2020-08-28, 22:03
Medlem
Här är protokollet från Kommunstyrelsens Arbetsutskott, det ska bli intressant att följa ärendet och jag hoppas att Köpings kommun fullföljer detta och bygger om KB-hallen, det skulle ge basketen en hemmahall att växa i. Förhoppningsvis är inte alla basketsupportrar i Köping negativt inställda.

https://koping.se/download/18.3169b2fc171ac1f94515fcc3/1589895106801/Kommunstyrelsens%20arbetsutskott%202020-05-19.pdf
Senast redigerad av kirespappapa 2020-08-28 kl. 22:07.
Citera
2020-09-01, 09:14
Medlem
Lundbondens avatar
Vilket lag kniper Derrick Wilson?
Citera
2020-09-02, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
Vilket lag kniper Derrick Wilson?
Han är klar för "Sigortam.net ITU Bakiroy" i den turkiska högstaligan.
Citera
2020-09-04, 14:42
Medlem
https://www.sblherr.se/2020/09/04/sbl-herr-tar-klivet-in-pa-svt-1/?fbclid=IwAR3sGKbPxQdGINBl28EVb8URh45KKCsVEjhfVWLX WIPt8antX6jxjAv8dHU

SBL Herr på SVT1!

Riktigt kul, minns att Scottie Pippens match 2008 sändes på ettan och det var då jag fick upp intresset för sporten!
Citera
2020-09-04, 20:22
Medlem
På Söndag spelar Köping sin första träningsmatch hemma i KB-hallen. Jag har fått äran att som en av femton (15) åskådare se matchen på plats och det ska bli intressant att få se Köpings nya spelare. Hoppas att Köping hittar ett par kompetenta importer att fylla upp truppen med. Hoppas också att regeringens förslag om publik på evenemang blir verklighet. i såna fall kanske man kan fylla åtminstone halva KB-hallen när seriespelet sätter igång. Jag vet inte hur många säsongsbiljetter klubben har sålt, men det vore konstigt om inte köpare av säsongsbiljetter kommer att prioriteras den dagen det blir möjligt att släppa in ett begränsat antal åskådare. det lär dock inte bli frågan om några ståplatser.
Citera
2020-09-06, 21:48
Medlem
Enligt rykten ska Köping Stars ha gjort klart med en Amerikansk import, något jag fick info om i dag när jag var på plats i KB-hallen och tittade på när Köping mötte Uppsala i årets första träningsmatch. Köping vann med 82-78 (39-43) Det är svårt att värdera Köping efter en träningsmatch där man inte har en komplett trupp, men det var roligt att se Simon Klaasma som fick mycket speltid och gjorde det bra.
Förhoppningsvis kommer info om de två återstående spelarna som kompletterar Köpings spelartrupp inom kort, enligt lokaltidningen har sportgruppen i Köping Stars haft kontakt med ca 1000 spelare och ett par hundra agenter. Man får verkligen hoppas att man hittat rätt spelare, personligen tycker jag att det låter som en hopplös uppgift, något av ett lotteri.
Citera
2020-09-07, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kirespappapa
Enligt rykten ska Köping Stars ha gjort klart med en Amerikansk import, något jag fick info om i dag när jag var på plats i KB-hallen och tittade på när Köping mötte Uppsala i årets första träningsmatch. Köping vann med 82-78 (39-43) Det är svårt att värdera Köping efter en träningsmatch där man inte har en komplett trupp, men det var roligt att se Simon Klaasma som fick mycket speltid och gjorde det bra.
Förhoppningsvis kommer info om de två återstående spelarna som kompletterar Köpings spelartrupp inom kort, enligt lokaltidningen har sportgruppen i Köping Stars haft kontakt med ca 1000 spelare och ett par hundra agenter. Man får verkligen hoppas att man hittat rätt spelare, personligen tycker jag att det låter som en hopplös uppgift, något av ett lotteri.

Hur var matchen i sig? Läste och hörde lite ryktesvägen om att Uppsala var i ledning under större delen av matchen. Blir de ett topplag i Superettan, tror du?
Citera
2020-09-07, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basketgeek
Hur var matchen i sig? Läste och hörde lite ryktesvägen om att Uppsala var i ledning under större delen av matchen. Blir de ett topplag i Superettan, tror du?
Om inte Uppsala blir ett topplag i S1 så skulle det nog klassas som ett enormt misslyckande.

Matchen var, tja, en typisk träningsmatch innan säsongsstart. Tror man inte ska lägga så mycket värde i den alls. Köpings lag var inte komplett och Uppsala är mycket närmare seriestart och ska vara mer samspelta än Köping vid den här tidpunkten.

Köping spelade förutom utan de importer som troligen kommer fylla på snart även utan Alexander Larsson.
Citera
2020-09-07, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RacingSnail
Om inte Uppsala blir ett topplag i S1 så skulle det nog klassas som ett enormt misslyckande.

Matchen var, tja, en typisk träningsmatch innan säsongsstart. Tror man inte ska lägga så mycket värde i den alls. Köpings lag var inte komplett och Uppsala är mycket närmare seriestart och ska vara mer samspelta än Köping vid den här tidpunkten.

Köping spelade förutom utan de importer som troligen kommer fylla på snart även utan Alexander Larsson.

Håller med till fullo! På förhand så måste man ju nästan se Wetterbygden, Uppsala och Högsbo som favoriter, men med något spetsförvärv hit eller dit så kan kanske även något annat lag blanda sig i toppstriden. Spelade Michael Axelsson-Kaltak?

Tack för info! Nyfiken som bara den.
Citera
2020-09-07, 15:20
Medlem
Citat:
Håller med till fullo! På förhand så måste man ju nästan se Wetterbygden, Uppsala och Högsbo som favoriter, men med något spetsförvärv hit eller dit så kan kanske även något annat lag blanda sig i toppstriden. Spelade Michael Axelsson-Kaltak?

Nej, Marre spelade inte. Han har foten i en ”pjäxa”....
Citera
2020-09-07, 15:48
Medlem
Citat:

Uppsala får kämpa med framförallt Wetterbygden om de två första platserna i Superettan, jag minns inte vad som är bestämt ang avancemang till SBL, men inget lag åker ju ur ligan den här säsongen.
Här finns en matchfilm på matchen Köping-Uppsala.

https://www.youtube.com/watch?v=cMdtFEWzqyo&t=2015s
Senast redigerad av kirespappapa 2020-09-07 kl. 15:56.
Citera
2020-09-09, 01:11
Medlem
Köping Stars presenterar sin första USA import för säsongen. Devin Watson 25 år pointguard från San Diego State
Mer info..https://kopingstars.se/hogintressant-pointguard-klar-for-stars/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in