2020-09-07, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Siden ingen vet sikkert hva som skjedde og det har snart gått 2 år, så spørs det om det kun er riktig å holde fokus på ett sted.. Det er positivt at politiet ser på ulike hypoteser.

Det som påpekes her er akkurat hva en GM i denne saken kunne håpet på. At ingen skulle se på saken gjennom at AEH var manipulert til å være delaktig i plottet.

I denne saken kunne en GM gjort dette:
- manipulert / spilt på lag med AEH
- fått henne til å plante "bevis" som seperasjonspapirer, samt kommunisere ekteskapsproblemer med veninner / osv osv
- stage et drapsåsted sammen med AEH
- ikke lagt igjen DNA fra seg selv i S4
- lagt ut trusselbrev uten at AEH viste om dette
- kvittet seg med AEH på et annet sted

Hvis en GM har klart dette i denne saken, så er det forståelig at politiet tok feil i starten.

Hvis dette skjedde så burde ikke en GM gå løs.
(siste post i dag)

Er enig med det første, siden hun ikke er funnet så kan ingen av oss fastslå noe. Og det er fint med ulike meninger. Men at en 70 år gammel mor og bestemor frivillig forlater barn og barnebarn og lager et utspekulert plott for både å sette dit ektemann samtidig få utbetalt løsepenger?
Hadde dere vært en 20-30 år gammel dame uten barn kunne det kanskje vært et scenario jeg kunne se på.

Kan ikke du bare for å prøve, om du vil lage en teori som involverer TH som GM, og de opplysninger med at hun er drept i hjemmet. Hvor er hun? Hvem er trolig medhjelper? Hvordan passer Hettemenn inn i tidslinjen? Osv...Hadde vært intressant om du så på det, for du skriver godt og oversiktelig.😊
Citera
2020-09-07, 15:43
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Takk! Jeg har blandet sammen med 9.05-observasjonen.

Fra hvilken retning kom 8.56-bilen?
Hovedpoenget mitt er ikke HVOR bilen kom fra inn blindveien til S4, men at TH MÅ ha kommunisert med den slik at den kom innenfor samme minutt som AE avsluttet samtalen med lønn.

Den ville trolig blitt sett på video på gangveien som 0905-bilen om den kjørte der.

Jeg tror ingen av disse videofilmene fra andre siden av Langvannet var forventet av GM eller MGM.
Citera
2020-09-07, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Hovedpoenget mitt er ikke HVOR bilen kom fra inn blindveien til S4, men at TH MÅ ha kommunisert med den slik at den kom innenfor samme minutt som AE avsluttet samtalen med lønn.

Den ville trolig blitt sett på video på gangveien som 0905-bilen om den kjørte der.

Jeg tror ingen av disse videofilmene fra andre siden av Langvannet var forventet av GM eller MGM.
Jeg forstår. Naboer eller andre kan jo ha observert den 8.56-bilen hvis det stemmer at den ble kjørt til og fra S4 på Sloraveien.

Det som angivelig er en bil kommer og går klokken 08.56, ifølge TV 2s opplysninger. Den antas å være hvit eller sølvfarget. Bilen kjører mot åstedet og er i bildet i omtrent 20 sekunder.

Er det slik at den bilen kommer og går i løpet av de 20 sekundene?
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-07 kl. 16:41.
Citera
2020-09-07, 16:42
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Jeg forstår. Naboer eller andre kan jo ha observert den 8.56-bilen hvis det stemmer at den ble kjørt til og fra S4 på Sloraveien.

Det som angivelig er en bil kommer og går klokken 08.56, ifølge TV 2s opplysninger. Den antas å være hvit eller sølvfarget. Bilen kjører mot åstedet og er i bildet i omtrent 20 sekunder.

