2020-09-08, 13:02
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Letade efter en grej och kom på detta ställe:

Aktbil 163, sid 569

"2018-05-14 18:23:34.138 +0200 INFO pid�7260 16796:RunAsync-
-AddOperation WithDelay-1462 sync_ client_thread.py: 139 Execute cleanup callback 'CleanupAsyncReference1
"

För en sådan som jag, är det ju förstås helt obegripligt.
Men det är ju lite av en slump att det passar så bra i de misstankar man kan ha om vad som har gjorts i SDs dator

Men nu var det ju inte det här jag letade efter...
Inte skämta(?) om sånt, det kan ju finnas nån som tar dig på allvar

Ett färskt exempel hämtat från sync.log på min dator

2020-09-08 12:47:46,417 +0200 INFO pid=824 1896:RunAsync-PushWithDelay-99 sync_client_thread.py:139 Execute cleanup callback'CleanupAsyncReference'
Citera
2020-09-08, 13:10
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Letade efter en grej och kom på detta ställe:

Aktbil 163, sid 569

"2018-05-14 18:23:34.138 +0200 INFO pid�7260 16796:RunAsync-
-AddOperation WithDelay-1462 sync_ client_thread.py: 139 Execute cleanup callback 'CleanupAsyncReference1
"

För en sådan som jag, är det ju förstås helt obegripligt.
Men det är ju lite av en slump att det passar så bra i de misstankar man kan ha om vad som har gjorts i SDs dator

Men nu var det ju inte det här jag letade efter...

Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Inte skämta(?) om sånt, det kan ju finnas nån som tar dig på allvar

Ett färskt exempel hämtat från sync.log på min dator

2020-09-08 12:47:46,417 +0200 INFO pid=824 1896:RunAsync-PushWithDelay-99 sync_client_thread.py:139 Execute cleanup callback'CleanupAsyncReference'

Jag började genast leta mönster 😆
Citera
2020-09-08, 13:49
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Naturligtvis kan jag inte svara på det.
Det som får mig att tro att just SD skulle kunna lösa problemet genom att vara en ganska vanlig kille som "klarar sig själv" när det gäller mobil och IT-tekniska är väl att det inte bara är polisens IT. tekniker som jobbat med det här, utan även flera personer på NFC.

Jag misstänker att det inte alls är så lätt att ta reda på vad som hände vid med SDs dator 23:34 den 14 maj- 18.

Om det nu var lätt att reda ut det här, hur kommer det sig att försvaret inte angripit det? Om det var så enkelt, så att både Mr Barneby och SD fixar det, varför är SD inte fri från misstankarna sedan detta kom fram?

Svaret är att det idag inte finns någon lätt lösning för att få fram svaret och att vi idag (och kanske för alltid) aldrig kommer att få ett svar.

Det finns helt enkelt inget svar på om det krävs en aktiv handling för denna okända aktivitet i SDs dator i dagsläget.

Aktbil 163, sid 546

Det är ju det: hade MGM planerat alibiet så hade han insisterat mer (än vi känner till) på att det friar honom från misstanke. Hade han varit oskyldig och mycket väl kommit ihåg (som man kunde vänta) att han kollade jobbmejlet o öppnade/aktiverade datorn så hade han insisterat ännu mer ändå. Hade det därtill gått att bevisa hade det kanske inte blivit ngn rättegång.

Det som återstår är att han inte planerade alibiet, dvs att det skedde av en slump, spontant. Alltså kan det ske spontant...

Möjligen har han haft datorn i sin k*ånken, men även då borde han väl försökt sig på ett kraftfullare alibi?
Citera
2020-09-08, 14:04
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Ja just det, de där ospecificerade automatiska spontana uppdateringarna eller registreringarna eller vad han nu kallade dem, som han fick på sin dator men som inte fanns på SD-datorn.

