2020-09-06, 01:49
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Så här ser Häckens tränarstab ut, tycker du att den ser PK ut...???

Tränare
ANDREAS ALM

Assisterande tränare
CHRISTIAN LUNDSTRÖM

Assisterande tränare
ROBERT VILAHAMN

Målvaktstränare
CHRISTOFFER KÄLLQVIST

Fystränare
NICKLAS MÖLLER

(Ett råd: Nästa gång du svarar på ett inlägg, pröva att tänka lite innan du skriver!)

Hen syftade på ÖFK tror jag.
Citera
2020-09-06, 02:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Hen syftade på ÖFK tror jag.

Isf än mera fel, ÖFK har väl aldrig haft en tränare eller låtit bli att sparka en tränare bara för att vara PK, de har ju haft Brittiska tränare ett stort antal år.
Citera
2020-09-06, 02:22
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Hehe, fan vad allt har gått utför med din spåkula efter att du skrev detta.

Ursprungligen postat av Korder
Svenska Mästare: Peking.
Cupvinnare: Malmö.
Skyttekung: Christoffer Nyman.
Succévärvning: Sead Haksabanovic.
Floppvärvning: Paulinho.
Årets genombrott: Isak Bergmann Johannesson.
Första tränare som sparkas: ??? Ingen aning.
Degraderade lag samt kvallag: Östersund, Falkenberg. Varberg kvalar.
Årets skithög: Någon bajenjugge, antagligen.
Årets överraskning (lag): Mjällby.
Årets besvikelse (lag): Djurgården.
Årets överraskning (spelare): Kristoffer Khazeni.
Årets besvikelse (spelare): Astrit Ajdarevic.
Årets spelare: Sead Haksabanovic

Jaså? Mästare och cupvinnare går bort förstås, men i övrigt ligger väl en hel del bra till? Extremt oklart på vilket sätt "allt har gått utför". Kan ta en genomgång.

Skyttekung: Christoffer Nyman.

Ligger delad etta i skytteligan.

Succévärvning: Sead Haksabanovic.

Fyra i poängligan i dagsläget. Haft, tillsammans med laget, en formsvacka på slutet men repar sig nog.

Floppvärvning: Paulinho.

Tre mål efter 18 spelade omgångar. Har inte ens startat hälften av matcherna. Kass.

Årets genombrott: Isak Bergmann Johannesson.

Tjatas redan nu på Hamrén om att IBJ borde tas ut till A-landslaget. Allsvenskans överlägset bästa tonåring. Kommer säljas för multum.

Första tränare som sparkas: ??? Ingen aning.

...

Degraderade lag samt kvallag: Östersund, Falkenberg. Varberg kvalar.

Falkenberg sist medan Östersund och Varberg båda ligger strax över bottenskiktet hittills. Blir förmodligen fel på både ÖFK och Varberg.

Årets skithög: Någon bajenjugge, antagligen.

Har någon utmärkt sig som en riktig skithög ö.h.t ännu? Snäll allsvenska hittills.

Årets överraskning (lag): Mjällby.

Definitivt gått bättre än väntat, och är ett av de fyra lag som överraskat positivt (där de andra är Elfsborg, Sirius och Varberg).

Årets besvikelse (lag): Djurgården.

Nä, årets besvikelse är AIK och Göteborg, blir svårt för Djurgården att toppa det även om man inte kommer ha med guldstriden att göra.

Årets överraskning (spelare): Kristoffer Khazeni.

Blev långtidsskadad innan säsongen ens började och är fortfarande inte tillbaka i spel. Svårt att överraska då. Pass på den.

Årets besvikelse (spelare): Astrit Ajdarevic.

Haha, tokrätt.

Årets spelare: Sead Haksabanovic

Inte årets spelare hittills, men var överlägsen under inledningen av säsongen och kan med en stark höst mycket väl sluta på topplatsen.
Citera
2020-09-06, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Han har slarvat bort en stor ledning i allsvenskan så han känns inte som rätt man för IFK, inte alls
En bortslarvad, stor ledning i allsvenskan vore en enorm framgång för blåvitt. I det här fallet är det enbart meriterande för Jens.
Citera
2020-09-06, 08:46
Avslutad
Citat:
Isf än mera fel, ÖFK har väl aldrig haft en tränare eller låtit bli att sparka en tränare bara för att vara PK, de har ju haft Brittiska tränare ett stort antal år.

Va? ÖFK är ju det överlägset största PK-laget som någonsin funnits. Det finns en anledning till att folk och organisationer väljer att gå full PK och det är för att kompensera för vilket jävla ohederligt vidrigt smuts dom är. Dessutom blir det svårare att kritisera dom. ”Men dom är ju så goda”.

Om någon väljer att bara vara lite PK så beror det på fjäsk för pöbeln som är högljudd trots sin lilla numerär och obefintliga påverkan vad gäller köpkraft och utveckling av verksamheter.

