2020-05-16, 22:37
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Da er det nok ikke politiet han ville lure, de som har vært med på dette forstår nok at politiet kan finne ut hvem som har kjørt forbi bomstasjoner. Og ikke minst, dersom forumet her har spekulert i dette, så har nok politiet sjekket ut dette allerede før saken ble et tema her inne
Det kan finnes naturlige forklaringer. VE kan ha vært redd for å bli innblandet og reist til Kvitfjell før planlagt av den grunn. Det jeg vet er at han var i mange avhør i juni 2019, rett før endring av hovedhypotese. Kanskje blir han hemmelig etterforsket, hvem vet?
Citera
2020-05-16, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg tror ikke det. Som Gassa sa, krigsveteraner begår selvmord hele tiden. De er fulle av PTSD. Noen av de. De vil skåne sine nære og kjære for unevnelige og språkløse skader de har pådratt seg i strid. Og ser ingen annen utvei. Dessverre.

Nei, jeg vet ikke hvordan TH drepte AEH. Men det var han som gjorde det. Alene.

Hvordan kan du være så sikker på det? Kjenner du noen detaljer? Er du selv kanskje den egentlige GM? Siden du har så stort behov for å frame TH, mener jeg.

Jeg har selv fra første stund hatt følelsen av at TH har gjort, men kan ikke si meg like bombesikker som deg.
Citera
2020-05-16, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svakrose
Hvordan kan du være så sikker på det? Kjenner du noen detaljer? Er du selv kanskje den egentlige xx? Siden du har så stort behov for å frame TH, mener jeg.

Jeg har selv fra første stund hatt følelsen av at TH har gjort, men kan ikke si meg like bombesikker som deg.

Skjerp deg !
Senast redigerad av Gassa 2020-05-16 kl. 22:56.
Citera
2020-05-16, 22:48
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Nei, jeg vet ikke hvordan TH drepte AEH. Men det var han som gjorde det. Alene.

Støttes, det tror jeg også.
Citera
2020-05-16, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
"Han fastholder at han mener mistankegrunnlaget mot Tom Hagen er svakt.
– Jeg står fortsatt fast med min oppfatning tidligere at jeg synes det er et særdeles magert grunnlag. Det er noe helt annet enn det dere tror anklagen bygger på, sier Holden til pressen utenfor rettsbygningen."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/xP23xj/tom-hagens-forsvarer-om-drapssiktelsen-boer-loeslates

1) Hva mener Holden at "dere tror" anklagen er bygget på?

2) Hva er anklagen bygget på?

Har dere noen ideer om dette?

Jeg tror at anklagen er bygget på utallige og massive spor etter mange tiår med mishandling av AEH. Deriblant, ett eller flere spor etter mishandling som var så alvorlig at den må vurderes som dødelig.

Ellers har politiet selv forklart, Øst politidistrikt har hatt ansvaret for etterforskningen, de har både søkt støtte og nasjonal ekspertise hos Kripos. Og hele etterforskningen er kvalitetssikret av britiske NCA. Politet har gyldige og rettskraftige beviser. Selv om kanskje kjennelsen i Eidsivating lagmannsrett viser at det er et etterslep blant norske dommere, med hensyn på vurdering av beviser.

Så er det kidnappingshistoren og kryptorigget. Jeg tror at politiet ved å bistå TH i kontakten med den antatte motparten, har latt TH løpe hele linen ut i kryptorigget. Det er ikke engang en politiprovokasjon, TH har presset det frem selv. Og det har vært veldig avslørende for TH.
Citera
2020-05-16, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svakrose
Hvordan kan du være så sikker på det? Kjenner du noen detaljer? Er du selv kanskje den egentlige GM? Siden du har så stort behov for å frame TH, mener jeg.

TH har framet seg selv. Frivillig. Fordi han ikke skjønner at han avslører seg selv.
Citera
2020-05-16, 22:53
Medlem
Citat:
Det er Fritzl-vibber i denne saken, en uhåndgripelig uhygge som svever i bakgrunnen. Knyttet til Sloraveien 4. Hva som finnes i kjelleren der. Hemmelige rom kanskje. Rom som alltid har vært lukket og avlåst og som AEH enten ikke har visst om, eller som hun aldri har fått lov til å bevege seg i nærheten av.

