2020-09-06, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pejowi
Inga problem med 4k om du har internet för det

Har 400 mbit, så det borde väl räcka?

Är boxarna som säljs som TVIP605 på Ali*xpr*ss bra?
2020-09-06, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olego

Den linan räcker
Har ingen uppfattning om de boxarna men om jag får gissa så får du vad du betalar för
2020-09-06, 17:09
Medlem
Citat:

Det räcker t om med 100 kanske t om 50. Så ja
2020-09-06, 17:42
Medlem
Dickassos avatar
Är det någon som får EPG via Rapid?
2020-09-06, 19:32
Medlem
Citat:
Är de 1800 SEK inte lite och ta i? Eller kommer det verkligen förbättra buffering, att jag kan kolla 4k etc?

Lägg inte 1800 kr på en Tvip 605.

Hitta en säljare som säljer Formuler Z8 till ett bra pris.
Du kommer inte sakna att köra via SIPTV appen. 👍🏻
2020-09-06, 19:37
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Jag har börjat tröttna på använda SIPTV-appen, trots att nätverkskabeln är kopplad till TV.

Vilken box förutom Z8 är bra? Jag är inte super teknisk och vill inte leka med kodning etc, utan egentligen fylla i en m3u länk och tuta och köra?

Är det en Android TV? Du kan ju testa installera Tivimate. Den är bra.
2020-09-06, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dickasso
Är det någon som får EPG via Rapid?

Du ska få från din säljare. Eller skapa egen via t ex xtream-editor
2020-09-06, 22:46
Medlem
Dickassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kubeen
Du ska få från din säljare. Eller skapa egen via t ex xtream-editor

Kör inte med m3u. EPG brukar ladda automatiskt och klockrent via xtream codes men nu är det nåt som inte är som det ska. Jag kan ju lägga in en extern om jag orkar iofs.

Någon annan med Rapid som inte får EPG? Försöker se om det är nåt hos mig som är fel eller om fler har samma.
2020-09-06, 23:28
Medlem
Citat:
Kör inte med m3u. EPG brukar ladda automatiskt och klockrent via xtream codes men nu är det nåt som inte är som det ska. Jag kan ju lägga in en extern om jag orkar iofs.

Någon annan med Rapid som inte får EPG? Försöker se om det är nåt hos mig som är fel eller om fler har samma.

Vad säger din säljare om det?
2020-09-06, 23:50
Medlem
Citat:

Det är r*pd som har problem vad jag kan se. Om det berör EPG vet jag däremot inte men förmodligen
2020-09-06, 23:55
Medlem
Dickassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Vad säger din säljare om det?

Citat:
Ursprungligen postat av Kubeen
Det är r*pd som har problem vad jag kan se. Om det berör EPG vet jag däremot inte men förmodligen

Har inte kontaktat supporten ännu då jag var osäker på om det var nån inställning hos mig eller om fler upplever detta. Ska skapa ett ärende om det så får vi se.

Vet inte vad för problem du talar om kubeen. Har inte nåt annat problem. Kanalerna funkar, bara EPG/TV- guiden som försvann när jag uppdaterade.
2020-09-07, 00:11
Medlem
Citat:
Har inte kontaktat supporten ännu då jag var osäker på om det var nån inställning hos mig eller om fler upplever detta. Ska skapa ett ärende om det så får vi se.

Vet inte vad för problem du talar om kubeen. Har inte nåt annat problem. Kanalerna funkar, bara EPG/TV- guiden som försvann när jag uppdaterade.

Dem har legat nere och haft problem störra delen av dagen. Du kan kolla forum chatten så ser du folk klaga. Det är det jag menade. Kanske fixat nu

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in