Citat:
Ursprungligen postat av
PinkPanter2020
Interessant teori men et par ting som skurrer med denne teorien i mitt hode:
- Hvis bilen i skogholtet var GM. Hvordan visste de at TH skulle reise på jobb 5 minutter senere?
- Hvorfor utførte de angrep (tilsynelatende) samtidig som TH står med bilen i 5 minutter forran kamera på Futurum?
- Litt rart at mobilen til AEH legges død nøyaktig samme minutt som TH ringer den (anrop borte i loggen).
- GM har holdt seg på S4 veldig lenge = høy risk.
- Hadde sønnen hatt slike problemer hadde Politiet vært over han på dag 1 mistenker jeg.
- Hvorfor sender dem ikke livsbevis? Jeg er sikker på de hadde klart å ta et bilde selv om hun var død med en "dagsfersk avis" selv om hun var død og photoshoppet det så hun så levende ut (for eks).. Ser ikke det om bildet er medium kvalitet.
-Bilen i skogholtet trenger ikke å ha hart noe å gjøre med saken. Om den hadde det, kan det være for å se når TH går på jobb, og det at de trengte en bil til å transportere henne, død eller levende. Jeg tror hun var levende og at de kjørte ut gjennom Ås.
Om det er høy risiko? Tja, de gjorde jo ikke noe galt der de sto. Jeg vet heller ikke hvor mye trafikk det var i området. Og det er ikke sikkert de ville bli lagt merke til. Halvmørkt og sluddent.
-Futurum mennene hadde jo allerede funnet ut han ikke var ankommet der. De kan også hatt kjennskap til hans avtaler den dagen, og når han senest burde ankomme.
-At angrepet ble utført da, var fordi det var tett etter TH forlot hjemmet. Ikke fordi han var på kamera utenfor arbeidsplassen.
-At telefonen legges død akkurat når han ringte kan ha flere naturlige forklaringer. Elektronikken er visst ikke helt presis i sin registrering av aktivitet. Det kan være at den oppdaterte seg med anropet, eller det kan være den ringte og de derfor la den i fra seg.
-Jeg vet ikke 100% om sønnen hadde slike problemer, men det er rykter om det, og det er opplysninger som støtter opp om disse ryktene. At han sover etter klokken 9 midt i uka. At han ikke eide egen bolig, i eget navn, tross for at han hadde betalt arbeid hos sin far. Det tyder på at han ikke har styring på penger.
Det er grader av denne type problematikk. Det er noe i mellom å være på «Plata» og å være pliktoppfyllende, arbeidsom, med kontroll på livet med villa, voff og volvo.
-De sender ikke livsbevis fordi de ikke ønsket kommunikasjon, de ba om rask betaling, og null kommunikasjon. All kommunikasjon øker sjangse for å bli identifisert.