2020-09-08, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Jag spekulerar runt ett grymt brott, inte om vilka regelverk gäller fastghetsskötarna eller reparatörer, jag vet att man inte heller får slå ihjäl en annan människa, men likförbaskat har det nu hänt.

"Vaktisen" figurerar på ett egendomligt sätt här, det är vad jag tycker, även om andra inte gör som jag.
Tex. Varför skriver en föredetta hyresgäst här i tråden och berättar hur hen visas runt i fastigheten av "vaktisen" och de letar/kollar efter i utrymmen mm. Alltså någon gång efter mordet. Varför det? OM det skulle vara något att kolla mer i huset så går man med MORDUTREDARNA genom en gg till osv. eller ? 🤔

Varför står T med sin tjänstebil på måndagen den 18. nov. på "vaktisens" gata? Bl.a.

"Vaktisen skulle kolla avlopp i lägenheten ca? nära? den tiden bråket pågick, detta enligt Wilma.
Vad har en fd. Hyresgäst i huset att göra? Var det kanske en bekant till vaktisen och dom gick och pratade om saken och snokade på egen hand? Inte för att jag misstänker någon utav dem för någon inblandning, men man tycker ju isåfall att det är lite konstigt att en fd hyresgäst ska gå där och snoka, om det nu är så.
Det fanns visst någon brukare på den adressen där vaktisen bor också. Det borde ju kollas upp om den personen fick besök av T den dagen. Apropå brukare, undrar hur snacket och funderingarna går nu hos dem. Borde finnas mycket att prata om. Men T var väl ganska populär hos dem, och skötte sitt jobb bra, vad jag har förstått.
Citera
2020-09-08, 09:19
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
[/b]

Nej då! Det tror jag inte alls, har inte skrivit det heller utan detta är endast din slutsats av vad jag skrivit.
Varför då skriva att vaktmästaren bettet sig egendomligt?
Att tishko stått vid hans gata? (Där det är ett bostadsområde med flera hus)
Skriver att han släppt in en fd hyresgäst och att de gått och snokat i huset?
Det var en annan hyresgäst som släppte in personen dessutom, hen gick endast in och tittade runt.
Du lägger allt fokus på vaktmästaren och jag förstår inte varför? Du misstänker honom inte men vill ändå diskutera honom?
Citera
2020-09-08, 09:22
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Vad har en fd. Hyresgäst i huset att göra? Var det kanske en bekant till vaktisen och dom gick och pratade om saken och snokade på egen hand? Inte för att jag misstänker någon utav dem för någon inblandning, men man tycker ju isåfall att det är lite konstigt att en fd hyresgäst ska gå där och snoka, om det nu är så.
Det fanns visst någon brukare på den adressen där vaktisen bor också. Det borde ju kollas upp om den personen fick besök av T den dagen. Apropå brukare, undrar hur snacket och funderingarna går nu hos dem. Borde finnas mycket att prata om. Men T var väl ganska populär hos dem, och skötte sitt jobb bra, vad jag har förstått.
Den fd hyresgästen blev insläppt av en annan boende, hen ville väl bara vara till hjälp.
Jag hade definitivt gjort liknande om jag kände att det kunde göra nytta för fallet.
Se om något uppenbart ändrats på vinden tex..
Citera
2020-09-08, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter

Direkt inblandning vill jag inte tro heller, men vad vet folk runt W&T som inte kommer ut?
Citera
2020-09-08, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Varför då skriva att vaktmästaren bettet sig egendomligt?
Att tishko stått vid hans gata? (Där det är ett bostadsområde med flera hus)
Skriver att han släppt in en fd hyresgäst och att de gått och snokat i huset?
Det var en annan hyresgäst som släppte in personen dessutom, hen gick endast in och tittade runt.
Du lägger allt fokus på vaktmästaren och jag förstår inte varför? Du misstänker honom inte men vill ändå diskutera honom?

Okej med din förklaring. Men om en föredetta hyresgäst gör detta "sök" ser jag det som nyfikenhet utöver det normala/vanliga, eller så vet hen något som väckt hens misstankar om något??? Varför inte kontakta utredarna då? Dessutom framkom det att den personen som visade runt hade tillgång till utrymmen som inte går för alla hyresgäster, men det kan jag ha missuppfattat/minns fel!
Hur VET du vem som släppte in, och att "hen gick endast in och tittade runt" ?

