2020-09-06, 15:16
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salcinn
Folk har ju uppenbarligen ingen koll.
Det är väl inte så konstigt att Janne ville se hur en snarlik uppställning ifrån tidigare tävlingsmatcher står sig idag. Är ju nästan ett år sen de spelade sist.

Sammanhållningen är allt i ett lag. Det märkte vi hur det gick i VM. Hur gick det tidigare år när hela laget balanserades runt zlatan?

Nej zlatan tappade respekt när han drog rasistkortet i sitt senaste utbrott emot landsslagsledningen och nu detta.

Dejan hade fått starta 100% emot Portugal hur som helst.

Förstår inte alla som hatar på Janne.

Det var många år sedan vi hade ett landslag som har presterat som vi nu gör under Janne. Laget före jaget funkar.

Sen så är det klart att dejan ska spelas in och starta men att whina efter en träningsmatch när det återstår en till under samlingen är pinsamt.

Att John guidetti togs ut är ett större frågetecken och skulle granen bli startspelare i EM då kan vi bli oroliga..

Jag tyckte dock jag tappade respekten för honom långt innan dess. Hans svenskar-är-rasister, blatte-snacka om HMS Kungen och ha gris-attityd mot Volvo var ju bara grädden på moset.

Jämför hur ödmjuka de flesta av våra svenska stjärnor är så blir zlattens beteende lika avvikande som motbjudande. Jag vill inte nämna några vid namn för då kommer dessa få springa gatlopp om de inte omedelbart offentligt tillber massinvandringen. Det är dock intressant att notera vilka stora offentliga svenskar som ALDRIG yppat sig i debatten. Att säga jag älskar invandringen har varit det säkraste sättet att få nya välbetalda uppdrag och nya sponsorkontrakt, trots det är det väldigt många som hållit sig undan. Något att tänka på! Genom hela hans karriär så har man alltid refererat till honom som så härligt osvensk. Så länge han bodde i Sverige såg han sig inte själv som svensk. Tacka vet jag Henke.

Citat:
Ursprungligen postat av SaiGOon
Haha, att ni orkar skriva långa uppsatser om hur dålig han är. Det roliga är att ingen kommer ändra sin åsikt, som man kanske haft under flera år bara för att någon pläddrar på, dagens sanning.

Jag tycker han har gjort en häftig resa och är den mest omtalade svenska spelaren någonsin vare sig ni vill eller inte.

Han har varit ett inrikespolitiskt slagträ under en period som varit den mest destruktiva i hela Sveriges historia. Han har glatt låtit sig utnyttjats. PK och Zlattan har sugit av varandra och haft lika stort utbyte av det. Utan fotbollen och alla pengarna skulle han bara vara ännu ett yrkeskriminellt monster som förpestar vardagen för vanliga svenskar, vilket han själv också sagt.
Citera
2020-09-06, 15:21
Medlem
MrSkargards avatar
Narcissisten försöker alltså återigen dra igång en hetskampanj mot Janne Andersson och vi vet alla att det inte beror på att Dejan Kulusevski inte fick speltid mot Frankrike. Detta handlar i grund och botten om att narcissisten inte kan leva med att landslaget blivit bättre sedan han ersattes som förbundskapten av Andersson (ni tror väl inte att den genomfjantiga scarfmannen hade någon egentlig makt?) och därmed så måste han förstöra för det i den mån han kan. Själv så kan jag inte bry mig mindre om att Kulusevski blev utan speltid i något som jag inte kan se som något annat än en träningsturnering i väntan på VM-kvalet och EM-slutspelet men inte heller narcissisten bryr sig om detta som sagt. Allt handlar om att sänka Janne Andersson och ni som dras med i narcissistens hetsande kan inte vara något annat än zlatanister. Lejonet? Snälla nån...
Citera
2020-09-06, 15:23
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salcinn
Folk har ju uppenbarligen ingen koll.
Det är väl inte så konstigt att Janne ville se hur en snarlik uppställning ifrån tidigare tävlingsmatcher står sig idag. Är ju nästan ett år sen de spelade sist.

Sammanhållningen är allt i ett lag. Det märkte vi hur det gick i VM. Hur gick det tidigare år när hela laget balanserades runt zlatan?