PK är döden.
Citera
2020-09-06, 09:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Nu var det inte mig du frågade, men generellt gäller för de flesta verksamheter och företag är att fokus på kärnverksamheten är viktigast. När man börjar med massa lull-lull och strössel runt omkring så får det aldrig ta energi och fokus från det som är kärnan.

Vad det har med PK att göra? Tja, Falkenberg och IFK Göteborg lade åtminstone lite krut under vintern på sina nystartade damlag i Div 4. Och deras Allsvenska lag har ju inte direkt överpresterat sedan Div 4-damlagen dök upp och stal energi, pengar och fokus från verksamheten. Även om det bara handlade om 1 procent så är det ändå en signal om att dessa klubbar ser PK som något viktigt. Och det är lätt att misstänka att där finns fler PK-projekt som varit i fokus senaste året.
(Jag gillar damfotboll och var på match senast idag, så det är inte damfotboll jag är emot. Det är PK-trenden jag tycker både utarmar mångåriga klubbar inom damfotbollen samt tar fokus från herreliten. Idiotprojekt som inte gynnar någon mer än de som räknar PK-poäng)

Varför är det egentligen så viktigt att Blåvitt skall ha ett damlag? Räcker inte damlagen till för utövarna i Sverige? Är det många som tvingas sluta p.g.a detta?

Titta på hur det blev nere i Malmö när dom startade upp sitt damlag igen, det var ju en befintlig elitklubb som blev helt åderlåten på spelare. Är detta verkligen ok gentemot klubbar som byggt upp något under många år?

Varför är det så viktigt att klubbar med bara herrar i sina representationslag startar damlag? Varför tjatas det inte lika mycket om att t ex Kopparberg/Göteborg eller Jitex startar ett herrlag?

Du har helt rätt i att detta tramset snott onödig energi för Blåvitt, däremot kan jag för mitt liv inte förstå hur du kan gilla damfotboll? Dom får ju knappt upp bollen i luften när dom skjuter och om dom får det så rör den sig i samma fart som en ballong. Nu blir det såklart mål ändå eftersom målvakten sällan når upp till ribban.
Senast redigerad av trazke 2020-09-06 kl. 09:24.
Citera
2020-09-06, 09:20
Medlem
Citat:
Du tillhör tydligen de svagbegåvade i vårt samhälle!
Häcken har väl inte en tränare av annan etnicitet bara för att vara PK!
Vad jag vet tränar väl Andreas Alm dem!

Som sagt, gnid geniknölarna lite hårdare, och varför yrar du om Häcken?
Citera
2020-09-06, 09:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Va? ÖFK är ju det överlägset största PK-laget som någonsin funnits. Det finns en anledning till att folk och organisationer väljer att gå full PK och det är för att kompensera för vilket jävla ohederligt vidrigt smuts dom är. Dessutom blir det svårare att kritisera dom. ”Men dom är ju så goda”.

Om någon väljer att bara vara lite PK så beror det på fjäsk för pöbeln som är högljudd trots sin lilla numerär och obefintliga påverkan vad gäller köpkraft och utveckling av verksamheter.

PK är döden.

Har ÖFK anställt en tränare bara för att vara PK?
Det har aldrig hänt, det har däremot IFK, detta är diskussionen !!!
Citera
2020-09-06, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Varför är det egentligen så viktigt att Blåvitt skall ha ett damlag? Räcker inte damlagen till för utövarna i Sverige? Är det många som tvingas sluta p.g.a detta?

Titta på hur det blev nere i Malmö när dom startade upp sitt damlag igen, det var ju en befintlig elitklubb som blev helt åderlåten på spelare. Är detta verkligen ok gentemot klubbar som byggt upp något under många år?

För att det är en medlemsstyrd förening där en del medlemmar vill ha ett damlag, och detta fanns det stöd för på årsmötet. Nu har det inte lagts speciellt mycket energi eller kraft på det vad jag vet dock, det är småtjejerna som spelar i föreningen som även spelar i representationslaget, all organisation fanns redan på plats. I den senaste matchen, 23-0 var väl den yngsta 13 år.
Citera
2020-09-06, 09:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Som sagt, gnid geniknölarna lite hårdare, och varför yrar du om Häcken?

Du behöver nog gnida dina egna geniknölar en aning själv istället!
IFK anställde Poya pga IFKs förvandling till en PK förening senaste 4-5 åren.
Däremot har ÖFK aldrig haft eller anställt en tränare för att de ska vara PK!
Vad är svårt att förstå?
Citera
2020-09-06, 09:31
Medlem
Citat:
IFK anställde Poya pga IFKs förvandling till en PK förening senaste 4-5 åren.

Fortsätt du att tro du det, "jag har insyn". Ja i din egen röv möjligtvis.
Citera
2020-09-06, 09:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Fortsätt du att tro du det, "jag har insyn". Ja i din egen röv möjligtvis.

Du har inte en aning om vad du skriver!
Bevisligen har Poya suttit kvar alldeles för länge!
Bevisligen har ÖFK aldrig haft en tränare anställd pga etnicitet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in