Er det slik at den bilen kommer og går i løpet av de 20 sekundene?
Ja, den ble neppe fløyet inn med helikopter, eller har du en teori om det, kanskje?
Citera
2020-09-07, 16:57
Avslutad
Mulig det var vedkommende som tipset om hettemannen:

(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

Interessante synspunkter fra samme bruker:

(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
Citera
2020-09-07, 16:59
Medlem
Citat:
Ja, den ble neppe fløyet inn med helikopter, eller har du en teori om det, kanskje?
Nei da Jeg trodde lenge at begge bilobservasjonene (8.56 og 9.05) var på gangveien. Og jeg forsto ikke at de kameraene på den andre siden av Langvannet kunne fange opp biltrafikk på Sloraveien.

Vet du om de kameraene kunne fange opp den bilen som kjørte over plenen fra boligblokkene, f.eks når bilen kom inn på veien etter å ha kjørt over plenen?

Hva er høydeforskjellen mellom de kameraene og gatenivå ved S4?
Hva er høydeforskjellen mellom de kameraene og gatenivå ved det punktet man kommer fra plenen ved boligblokkene og inn på veien?

Dette med lyskilde: Politiet ser vel av bildene fra overvåkningen (og av sine rekonstruksjoner) akkurat hvor bilen stoppet og om bilen feks kjørte inn på gårsplassen eller om bilen stoppet et annet sted?

Politiet har slått fast med stor sikkerhet at en lyskilde utenfor Sloraveien 4 om morgenen 31. oktober i 2018 er en uidentifisert bil.

Her (i en artikkel om 9.05-bilen på gangveien) er bilde som viser kameraenes plassering:
vg.no/nyheter/innenriks/i/lAm6do/mystisk-bil-ved-hagens-hus-fanget-paa-video

Teori:
8.56-bilen kan ha blitt kjørt av GM1 og hensikten med kjøreturen kan ha vært å observere S4 og observere om THs bil sto utenfor huset eller om TH hadde kjørt hjemmefra.

8.56-bilen kan deretter ha blitt kjørt av GM1 til området ved boligblokkene og senere blitt kjørt til S4 over plenen.

(Bilføreren (GM1) kan ha sluppet av en GM nr 2 i nærheten av S4 kl 8.56 og vedkommende skulle observere og varsle GM1 etter at GM2 hadde observert at TH hadde reist hjemmefra. GM2 kan deretter til fots ha beveget seg mot plenen ved boligblokkene og gitt signal til GM1 som ventet ved boligblokkene. )
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-07 kl. 17:42.
Citera
2020-09-07, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wrongggturn
Høsten 2018 på det nærmeste kjøpesenteret til Sloraveien så meg og det ene barnet mitt en mørkledd mann med balaklava /finlandshette.

Barnet mitt utbrøt " oi se han var skummel".
Jeg syntes det var veldig ekkelt og ble naturligvis redd siden han var så "målbevisst" i gangen og hadde på seg sånt inne på et kjøpesenter.

Tenkte jo egentlig det verste. Også kom jo denne saken og da kom jeg på han igjen. Sendte tips.
Var dette i nærheten av der hettemann2 kom gående bak hettemann1 ved festplassen?
Citera
2020-09-07, 17:13
Medlem
Citat:

Hva om Tom Cruise fløy? Ingenting virker umulig her 🤷‍♀️
Citera
2020-09-07, 17:15
Medlem
Citat:
Poenget med spørsmålet var om det var i løpet av de ca 20 sekundene at den bilen kom og gikk.

Til deg også Frokendektektiv.
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-07 kl. 17:19.
Citera
2020-09-07, 17:23
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Poenget med spørsmålet var om det var i løpet av de ca 20 sekundene at den bilen kom og gikk.

Men kjære deg, da får du lese dine egne linker!
Citera
2020-09-07, 17:23
Medlem
Citat:

Jeg forstår ikke det med bilen, det står så mye forskjellig. Men det jeg har forstått er at en bil rygger inn uten lys, og hvor lenge den blir er jeg usikker på.
Om den kjører igjen 0905 samtidig med at TH drar på Futurum kanskje? Så skjer drap derimellom og ut i bil.
Citera
2020-09-07, 17:27
Medlem
Citat:
Var dette i nærheten av der hettemann2 kom gående bak hettemann1 ved festplassen?

Ja spesielt. Husker du om han hadde hette på også? Og hvilken retning/ hvor det var?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in