Nej zlatan tappade respekt när han drog rasistkortet i sitt senaste utbrott emot landsslagsledningen och nu detta.

Dejan hade fått starta 100% emot Portugal hur som helst.

Förstår inte alla som hatar på Janne.

Det var många år sedan vi hade ett landslag som har presterat som vi nu gör under Janne. Laget före jaget funkar.

Sen så är det klart att dejan ska spelas in och starta men att whina efter en träningsmatch när det återstår en till under samlingen är pinsamt.

Att John guidetti togs ut är ett större frågetecken och skulle granen bli startspelare i EM då kan vi bli oroliga..

Om man bortser från ett antal debila zlatanister som vill se landslaget misslyckas nu när narcissisten är ute ur bilden så finns det väldigt få som hatar Janne Andersson. Det finns inte någon folkstorm mot honom bara för att Dejan Kulusevski, som få svenskar överhuvudtaget vet något om, inte fick spela i en träningsturnering.
Senast redigerad av MrSkargard 2020-09-06 kl. 15:25.
Citera
2020-09-06, 16:18
Avslutad
Har inaveln från Livets hårda skola även hittat till fotbolls delen?
Citera
2020-09-06, 16:24
Medlem
TrolleriKontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Någon mer som är lite förvånad över att Zlatan läser Sportbladet?

https://twitter.com/Ibra_official/status/1302558170741645312

Det verkar som att han gör det med tanke på att han länkar till en Sportbladet-artikel. Inte många gånger man sett Zlatan tala ut på svenska på sociala medier tidigare vad jag vet.

Senaste gången Zopan länkade något på svenska på Twitter var väl när han lyfte fram den rabiate islamisten Rashid Musa.

Ibrabimbobitch är helt jävla tom i bollen.
Citera
2020-09-06, 18:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Narcissisten försöker alltså återigen dra igång en hetskampanj mot Janne Andersson och vi vet alla att det inte beror på att Dejan Kulusevski inte fick speltid mot Frankrike. Detta handlar i grund och botten om att narcissisten inte kan leva med att landslaget blivit bättre sedan han ersattes som förbundskapten av Andersson (ni tror väl inte att den genomfjantiga scarfmannen hade någon egentlig makt?) och därmed så måste han förstöra för det i den mån han kan. Själv så kan jag inte bry mig mindre om att Kulusevski blev utan speltid i något som jag inte kan se som något annat än en träningsturnering i väntan på VM-kvalet och EM-slutspelet men inte heller narcissisten bryr sig om detta som sagt. Allt handlar om att sänka Janne Andersson och ni som dras med i narcissistens hetsande kan inte vara något annat än zlatanister. Lejonet? Snälla nån...

Ja och zlatan tror jämt att han kan bestämma över sllt och alla
Citera
2020-09-07, 01:24
Medlem
Guillounisms avatar
Jag följer fotbollen ganska sporadiskt men jag minns en gång i tiden när Zlatan tidigt runt millenieskiftet lyftes fram som en symbol för den mångkulturella succén, som den som skulle "ena massorna". Hans bakgrund i Rosengård med efterföljande succé i utländska ligor och landslag skulle tydligen ha en positiv effekt på mångkulturen trodde man. Där föreligger en mörk ironi i att det har blivit precis tvärtom. Mycket på grund av att han själv uppenbarligen är en idiot, hans kaxiga stil har gjort oändligt mycket skada bland unga utländska pojkar som velat bli fotbollsspelare kan jag tänka mig, men också för att många utlänningar, efter Zlattes svagsinta uttalanden, oundvikligen "regredierar" till att bli etnocentriska varje gång det handlar om en utländsk spelare i det svenska landslaget och andra sammanhang. Tog mig en titt på Zlatans tweet. Väldigt tydligt en uppdelning mellan svenskar och utlänningar i kommentarsfältet och även Kulusevski generellt om man kikar på Twitter. Och då handlar det ofta om araber och annat som egentligen inte har något gemensamt med Kulusevski - mer än att de båda är utlänningar i Sverige. Med vissa avvikelser men de utgör undantagen som bekräftar regeln.

