2020-09-06, 11:28
Medlem
storm72s avatar
Fick svar från Tele2 nu iaf. Kan vara av intresse för er som inte kan köra fiber eller ADSL och kanske känner någon som har samma problem

Tack för ditt mejl.

Det stämmer att man kan skaffa datakort till vårt obegränsade abonnemang för mobilt bredband. Det kostar 99kr/månad extra och delar på potten från huvudabonnemanget, men då huvudabonnemanget är obegränsat spelar ju det ingen roll.

Hälsningar Tele2.
Citera
2020-09-06, 12:38
Avstängd
Jasper.Newtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storm72
Fick svar från Tele2 nu iaf. Kan vara av intresse för er som inte kan köra fiber eller ADSL och kanske känner någon som har samma problem

Tack för ditt mejl.

Det stämmer att man kan skaffa datakort till vårt obegränsade abonnemang för mobilt bredband. Det kostar 99kr/månad extra och delar på potten från huvudabonnemanget, men då huvudabonnemanget är obegränsat spelar ju det ingen roll.

Hälsningar Tele2.
Huvudabonnemanget är dock inte obegränsat, du får surfa 20GB fritt per dag. Extra datakort kostar 19:- styck, inte 99:-.
Citera
2020-09-06, 13:03
Medlem
datalogs avatar
Ja TS, det går utmärkt att göra så som du föreslår. Har man täckning hos Tre så är dock deras deal bättre. Hos dem ingår även samtal, SMS och roaming för 99:- per extrakort. Dessutom får man 60 GB per månad i större delen av världen.

Känner några stycken som kör på det och delar internet från mobilen. På så vis behöver de inte heller något separat mobilabonnemang utan bredband + mobil kostar 179 Hade också kört på det om jag inte haft mobil via jobbet.

Förstår ärligt talat inte varför detta inte är mer populärt... En mycket stor del av befolkningen betalar ju 300-500 i månaden enbart för bredbandet idag.
Citera
2020-09-06, 14:33
Medlem
storm72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasper.Newton
Huvudabonnemanget är dock inte obegränsat, du får surfa 20GB fritt per dag. Extra datakort kostar 19:- styck, inte 99:-.

Kanske 20 gb på mobilabonnemang men som jag skrivit ett antal gånger gäller det mobilt bredband, gissar att de är de där med att skicka sms för att få mer surf vilket inte fungera på bredband. Sen har jag svårt att tro att det stått fel pris på Tele2 hemsida i X antal månader plus att svaret från Tele2 är fel också.
Citera
2020-09-06, 15:35
Avstängd
Jasper.Newtons avatar
Citat:
Kanske 20 gb på mobilabonnemang men som jag skrivit ett antal gånger gäller det mobilt bredband, gissar att de är de där med att skicka sms för att få mer surf vilket inte fungera på bredband. Sen har jag svårt att tro att det stått fel pris på Tele2 hemsida i X antal månader plus att svaret från Tele2 är fel också.
Det är 20GB även på det mobila bredbandet. För helvete ungjävel, jag sitter med samma utrustning och 2 extra datakort.
Citera
2020-09-06, 16:29
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Det är 20GB även på det mobila bredbandet. För helvete ungjävel, jag sitter med samma utrustning och 2 extra datakort.
Då får jag stötta TS här i hans masterplan.

https://www.tele2.se/abonnemang/bred...ion_variant=84 står det Mobilt bredband Obegränsat för 499 kr/månad. Dessutom Maxa ditt abonnemang med extra datakort som kostar 99 kr/månad.

Är jag också en ungjävel? I så fall tackar jag farbror för komplimangen.
Citera
2020-09-06, 16:57
Medlem
storm72s avatar
Citat:

Alltså denna tråd spårade ut. Svårt att ta åt sig info från någon som killgissar och inte får rätt på avgifterna. Ska jag hänvisa till dig när jag får betala 99 istället för 19.
Citera
2020-09-06, 20:26
Avstängd
Jasper.Newtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Då får jag stötta TS här i hans masterplan.

https://www.tele2.se/abonnemang/bred...ion_variant=84 står det Mobilt bredband Obegränsat för 499 kr/månad. Dessutom Maxa ditt abonnemang med extra datakort som kostar 99 kr/månad.

Är jag också en ungjävel? I så fall tackar jag farbror för komplimangen.

Citat:
Alltså denna tråd spårade ut. Svårt att ta åt sig info från någon som killgissar och inte får rätt på avgifterna. Ska jag hänvisa till dig när jag får betala 99 istället för 19.
Ni får säga vad ni vill, ni läser på fel ställe. Jag tog en bild åt er: https://www.bildtagg.se/bild/33mw6xp3kycl9o5jn3ziqckl
Citera
2020-09-06, 20:46
Medlem
storm72s avatar
Citat:
Ni får säga vad ni vill, ni läser på fel ställe. Jag tog en bild åt er: https://www.bildtagg.se/bild/33mw6xp3kycl9o5jn3ziqckl

Men ge dig, du ligger på ett gammal abonnemang där de kostar 19 kr/mån. Innan dess var de 0 kr och nu är det 99 kr. Gissar att ditt huvudabonnemang är nr du ringer med också så är inte ens mobilt bredband du har.

Fan att man ställde frågan här. Bara folk som gissar och hoppas att de är rätt.
Citera
2020-09-06, 21:18
Avstängd
Jasper.Newtons avatar
Citat:
Men ge dig, du ligger på ett gammal abonnemang där de kostar 19 kr/mån. Innan dess var de 0 kr och nu är det 99 kr. Gissar att ditt huvudabonnemang är nr du ringer med också så är inte ens mobilt bredband du har.

Fan att man ställde frågan här. Bara folk som gissar och hoppas att de är rätt.
Detta är mobilt bredband och beställdes förra veckan.
Citera
2020-09-06, 21:38
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Detta är mobilt bredband och beställdes förra veckan.
Jag har Tele2 Obegränsat och har extra datakort för 99:-/mån. Då är det verkligen obegränsat. Måste dock svara på ett SMS efter att jag förbrukar 50 GB på en dag för att få 5 nya GB. Sen återställs det vid varje midnatt.
Citera
2020-09-07, 01:07
Medlem
Går det att installera t.ex personligt mobilt bank-id om det är samma nummer och kan alla se vad som finns i mejl mm på abonnemanget. Eller tänker jag fel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in