Citat:
Ursprungligen postat av
TonyDRarSiffrorUrA
Hur sitter foliehatten?
Det testas verkligen inte sparsamt. Jag har minst 10 pers i min absoluta närhet (inklusive mig själv) som känt sig lite lite förkylda senaste veckorna. Samtliga har fått testa sig inom 24 timmar. Ingen har haft covid-19.
Varför myglas det enligt dig? Menar du att alla länder myglar, eller gäller det bara Sverige?
Just ja, man har foliehatt när man inte tror på på den officiella storyn. Allt annat är en konspiration.
Förkyld känner man sig alltid när hösten kommer och det blir omslag i temperatur och vind. Vi är rätt känsliga för sådant men de förväxlas lätt med en förkylning.
Jag vet en som arbetade inom ambulanssjukvården, nyss fyllda 50, vältränad, fullt frisk, hade inga symptom.
La sig fredag kväll efter arbetsvecka, vaknade aldrig mer.
Personens föräldrar i fråga är 81 respektive 83, friska för sin ålder. 2 syskon i livet. Inga kända sjukdomar i släkten.
Vid obduktion fann man skador på lever, lungor och särskilt hjärtvävnaden och covid ansågs vara orsaken.
En annan väns make hamna i respirator i över 4 veckor efter att haft milda covidsymptom i lite över en. Snubben åker på tävlingar runt om i Sverige och har deltagit i tvåsiffrigt antal triathlon. 43 år. 4 veckor, sväva mellan liv och död. Lyckades ta sig ur det.
Nu, drygt lite mer än en månad senare kan han inte ens gå till lunchrummet i jobbet för det är en trappa upp. Han är, enligt mig och hans familj, bitter, lättirriterad och svamlar om saker han aldrig haft intresse om förut, osammanhängande.
Han hade även kastat sin vigselring för han var övertygad om att det var den som smittade honom och han vägrar ha smycken av något slag på sig.
Idag är han sjukskriven på långtid. Vem vet när hans cardio kommer tillbaka eller om han blir som förr.
Eller varför inte skolan här i närheten där 1 lärarinna dog och två hamna på IVA i april då man mörkade smittan som man funnit på skolan. De tvingades arbeta ändå och åberopa tystnadsplikt (om en samhällsfarlig sjukdom) för att inte sprida oro hos föräldrar etc.
Hon var 39 år gammal. De andra två överlevde.
Det är såna utsagor jag finner intressanta.
Lika intressanta är de som varit helt sympyomfria och bara jobbat på.
Det är något märkligt med det här viruset.
Men ja, foliehatten säger:
1: man lägger smittspridningen i händerna på medborgarna vilket är olagligt och också djupt tragiskt då man då helt enkelt skiter i vilket. Får som du och dina gelikar omfamnar kanske ansvaret och den falska kärlek ni får men det är långt ifrån alla.
2: Hur långa testas dagligen? Försöker man ens etablera en större bild av spridningen? Nej, det rullar bara på. Andra länder testar extremt mycket och brett.
Första lektionen i journalistik och kommusm: ge falska, trygga hopp. En artikel i Aftonbladet där de står "2500 testade, ingen positiv". Perfekt.
Vilket test användes? De har ju varit ett problem med många falsk positiva och tvärtom. I vilket syfte? 2500 är en piss i rymden.
Vad är syftet med att gå ut med den informationen? För att ge en bild av att man hela tiden aktivt söker efter smitta vilket man faktiskt inte gör. Därav kommer det inte stanna upp öht.
16 personer på IVA? I hela nationen? Kyss mig, Åke, för den är inte sann.