En 68 åring dreper ikke sin hustru gjennom nærmere 50 år, dreper med kaldt blod, kalkulert, skjuler liket og iverksetter en vanvittig dekkhistorie, ikke uten å ha begått grove voldsforbrytelser tidligere.

Da Holden sa at TH overhodet ikke hadde betenkeligheter eller var bekymret over hva politiet kunne finne i Sloraveien 4, ja da videreformidlet Holden de løgner TH hadde fortalt han.

TH kunne ha avspist AEH med 10 mill, eller anslagsvis 20 - 30 - 40 millioner, eller opp mot 100 millioner. Det har vært lansert mange forslag her inne.

Men AEH har levd med han i nærmere 50 år. Har hun oppfattet at han har et spesielt forhold til Sloraveien 4. Kanskje det. Kanskje hun har lært seg å trykke på akkurat det. At ved skilsmisse skal hun ha huset. At han ikke kan nekte henne huset, barnas barndomshjem.

At alle skilsmisseadvokater vil gi henne hjemmet. Selv om TH tok særeie på boligen i 1993. At det nærmest ikke engang var tema for diskusjon, at AEH skulle ha boligen.

Det er ett eller annet forferdelig som er skjult i Sloraveien 4. Nøyaktig hva, vet jeg ikke. Men jeg tror at svaret på hvorfor AEH måtte dø, finnes gjemt i Sloraveien.

Det er akkurat det samme jeg tenker, det ligger noe mørkt over hele huset på en uforklarlig måte. Hvis denne saken oppklares, kommer det i form av ransakingene de holder på med nå. Håper de graver seg ned til fyllingen.
Citera
2020-05-16, 22:59
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Jeg tror at anklagen er bygget på utallige og massive spor etter mange tiår med mishandling av AEH. Deriblant, ett eller flere spor etter mishandling som var så alvorlig at den må vurderes som dødelig.

Ellers har politiet selv forklart, Øst politidistrikt har hatt ansvaret for etterforskningen, de har både søkt støtte og nasjonal ekspertise hos Kripos. Og hele etterforskningen er kvalitetssikret av britiske NCA. Politet har gyldige og rettskraftige beviser. Selv om kanskje kjennelsen i Eidsivating lagmannsrett viser at det er et etterslep blant norske dommere, med hensyn på vurdering av beviser.

Så er det kidnappingshistoren og kryptorigget. Jeg tror at politiet ved å bistå TH i kontakten med den antatte motparten, har latt TH løpe hele linen ut i kryptorigget. Det er ikke engang en politiprovokasjon, TH har presset det frem selv. Og det har vært veldig avslørende for TH.

Tror du har mye rett her også, det kan ha vært så enkelt som at videoen av Hagens bil var nok til å få flertallet i lagmannsretten til å tvile, selv om øvrige beviser ga mer enn skjellig grunn til mistanke.
Citera
2020-05-16, 23:00
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spoekelseskladden
Nei, ikke oralt. Både heroin, fentanyl og alt annet man kan forgiftes med oralt vil medføre en risiko for at den som er forgiftet vil rekke å varsle. Det vil selvfølgelig de som står bak en plan som dette vite om og være bekymret for.

Kan 0914 telefonen ha vært en varsling?
Citera
2020-05-16, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Kan 0914 telefonen ha vært en varsling?

Har tenkt det samme
Citera
2020-05-16, 23:02
Medlem
Høsten 2018 på det nærmeste kjøpesenteret til Sloraveien så meg og det ene barnet mitt en mørkledd mann med balaklava /finlandshette.

Barnet mitt utbrøt " oi se han var skummel".
Jeg syntes det var veldig ekkelt og ble naturligvis redd siden han var så "målbevisst" i gangen og hadde på seg sånt inne på et kjøpesenter.

Tenkte jo egentlig det verste. Også kom jo denne saken og da kom jeg på han igjen. Sendte tips.
Citera
2020-05-16, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Skjerp deg !

Unnskyld meg? Hvorfor tar du den tonen? Må være innafor å mene at Kornblomst er langt over snittet skråsikker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in