Citat:
Ursprungligen postat av
AusnahmeMensch
Gravid kvinna i Australien grips i sitt egna hem för att hon på Facebook skrivit att hon vill protestera mot "covid"-lockdown.
https://www.youtube.com/watch?v=ut2bA48ASrw
Är detta ert drömsamhälle? Ser ni inte att det sedan länge inte handlar om något fjantvirus?
I början av pandemin hade jag förståelse för att människor var oroliga; nytt virus, många svårt sjuka förekom i mediarapporteringen o.s.v. (det var jag själv).
Men nu är det mest skrämmande att se hysterin när de styrande måste försvara sina tidigare åtgärder och inte ser någon möjlighet att ompröva sina beslut (om lockdowns inte gav den effekt som det hoppades på har samhället orsakat sig själv stor skada utan att få någonting för det).
Har också sett klipp på protesterna i Australien. Tänk för ett år sedan, om piketpoliser hade brottat ner personer vars enda "brott" var att hänga i parken (låt vara med ett plakat med regimkritiskt budskap). Otänkbart för de flesta.
Jag tror att vi är långt ifrån att se slutet på den här krisen. Förhoppningsvis kan regeringar omvärdera sina strategier vid behov (gäller såklart även Sverige). Tyvärr finns så stor prestige, och så hård kritik har delats ut mot andra länder, kanske särskilt mot Sveriges strategi*, att det är svårt att se hur en normaliseringsprocess ska gå till.
*Även mot en del andra länder. Sveriges strategi har för den delen också haft många anhängare.