Citat:
Ursprungligen postat av
Utflyttad
Vadå konservativt block?
Velpottan Kristersson kör idag på som han gjorde innan senaste valet. Inte en jäkel har en susning om vilket regeringsalternativ M siktar på.
Inte ens M-väljarna vet idag vilket regeringsalternativ som man föreslås att rösta på.
Ja, Kristersson håller dörren öppen för SD samtidigt som han håller den stängd. SD borde ställa krav på Kristersson, det är dags att tala ur skägget.
Och är det så att SD inte får klara besked som passar SD, så borde SD köra sitt eget race och samtidigt förklara att M får samregera med C, S och MP.
Om man inte får raka besked så kan man istället tvinga M in i det kvarvarande regeringsalternativ som en majoritet av M-väljarna inte kommer att acceptera.
Om inte annat, ett sätt för SD att ta över missbelåtna M-väljare.
Nej det gör han inte. Innan valet turnerade han med Kristersson+Lööf tröja, nu har dom inte haft kontakt alls sen hon valde Löfven.
Enligt Jimmie själv har dom kontakt varje vecka nu sen i våras. Innan hade dom ingen kontakt alls.
I juni öppnade Ulf för att SD kan bli ett samarbetsparti för en M-led regering. Det är stora skillnader nu jämfört med två år sen. Det kan ingen förneka.
Jag tror samarbetet kommer utvecklas inför valet.
Att M+KD sökt stöd och anpassat budgeten för att få SDs stöd är ett steg.
Jag håller med att SD måste sätta press, men M är inte samma parti och har inte samma förhållningssätt som innan valet mot SD.
SD bör kräva att vara med och förhandla budgeten. Vem vet, kanske har vi en samlad oppositionsbudget i höst(tveksamt) men kanske i vår?
Jag tror raka besked kommer komma i de flesta frågor, framförallt kring budgeten.
Tyvärr tror jag inte vi kommer få besked om M+KD kan ta med SD in i regeringen om de får majoritet.