Varför testade han inte på SDs dator istället
för sin egen?
Citera
2020-09-08, 14:14
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
för sin egen?
Mycket bra och relevant fråga, jag var inne på det i det här inlägget

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2020-09-08, 14:31
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Det e som att åka runt,runt i en rondell och möta samma idioter hela tiden...
Stånga sig blodig för att en förstår datorns aktivitet med öh öh mem men nää man har gjort så o så o så.Man har gjort allt utom det MrBarnaby testar,man ifrågasätter trots noll kunskap eller provar själv.

Jag ska göra det lätt för er:Fråga arbetskamraten när han skickade mailet om man inte redan gjort det och då är det väl inga konstigheter om någon öppnat mailet 2 minuter senare.
Citera
2020-09-08, 14:37
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
för sin egen?

Bra fråga, men man anar att det har att göra med svårigheten att slå fast ngt definitivt ändå. Det är väl oupprepbart, som forensikern också anger.
Citera
2020-09-08, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Sd har inget alibi, har du missat den detaljen?
Resten av ditt inglägg är som vanligt bara skit, lögner och hat.
Hur orkar du leva med dig själv?
Du har skrämt bort alla människor från ditt sorgliga liv, nu skrämmer du bort alla från denna tråd med ditt hatande och förnedrande.

Återger min frågeställning utifall någon med mer intelligens än en fiskmås vill försöka sig på med en annan mördare än Sd.

Jag tror de flesta har omständigheterna klara för sig och därmed GM. Varför öht diskutera annan GM? Nu handlar det om att rätt kräk ska ha sitt straff och hur många kan det vara som tror på någon annan än SD? Nä, väldigt få.
Citera
2020-09-08, 14:46
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Stånga sig blodig för att en förstår datorns aktivitet med öh öh mem men nää man har gjort så o så o så.Man har gjort allt utom det MrBarnaby testar,man ifrågasätter trots noll kunskap eller provar själv.

Jag ska göra det lätt för er:Fråga arbetskamraten när han skickade mailet om man inte redan gjort det och då är det väl inga konstigheter om någon öppnat mailet 2 minuter senare.

Möter du idioter i rondell så är det antingen de eller du som åker vänstervarv. Det kan vara farligt.

Annars är väl liknelsen rätt bra.

Karusell är kanske bättre. Man hoppar på en käpphäst el en rosa elefant o åker med ett tag.

Jag skulle gissa att åkl har en rätt bra bild av datorns aktivitet. Det är liksom rätt centralt. Som mobilen ungefär. Man går inte till åtal utan att ha på fötterna där, skulle jag tro.

SD synes inte opponera sig värst heller.
Citera
2020-09-08, 14:51
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
för sin egen?

Av samma anledning som det först för sent noterades att någon loggat in på LWs konto på morgonen 15/5 kanske?
Dåligt skött utredning med misstänkt mycket ”otur” från början?
Inte vet jag men många saker lämnar mycket övrigt att önska, till exempel och särskilt att man inte kopplar ihop skrikvittnena och anmälan om försvunnen person...

Obegripligt!
Citera
2020-09-08, 14:54
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Möter du idioter i rondell så är det antingen de eller du som åker vänstervarv. Det kan vara farligt.

Annars är väl liknelsen rätt bra.

Karusell är kanske bättre. Man hoppar på en käpphäst el en rosa elefant o åker med ett tag.

Jag skulle gissa att åkl har en rätt bra bild av datorns aktivitet. Det är liksom rätt centralt. Som mobilen ungefär. Man går inte till åtal utan att ha på fötterna där, skulle jag tro.

SD synes inte opponera sig värst heller.
Eller så ere jag som e idioten,vem vet.
Jag tror att åk kan ha dragit alla datorns aktiviteter " över en kam " och det vore inte konstigt om det blir en blunder i FU som nu kan kanske rättas till.Sen hur det påverkar rättengången i slutändan har jag ingen aning om.
Citera
2020-09-08, 14:59
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan

Det är en sak att trådens deltagare inte kan eller orkar testa själva men det värsta är att IT-forensikern inte verkar ha gjort det. Han spekulerade och gissade att Drivesynkningen kan ha orsakat 23.34-händelsen. Varför inte bara testa, som jag gjort.
Senast redigerad av MrBarnaby 2020-09-08 kl. 15:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in