2020-09-07, 00:25
Medlem
Dickassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kubeen
Dem har legat nere och haft problem störra delen av dagen. Du kan kolla forum chatten så ser du folk klaga. Det är det jag menade. Kanske fixat nu

Aha, Jo jag ser på uptime att det var nåt problem klockan 17:33. Jag måste ha missat det hacket. Chatten är ofta fylld med folk som har problem på grund av handhavande fel eller undermålig lina. Men just 17:33 verkar servern faktist hickat till i några minuter.

Nåväl. Vi får se när epg hoppar igång igen.
2020-09-07, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olego
Är de 1800 SEK inte lite och ta i? Eller kommer det verkligen förbättra buffering, att jag kan kolla 4k etc?

Du betalar inga 1800 bagis om du beställer från utriket!
https://www.hm-sat-shop.de/en/ip-tv/1638/tvip-s-box-v.605-iptv/ott-4k-uhd-media-player-inkl.-wlan

Vassegoast!
2020-09-07, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elp
https://www.hm-sat-shop.de/en/ip-tv/1638/tvip-s-box-v.605-iptv/ott-4k-uhd-media-player-inkl.-wlan

Vassegoast!

Amazing!

Blir att beställa några. Väldigt bra box till väldigt bra pris 😍
2020-09-07, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elp

Vassegoast!

Grymt, tack!

Beställde nyss och hoppas att det blir bättre nu.

Tack till alla för hjälp!
2020-09-07, 16:54
Medlem
Hej.

Sitter med 100/10 fiber och ändå så buffrar mina kanaler alldeles för mycket. Kör en Apple TV 4k med iplaytv appen. Nog fan ska de klara av att titta utan att buffring dyker upp i högra hörnet?

Använder n1 som leverantör
2020-09-07, 17:04
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twostepahead
Hej.

Sitter med 100/10 fiber och ändå så buffrar mina kanaler alldeles för mycket. Kör en Apple TV 4k med iplaytv appen. Nog fan ska de klara av att titta utan att buffring dyker upp i högra hörnet?

Vilken ISP har du?
Kör du med eller utan vpn?
2020-09-07, 17:33
Medlem
Dickassos avatar
Citat:
Hej.

Vad säger din säljare om det? Testa dela internet från telefonen (hotspot) till din Apple TV och se om problemet kvarstår.

Du kan även testa installera en annan Iptv app på mobilen och försöka titta på mobilen, för att utesluta problem med iplaytv eller boxen.
2020-09-07, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Vilken ISP har du?
Kör du med eller utan vpn?

Telenor. Har fungerat bra tills för ungefär 1-2 månader sen.
Kan de vara någon inställning i appen som är tokig? Någon som kör samma som kan skicka inställningarna dom har?
2020-09-07, 18:00
Medlem
Citat:
Hej.

Kör du wifi eller nätverkskabel?

Ladda ner bredbandskollen till din Apple TV 4K och mät hur mycket du har i boxen.

Vad har du för inställningar för buffer i appen?

Sonen kör Apple TV 4K med iPlaytv och nätverkskabel.
Med N1 abonnemang. 4K rullar på utan buffring.
Bahnhof 250/100.
Funkade lika bra när vi hade 100/100.

Gjort standardgrejen? Gjort routern och boxen helt strömlös någon minut?
Senast redigerad av instagam 2020-09-07 kl. 18:04.
2020-09-07, 18:59
Medlem
Hej,

Jag kör IPTV Smarters pro på en Mi box S 4k.

Jag har problem med att spola framåt/ bakåt när jag tittar på VOD. Det enda sättet jag lyckas spola är att trycka på ikonen som gör att man hoppar framåt/ bakåt 10 sekunder.

Man blir ju galen av att behöva trycka flera hundra gånger om man vill spola tillbaka för man råkat gå ifrån en halvtimme.

Tänker att det måste finnas nåt smartare sätt som jag missat?
2020-09-07, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klosso
Hej,

Jag kör IPTV Smarters pro på en Mi box S 4k.

Jag har problem med att spola framåt/ bakåt när jag tittar på VOD. Det enda sättet jag lyckas spola är att trycka på ikonen som gör att man hoppar framåt/ bakåt 10 sekunder.

Man blir ju galen av att behöva trycka flera hundra gånger om man vill spola tillbaka för man råkat gå ifrån en halvtimme.

Tänker att det måste finnas nåt smartare sätt som jag missat?

Om det inte går att ställa in hur långt du vill spola fram per klick i appen så byt till en annan app.
Tivimate eller IPTV Extreme Pro.
2020-09-07, 21:09
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Telenor. Har fungerat bra tills för ungefär 1-2 månader sen.
Kan de vara någon inställning i appen som är tokig? Någon som kör samma som kan skicka inställningarna dom har?
En del ISP har ju börjat strypa bandbredden då dom märker att man kör iptv, råkade själv ut för det alla kvällar mellan 20-23, la då in en vpn och nu funkar det som vanligt igen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in