jag inte har lyckats få grepp om innebörden. Är postmodern idealism en del av förklaringen till Folkhälsomyndighetens arrogans?

Ja det är väl en av de mest rimliga hypoteserna. En ännu värre sådan skulle vara att FHM och Tegnell rentav är kommunister som agerar under den kinesiska regeringen. Riktigt så konspiratoriskt skulle väl inte jag göra det även om man definitivt kan säga det om WHO.

Jag kan dock inte slå till med någon mothypotes till dessa annat än att de helt enkelt är inkompetenta men så jävla inkompetenta kan man omöjligtvis vara om man har den utbildning som de faktiskt har.
Citera
2020-09-08, 20:22
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Det är nog litet för tidigt att börja undersöka de långsiktiga efterverkningarna av covid-19, kanske? Sjukdomen har ju inte funnits ett år ännu.

Naturligtvis kommer det att produceras forskning på det här vad det lider. Det jobbas nog redan ganska intensivt på att utröna detta men ännu finns inte så mycket publicerat. I alla fall inte sådant man kan dra några långtgående slutsatser av.

Nej, vi skulle använt betydande resurser till att undersöka det omedelbums. Det är något som vi ska ha satsat på kontinuerligt under den här perioden. Vi ska ha haft in alla som varit inlagda på sjukhus för kontinuerlig uppföljning och kolla så mycket som möjligt nu INNAN HÖSTEN KOMMER.

Ex. finns det studier i Kina där man hittat testikelskador på närmare 100% av fallen post mortem. Näeh, komma här och förvilla oss med fakta det vill vi inte.
Citera
2020-09-08, 20:23
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjelvefan
Journalisten Mats Engström:

https://mengstrom.blogspot.com/2020/09/folkhalsomyndigheten-bromsade-starten.html?fbclid=IwAR2mx2nFD1wzo9u6DfZjavvr-at83KQ50QgqhUDe-UJRksWX xDa8ftYao2c&m=1
Det är skandal att läsa hur FHM hela tiden har bromsat agerandet, allt de brytt sig om är att inte oroa svenskarna. Nu exploderade det ju och oron blev än större än vad den blivit om man agerat proaktivt. Den sitter i än.
Citera
2020-09-08, 20:27
Medlem
Citat:
Nej, vi skulle använt betydande resurser till att undersöka det omedelbums. Det är något som vi ska ha satsat på kontinuerligt under den här perioden. Vi ska ha haft in alla som varit inlagda på sjukhus för kontinuerlig uppföljning och kolla så mycket som möjligt nu INNAN HÖSTEN KOMMER.

Ex. finns det studier i Kina där man hittat testikelskador på närmare 100% av fallen post mortem. Näeh, komma här och förvilla oss med fakta det vill vi inte.
Du tror inte det forskas på detta i väst?
Citera
2020-09-08, 20:28
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Hur mycket tester har du genomgått? Har du kollat hjärtat, levern, njurarna, testiklarna etc? Har du gjort spermaprover?

Naturligtvis inte, jag mår ju bra. Gick ca 2 mil igår, och det gick alldeles utmärkt. Dessutom med en extra liten belastning, som jag inte tänker redovisa på flashback.
Citera
2020-09-08, 20:29
Medlem
Citat:
Ja det är väl en av de mest rimliga hypoteserna. En ännu värre sådan skulle vara att FHM och Tegnell rentav är kommunister som agerar under den kinesiska regeringen. Riktigt så konspiratoriskt skulle väl inte jag göra det även om man definitivt kan säga det om WHO.

Jag kan dock inte slå till med någon mothypotes till dessa annat än att de helt enkelt är inkompetenta men så jävla inkompetenta kan man omöjligtvis vara om man har den utbildning som de faktiskt har.

De kan också vara på en nivå vad gäller folkhälsa och epidemiologi som ligger ovanför de flesta andras, inklusive ett gäng hobbyexperter här på FB. Panik, populism, kortsiktighet, politik verkar inte vara FHMs kännetecken, därmed inte sagt att fel har begåtts.
Citera
2020-09-08, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Varför reagerar ingen mot fotbollsspelare som får Covid-19? Smittar inte utomhus säger en läkare. Hur jävla dum får man vara?

Antar att du pratar om dig själv med sista meningen? Eller tror du att fotbollspelare lever sina liv enbart utomhus på en fotbollsplan?
Citera
2020-09-08, 20:32
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
De kan också vara på en nivå vad gäller folkhälsa och epidemiologi som ligger ovanför de flesta andras, inklusive ett gäng hobbyexperter här på FB. Panik, populism, kortsiktighet, politik verkar inte vara FHMs kännetecken, därmed inte sagt att fel har begåtts.

Nej det kan det omöjligtvis vara. Det finns ingen normalbegåvad statsepidemiolog som skulle rekommendera folk att sticka ut och resa under en pågående pandemi utan att varna för karantäner eller införa tvångstestningar av folk vid gränsen. Inga. FHM hade en plan att folk skulle bli smittade från första början.
Citera
2020-09-08, 20:42
Medlem
Citat:
Nej det kan det omöjligtvis vara. Det finns ingen normalbegåvad statsepidemiolog som skulle rekommendera folk att sticka ut och resa under en pågående pandemi utan att varna för karantäner eller införa tvångstestningar av folk vid gränsen. Inga. FHM hade en plan att folk skulle bli smittade från första början.

Finns ingen stadsepedimolog som rekommenderat folk att resa till områden med utbredd smitta. När en liten liten del svenskar började/fick resa i mitten på juli var smittläget på klassiska sydeuropeiska semesterorter mkt lågt. Har smittan i Sverige ökat sen i mitten på juli när dessa turister kom hem?

Du verkar ha höga och tvärsäkra tankar om din förmåga att bedöma läget i pandemin. Du är säkert skarpare än dom flesta på FHM, sök jobb där vetja!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in