2020-08-28, 16:48
Medlem
Precis som med andra hjärntvättsyrken såsom lärare och journalist så ser vänsterfån en chans att sprida galla även som marknadsförare.

TV bolagen lär ju dessutom välja ”rätt” annonsörer också.
Citera
2020-08-28, 17:20
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulax
De reklamerna jag hatar mest nu är IKEA och "Penny" den senare har en ful neger som sitter i en stol med oklart kön, får f*n kväljningar, någon mer som får samma känsla?

Nej, jag får inte kväljningar av att se en stol av okänt kön.
Senast redigerad av Sonny00 2020-08-28 kl. 17:22.
Citera
2020-08-28, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogshit
För att reklam är till för att locka människor till köp, igenkänningsfaktorn är viktig för att åstadkomma detta. Sverige är inte helvitt därav även multietnisk reklam.

Det castas alltså inte multietniskt till reklam pga av någon sorts foliehatteori utan för att de som skapar reklam vill att deras kunder (företagen som köper reklamtjänster av reklambyråer) ska sälja så mycket som möjligt. Vilket då i lyckade fall leder till att reklambyrån får behålla kunden (det säljande företaget) och tjäna mer pengar på ytterligare uppdrag. Kapitalism kort och gott.

Vilket dravel. Reklambyråerns är fulla av wokeaktivister som utnyttjar uppdragen för sin egen agenda, och företagen vågar inte säga emot.

Se t ex på när reklambyrån fick för sig att klämma in "Kakan" i Audis reklam. Tror någon att de tog in henne för att hon skulle appellera till Audis kundgrupp?
Citera
2020-08-28, 21:49
Medlem
Dogshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bud Fox
Vilket dravel. Reklambyråerns är fulla av wokeaktivister som utnyttjar uppdragen för sin egen agenda, och företagen vågar inte säga emot.

Se t ex på när reklambyrån fick för sig att klämma in "Kakan" i Audis reklam. Tror någon att de tog in henne för att hon skulle appellera till Audis kundgrupp?

Okej, jag använder samma språk och attityd som dig. Det gör allt mycket härligare.

Vad fan vet du om reklamskapande och marknadsföring samt varför i helvete tar du upp ETT exempel som inte ens är on topic? Vilket otroligt stolpskott du är som tror att ETT exempel på något vis ska omkullkasta hela reklamindustrin och deras motiv. Bäst att du köper mer folie att sätta på huvudet för snart är 5G här på allvar och då jävlar kommer det brinna i huvudet på alla som inte skyddar sig.

Kakan var antagligen med pga av sin status som s.k "influencer". Tänk lite om du har förmågan till det, kör din teori genom ditt eget huvud ett par varv innan du gör bort dig totalt nästa gång.
Citera
2020-09-06, 18:11
Medlem
FiniteLifes avatar
Varför är det så oproportioneligt mycket negrer och bögar i reklamfilmerna?

Alltså.

Det är inte så där jättemkt negrer i sverige.
Om man räknar.

Och det är inte så där jättemånga bögar i sverige.
Om man räknar.

Ändå är det negrer och bögar i var och varannan reklamfilm!
Varför?

Lek med tanken att det istället för negrer dök upp eskimåer och dvärgar i var och varannan reklamfilm, skulle inte ni tycka det vore LITE MÄRKLIGT?

Svenska spel:

https://om.svenskaspel.se/wp-content/uploads/2019/06/svenska-spel.jpeg

Negerkvinna med afro!

https://pbs.twimg.com/media/D4GeHtRXsAcIblC.jpg

Skäggneger har samlag med kläderna på med vit kvinna på köksbänken!

https://www.youtube.com/watch?v=XpOE2IIXCUI

Vit kille orkar inte lyfta vikter på gymmet, får hjälp av neger! Estrella-reklam!
Senast redigerad av FiniteLife 2020-09-06 kl. 18:22.
Citera
2020-09-06, 18:13
Medlem
Softers avatar
Vad fan yrar du om? Jag ser inte vad du ser. Det gör ingen annan heller. Jag antar att man ser vad man hoppas på att se. Ta av dig foliehatten.
Citera
2020-09-06, 18:14
Medlem
FiniteLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softer
Vad fan yrar du om? Jag ser inte vad du ser. Det gör ingen annan heller. Jag antar att man ser vad man hoppas på att se. Ta av dig foliehatten.

Kolla youtube osv får du se.
Negrer och bögar överallt.

Varenda reklamfilm för mobilabonnemang.
Eller Ikea.
Eller Hemfrid.
osv

Ikea:

Neger hånglar med vit kvinna.

Hur ofta har ni sett det i verkligheten i Sverige?
Aldrig gissar jag.
Citera
2020-09-06, 18:16
Medlem
Softers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiniteLife

Eller Ikea.
Eller Hemfrid.
osv
När det är en mörkhyad eller en homosexuell som syns i reklamen så är det för att dessa har jobbat hårt och och är bevisat goda människor. Det har ingenting med någon konspiration att göra.
Citera
2020-09-06, 18:17
Avslutad
Negrer och bögar är väl modernt nu. Tycker inte du det?
De allra flesta klär sig ganska tråkigt till vardags. Varför är det ingen som gör det i TV..
Citera
2020-09-06, 18:18
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:

Eller Ikea.
Eller Hemfrid.
osv

Ikea:

Neger hånglar med vit kvinna.

Hur ofta har ni sett det i verkligheten i Sverige?
Aldrig gissar jag.

Ja, det är inkvoterade i varenda tv-serie, nyhetsprogram, pratsoffa, reklam osv. Alla kanaler tror att desto fler araber, bögar, negrer, manshatare osv dom har med lockar tittare.
Citera
2020-09-06, 18:19
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Vem fan kollar på reklam 2020?
Citera
2020-09-06, 18:19
Medlem
BucNasty-s avatar
Citat:
Alltså.

Det är inte så där jättemkt negrer i sverige.
Om man räknar.

Och det är inte så där jättemånga bögar i sverige.
Om man räknar.

Ändå är det negrer och bögar i var och varannan reklamfilm!
Varför?

Lek med tanken att det istället för negrer dök upp eskimåer och dvärgar i var och varannan reklamfilm, skulle inte ni tycka det vore LITE MÄRKLIGT?

Skulle tycka det va små komiskt med en eskimå som va bög
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in