Mitt focus ligger på massa saker i fallet som jag tycker vara diffusa/"luddiga" på ena eller andra sättet. Råkar det vara flera på en och samma händelse eller personer så.... kan inte hjälpa det. Tror bara folk som vet något som kan vara av vikt inte kommit fram, bara en kännsla!?

Som du uppfattar det jag skriver är inte fel på något sätt för jag kan omöjligen skriva ner alla mina tankar, inte ens förklara allt som känns "inte riktigt bra i magen" - bara så.
Citera
2020-09-08, 10:24
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Okej med din förklaring. Men om en föredetta hyresgäst gör detta "sök" ser jag det som nyfikenhet utöver det normala/vanliga, eller så vet hen något som väckt hens misstankar om något??? Varför inte kontakta utredarna då? Dessutom framkom det att den personen som visade runt hade tillgång till utrymmen som inte går för alla hyresgäster, men det kan jag ha missuppfattat/minns fel!
Hur VET du vem som släppte in, och att "hen gick endast in och tittade runt" ?

Mitt focus ligger på massa saker i fallet som jag tycker vara diffusa/"luddiga" på ena eller andra sättet. Råkar det vara flera på en och samma händelse eller personer så.... kan inte hjälpa det. Tror bara folk som vet något som kan vara av vikt inte kommit fram, bara en kännsla!?

Som du uppfattar det jag skriver är inte fel på något sätt för jag kan omöjligen skriva ner alla mina tankar, inte ens förklara allt som känns "inte riktigt bra i magen" - bara så.
Den som gick in skrev det ju här..
Vilka utrymmen har de inte tillgång till?
Andras förråd och andras lägenheter..Som inte andra hyresgäster kan öppna ens, så jag tycker inte det är konstigt alls.
Självklart hade väl hen kontaktat utredningen OM hen upptäckte något men då måste ju personen en och titta först.
Citera
2020-09-08, 12:35
Medlem
FetFulElaks avatar
Okej... vem är vaktmästaren?
Citera
2020-09-08, 13:24
Medlem
Ni ska lägga krafterna på att leta efter hennes kropp i Ljungskile och inte leta efter vaktmästaren, tycker jag.
Citera
2020-09-08, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Ni ska lägga krafterna på att leta efter hennes kropp i Ljungskile och inte leta efter vaktmästaren, tycker jag.
Precis. Att han var lerig när polisen anträffade honom antyder att han burit ut något i terrängen i Ljungskile.
Citera
2020-09-08, 15:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.

Det håller jag nog med dig om.

Detta vet ni/du säkert redan , men om man hoppar av tåget i Ljungskile och sakta söker
sig mot E6 så hamnar man även vid vatten. Det är inte alls långt mellan tågstationen
och havet/E6. Precis där finns det dels en liten Å eller bäck och dels en lång
strandremsa längs havet.
Möjligheten är stor att man blir lerig om man försöker "bära nåt tungt" där i mörkret
och sen försöker ta sig ut på E6 igen för att gå hem.

Finns en möjlighet att T droppade W eller nån del av W just där innan han började gå hem
längs E6.

Detta har ni nog redan koll på och har säkert diskuterat, men jag visar ändå
med en bild vad jag menar.

(har bara följt detta i media, så jag har nästan ingen koll på tråden)

https://docdro.id/g0a2ItF
Citera
2020-09-08, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandared

Detta vet ni/du säkert redan , men om man hoppar av tåget i Ljungskile och sakta söker
sig mot E6 så hamnar man även vid vatten. Det är inte alls långt mellan tågstationen
strandremsa längs havet.
Möjligheten är stor att man blir lerig om man försöker "bära nåt tungt" där i mörkret

Finns en möjlighet att T droppade W eller nån del av W just där innan han började gå hem
längs E6.

Så du tänker att han hade med sig henne på tåget, där det inte ens verkar som om han haft någon väska, dock luddigt men tågvärden minns iaf ingen väska.
kanske hennes kort, kanske någon ägodel dock inte hennes telefon då den var påslagen till dagen efter..men att han tagit med sig en del av W på tåget tror jag vi kan utesluta..
Citera
2020-09-08, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandared

strandremsa längs havet.

längs E6.

Mitt skyddsprogram hindrar datorn att öppna din länk och kommer en varning att det är en känd skadlig sida. Vad är den sida och vad vill du visa?
Senast redigerad av matematiker 2020-09-08 kl. 16:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in