Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Dessa undersökningar är redan gjorda och ja, vissa invandrare är överepresenterade i kriminalitet.
Förklaringarna till varför är däremot oklart, där ingår ex. min delförklaring av diskriminering.Men finns även annat som forskare tror är orsaken.
alla invandrare med undtag för arbetskraftsinvandrare är överrepresenterade.
räknar man även de som är födda i sverige men med 1-2 utrikesfödda föräldrar så är det en majoritet i stort sätt alla former av brotskategorier.
Din delförklaring bygger ju på något som du hittat på, det förekommer ingen "diskriminering" , vara sig vid poliskontakt eller inom domstolrna (om vi bortser ifrån könsdiskrimineringen då)
om något så kan man utifrån utfall och misstänkta för brott konstatera att för få utrikesföda lagförs (men det är ju inte diskriminering mot vita som ligger bakom, utan brister i polis och rätsväsande)
vad hände egentligen med visdomen att man inte utalar sig om saker man inte kan något om eller orkar lära sig...
Förfallet som är det svenska skolväsendet....
Citat:
Men! Nu pratade du alltså om en specifik typ avbrottslighet; sexköp
Och där, trorjag inte manövrar dig har data eller forskning, men jag kan ha fel.
Grejen är att man ska ta allmäna forum som detta, där idioter flockas, på allvar och inte sprida saker som man inte vet ens är sant.
Eller hur?
Tex det du tror då tillskillnad från det statistiska underlaget som finns? är det sånt som man borde hålla borta från forum?
Kanske vi ska hålla oss till gruppvåldtäckter? eller tänker du att där handlar det om "alla män" precis som vanligt.....
Själv tycker jag det är bra att ta det i allmän forum. Bara för att de är idioter så är de ju inte nödvändigtvis Ideologically Possessed.