2020-08-24, 21:14
Medlem
Spotlifes avatar
Varför började Joseph Deangelo?
Joseph Deangelo den äldre misshandlade sin fru och Joseph den yngres mor. Det är inte otänkvärt att försoningsknull etc ingick i de våldsamma grälen, de flyttade mycket runt. Försoningsknull som den lille Joseph först blev överraskad av & sedan sökte sig till, fick normerna han av. Han började som inbrottstjuv och smygare. Han sökte sig in i andras gemenskaper som tidigare. Därför var han så hemma med beteendet. Så fruktansvärt avslappnad och Hemma.

Varför slutade Joseph Deangelo Tror inte att han slutat vid någon specifik tidpunkt, däremot har omständigheterna fått honom att ändra sig och sin brottslighet. Vi ska inte glömma bort att han en gång hade 3 skiljda brottsprofiler, vilka efter stort gräl kunde läggas samman. Han har med andra ord vart extremt flexibel och anpassat sig efter läget.

OM han slutade 1986 är nog den viktigaste faktorn att hans dotter flyttade in med sitt barn och han fick ägna sig åt att vara morfar lite mer aktivt och att förstärka barnbarnets lekhus med extra starka hänglås och skydd mot en i övrigt livsfarlig värld som han kände väl till..så gissar jag att det förhåller sig
Citera
2020-08-26, 04:55
Medlem
Syljens avatar
Lyssnade på podden man in the Window.han började först döda katter och hundar innan han blev den ultimata inbrottstjuven sen resten vad som hände är kännt,
Citera
2020-08-26, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Syljen
Lyssnade på podden man in the Window.han började först döda katter och hundar innan han blev den ultimata inbrottstjuven sen resten vad som hände är kännt,

Vidrigt kräk.
Citera
2020-08-27, 03:56
Medlem
GoFuckADucks avatar
Nån som tror att Joseph Deangelo och Dennis Rader "BTK" hade blivit bra cell polare om dom satt i samma fängelse? Dom verkar ju vara i samma ålder och ha liknande mördar intresse.
Citera
2020-08-27, 11:02
Medlem
Syljens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoFuckADuck
Nån som tror att Joseph Deangelo och Dennis Rader "BTK" hade blivit bra cell polare om dom satt i samma fängelse? Dom verkar ju vara i samma ålder och ha liknande mördar intresse.
Fy fan vilken team,BTK berättade helt stolt i rättegången hur han mördade sina offer,
Citera
2020-08-27, 21:42
Medlem
Någon som har insyn i hur amerikanska vänstern ser på honom, jämfört med hur den svenska vänstern hade sett på honom?
Citera
2020-09-03, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christianbadass
Det första preliminära första hörandet skulle ha varit nu 12 maj men är på grund av Corona framflyttat till den 29 juni.
Har de dödsstraff i den staten han är i?
Citera
2020-09-07, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Syljen
Varför är jag inte ett dugg förvånad? Säg en seriemördare som inte roat sig med att döda djur till en början.

För övrigt rekommenderas den podden?Har gått i tankarna att lyssna på den.
Citera
2020-09-07, 19:51
Medlem
Syljens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverpondus
Varför är jag inte ett dugg förvånad? Säg en seriemördare som inte roat sig med att döda djur till en början.

För övrigt rekommenderas den podden?Har gått i tankarna att lyssna på den.
Den är riktigt bra börja lyssna tycker jag,lång intervju med två av snubbarna som blev bakbundna när han våldtog deras tjejer,riktigt obehagligt
Citera
2020-09-12, 13:33
Medlem
AnOldBeginnings avatar
I'll be gone in the dark-dokumentären var ju rent skräp.

Dom förklarade inte ens hur hon/dom listade ut vem det var. Eller det gjorde dom kanske i SMS:en i de två avsnitten som i princip bara består av SMS-text? Där var jag för uttråkad för att titta och lyssnade bara.

Sista jag fick med mig var att hon fick tag i ett par graverade örhängen eller manchetknappar som EAR-ONS hade snott från något offer, men att det inte ledde någonstans.
Nästa gång de nämner mördaren, känns det som, så är det "DNA:t var en 100% match".

Någon som vet hur dom till slut lyckades gräva fram honom?
Citera
2020-09-12, 23:50
Medlem
Peppe-Lunss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnOldBeginning
I'll be gone in the dark-dokumentären var ju rent skräp.

Dom förklarade inte ens hur hon/dom listade ut vem det var. Eller det gjorde dom kanske i SMS:en i de två avsnitten som i princip bara består av SMS-text? Där var jag för uttråkad för att titta och lyssnade bara.

Sista jag fick med mig var att hon fick tag i ett par graverade örhängen eller manchetknappar som EAR-ONS hade snott från något offer, men att det inte ledde någonstans.
Nästa gång de nämner mördaren, känns det som, så är det "DNA:t var en 100% match".

Någon som vet hur dom till slut lyckades gräva fram honom?
Den kvinnliga författaren hade exakt 0% medverkan till att Joseph DeAngelo till slut greps. Dokumentären försöker bara blanda bort korten.

Han greps på samma sätt som dubbelmördaren från Linköping greps, dvs genom att samköra DNA som kom från DNA från brottsplatserna med släktforskningsföretagens DNA-banker. Där fick man alltså en matchning med en avlägsen släkting till DeAngelo, sedan räknade man bakåt i släktstegen och kartlagde alla ättlingar som den gemensamma anfadern hade och kunde på så vis ringa in gärningsmannen.
Citera
2020-09-13, 17:05
Medlem
Syljens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peppe-Luns
Den kvinnliga författaren hade exakt 0% medverkan till att Joseph DeAngelo till slut greps. Dokumentären försöker bara blanda bort korten.

Han greps på samma sätt som dubbelmördaren från Linköping greps, dvs genom att samköra DNA som kom från DNA från brottsplatserna med släktforskningsföretagens DNA-banker. Där fick man alltså en matchning med en avlägsen släkting till DeAngelo, sedan räknade man bakåt i släktstegen och kartlagde alla ättlingar som den gemensamma anfadern hade och kunde på så vis ringa in gärningsmannen.
Så var det ja men Höijer ett finger,kolla inte den äckliga dokumentären ll be gone in the dark,jävla skit blir förbannad när tänker på den
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in