2020-09-06, 14:40
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dendummasillen
Fanns* inte ett enda bevis, innan du såg videon som visade just det.

Varför du försöker ignorera den vet jag inte.
Videon bevisar noll om vad det är som orsakar botten först. Att det skulle vara dimma eller flimmer är bara din vilda gissning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Videon bevisar noll om vad det är som orsakar botten först. Att det skulle vara dimma eller flimmer är bara din vilda gissning.

Det är ingen gissning, det syns klart och tydligt.
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Fanns* inte ett enda bevis, innan du såg videon som visade just det.

Varför du försöker ignorera den vet jag inte.

Fast nu är det ju inte så få gånger i tråden vi har konstaterat att det där klippet inte duger mycket till när det kommer till bevis, eller hur?
Citera
2020-09-06, 14:42
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Det är ingen gissning, det syns klart och tydligt.
Nej det gör det inte alls. Videon visar ingenting om varför botten först uppstår.
Citera
2020-09-06, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Fast nu är det ju inte så få gånger i tråden vi har konstaterat att det där klippet inte duger mycket till när det kommer till bevis, eller hur?

Men ett klipp som avser visa kurva utan att visa helheten, de duger alldeles utmärkt?

Ni är verkligen märkliga i er förmåga att dra slutsatser.
Citera
2020-09-06, 14:44
Medlem
Citat:
Nej det gör det inte alls. Videon visar ingenting om varför botten först uppstår.

Nej, inte varför det händer, men den visar att det händer. Och att förklara det vi ser i videon med en kurva kräver ordentlig fantasi.
Citera
2020-09-06, 14:46
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Nej, inte varför det händer, men den visar att det händer. Och att förklara det vi ser i videon med en kurva kräver ordentlig fantasi.
Att förklara det med en dimma kräver även detta en vild fantasi. Speciellt som det finns massor av andra bevis för att jorden är rund som jag nämnt tidigare. Skulle avstånden öka på södra halvklotet och det skulle ta 36 timmar att flyga Santiago-Auckland non stopp så skulle jag kunna tro på din teori men inte nu.
Senast redigerad av Jonas1968 2020-09-06 kl. 14:48.
Citera
2020-09-06, 14:48
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Men ett klipp som avser visa kurva utan att visa helheten, de duger alldeles utmärkt?

Ni är verkligen märkliga i er förmåga att dra slutsatser.

Du får allt definiera 'helheten', men om tror att optiska villor är något slags helhet så bedrar du dig kraftigt.

Den här bilden t ex är lika lite ett bevis i frågan om fullriggare kan flyga som klippet du runkar till, utan endast en dokumenterad hägring.
Citera
2020-09-06, 14:49
Medlem
Citat:
Att förklara det med en dimma kräver även detta en vild fantasi. Speciellt som det finns massor av andra bevis för att jorden är rund som jag nämnt tidigare.

Varför säger du att vi behöver fantasi för att bekräfta det du kan se med egna ögon? Förklara det för mig är du snäll.
Citera
2020-09-06, 14:51
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Varför säger du att vi behöver fantasi för att bekräfta det du kan se med egna ögon? Förklara det för mig är du snäll.
Man kan se med sina egna ögon att båtar och skyskrapor försvinner botten först men man kan inte se att det skulle vara dimma eller flimmer som orsakar det. Detta är bara din tro.
Senast redigerad av Jonas1968 2020-09-06 kl. 14:54.
Citera
2020-09-06, 14:52
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Tänker du att det du i egen hög person som dragit ner byxorna på hela vetenskapen när du uppfunnit denna dimma/skimmer/osynlig vägg? En ad hoc-lösning du i desperation uppfann för nåra dagar sen.
Citera
2020-09-06, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Du får allt definiera 'helheten', men om tror att optiska villor är något slags helhet så bedrar du dig kraftigt.

Den här bilden t ex är lika lite ett bevis i frågan om fullriggare kan flyga som klippet du runkar till, utan endast en dokumenterad hägring.

Helheten = se fenomenet hända nära inpå, och göra sig en rättvis bild av vad som händer.

Bilden du länkar visar tydligt en horisontlinje där den egentligen ligger. Klippet jag länkat visar vad som händer efter den "sanna" horisonten, och hur det tycks ge effekt av en båt som försvinner botten först.

Lugna dig med ditt ovårdade språk, du behöver inte bli upprörd för att du tvingas ifrågasätta din kurva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in