Om man tänkte sig det mångkulturella Sverige som en assimilerad enhet där det fanns en gemenskap så har ju det mångkulturella projektet misslyckats kapitalt. Och med de senaste dagarnas uttalanden från biträdande RPC så förstärks väl bara den bilden. Vad var det? 40 klanbildningar och 50 pågående gängkonflikter? Arma Sverige...
Citera
2020-09-07, 07:51
Medlem
bagarn29s avatar
Någon som fortfarande inte tro att Z är en narcissistisk mytoman?

Han är sur för att Janne inte bad honom att vara med i VM-18. Efter det har Z kommit med sina "analyser" om Jannes uttagningar.

Så Z håll tyst vi vet att du finns. Det blir allt färre som gillar honom, tror jag.
Citera
2020-09-07, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29

Han är sur för att Janne inte bad honom att vara med i VM-18. Efter det har Z kommit med sina "analyser" om Jannes uttagningar.

Så Z håll tyst vi vet att du finns. Det blir allt färre som gillar honom, tror jag.

Alla, inte minst mediafolket, vet vid det här laget vilken personlighet Zlatan är. Därför är det obegripligt att de hänger på hans twittranden och annan form av uttalanden. Om sportjournalisterna verkligen vill svensk fotbolls bästa bör det vara en självklarhet att ignorera Zlatans inlägg kring landslaget.
Citera
2020-09-07, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Alla, inte minst mediafolket, vet vid det här laget vilken personlighet Zlatan är. Därför är det obegripligt att de hänger på hans twittranden och annan form av uttalanden. Om sportjournalisterna verkligen vill svensk fotbolls bästa bör det vara en självklarhet att ignorera Zlatans inlägg kring landslaget.

Man kan ju tycka någon borde våga skriva eller säga något rejält kritiskt någon gång. Inte ens nu vågar någon ta chansen att ryta ifrån rejält. Istället vänds fokus mot Janne Andersson och diverse spelare för att tydligen försöka reda ut om Zlatan har rätt. Men ingen vågar kritisera Zlatan. (”Tycker nog han har lite fel den här gången” eller ”lite jobbigt”, är ingen kritik). Sjukt märkligt. Men kanske kommer krönikor under veckan (eller att jag missat nån artikel).
Citera
2020-09-07, 09:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29

Nej det blir fler som ogillar honom p g a hans beteende
Citera
2020-09-07, 09:54
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Man kan ju tycka någon borde våga skriva eller säga något rejält kritiskt någon gång. Inte ens nu vågar någon ta chansen att ryta ifrån rejält. Istället vänds fokus mot Janne Andersson och diverse spelare för att tydligen försöka reda ut om Zlatan har rätt. Men ingen vågar kritisera Zlatan. (”Tycker nog han har lite fel den här gången” eller ”lite jobbigt”, är ingen kritik). Sjukt märkligt. Men kanske kommer krönikor under veckan (eller att jag missat nån artikel).
Ja, är det någon mer än Sportbladets Johanna Frändén som har satt ned foten ordentligt?
Citat:
Zlatan har inte tvekat att ge sig på sitt gamla landslag sedan han själv slutade, inte sällan med stråk av missunnsamhet och en typ av småaktighet som han borde hålla sig för god för. Dagens bajsmacka på Twitter är ett fullt medvetet sätt att skapa oreda i landslaget bara dagar inför mötet med Portugal. Den delen är mest tråkig för Zlatan Ibrahimovic eget eftermäle. I ett land där han hade kunnat åldras som en ikon med hjältestatus har han effektivt skjutit ner varje möjlighet att adlas av Svenska Fotbollförbundet. Och då har de ändå rest en staty till hans minne. Eller försökt i alla fall.

[...]

Janne Andersson gjorde det bästa han kunde i ämnet på dagens presskonferens. Det är lätt att sympatisera med förbundskaptenen som fått den här frågan på bordet fler gånger än vad som känns bekvämt. Det går också att konstatera att trion Andersson, John Guidetti och Gustav Svensson parerade frågorna i väl över en timme utan att en enda gång säga Zlatans namn. Ibrahimovic har gått från att vara många landslagsspelares stora idol till att bli ett orosmoment kring nästan varje samling.
Det här har utvecklat sig till ett fullskaligt krig mellan det svenska landslaget och dess tidigare överstepräst.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/zGWmOr/franden-mest-trakigt-for-zlatans-eftermale
Robin Quaison ska också ha kredd för att han röt ifrån igår kväll och försvarade sin förbundskapten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in