Citat:
Ursprungligen postat av
Eaglesandshit
Ryktesspridning och desinformation, precis som alltid när det blåser upp för storm.
Vi hade räddat kontraktet med Poya också, det är jag övertygad om. Men jag menar vad är det vi vill se långsiktigt, jag vill ha en tränare som kan utveckla och slussa in våra yngre på ett effektivt sätt, samtidigt vill man ju se resultat, så vad är vägvinnande och utvecklande? Är det Stahre fotboll?
Grejen med 3-poängsystem är ju att man inte vinner så mycket på oavgjorda, det finns absolut ett par matcher vi skulle torskat, tänker främst på ÖSK och Sirius, då kan man subtrahera 2 poäng, hade vi samtidigt vunnit fler av de matcher som vi rimligen borde vunnit(sett till t ex brända 100% lägen) så får man addera 2 poäng per match, totalt sett hade vi haft högre poängskörd. Men det är ju lite skit samma nu.
Ja, det är givetvis en del tveksamheter i hur sant det är men att sådana "intressenter" trycker på är trots allt inte orimligt. Sedan på vilken nivå är en annan sak.
Det skall i min bok inte vara på någon nivå alls överhuvudtaget, inte mer än som vanliga medlemmar där din och min röst på årsmötet räknas lika högt som sådana som pumpar in miljoner.
Jag tror inte på att det blir Stahre och vill inte se honom åter men det är lite som 2012, vi får överge "finfotbollen" och kriga oss kvar helt enkelt.
Det är klart 3-poängssystemet fungerar så, det har jag inte sagt nåt om men det blir löjligt när alla tjötar om att oavgjorda bara skulle vändas till segrar och inte tänker på att flera kunde slutat med torsk istället.
Citat:
Ursprungligen postat av
Olbars
Okej, lite nyheter!
Nu verkar det vara så att "namnet" som styrelsen försöker lösa är ingen mindre än Norrköpings manager Jens Gustafsson. Kontakt ska redan vara tagen.
Jag vet inte vad jag ska tycka. En stukad tränare som kommer till ett sargat lag med reell risk att åka ut. Det vore såklart riskabelt för alla inblandade.
Hursomhelst. Om Kneten drar blir JG möjligen manager. Det har han visat sig hantera väl, med stor plussidan i att rekrytera, utveckla och sälja talanger.
Sen finns ju ett Norrköping att ta hänsyn till också. Det är också en fin klubb som ställs inför svåra frågor.
Vill de verkligen erkänna sitt misslyckande öppet? Eller går det bra att svälja stoltheten och sätta en ny organisation i god tid? Tongivande spelare som Thern och Pettersson lämnar ju också efter säsongen, så Norrköping är på väg mot en nystart, på gott och ont.
Borde inte någon annan än avgående Peter Hunt leda det arbetet isåfall?
Det känns ju lagom lockande... Peking borde ju ha presterat mer under honom än man gjort...
Citat:
Ursprungligen postat av
Adde1234
Hela IFK Göteborg har känts osedvanligt slappa och obrydda under hela Poyas tid, från supportar till ledning. Det känns som att han har solochvårat hela föreningen fram till nu då ledningen helt plötsligt har insett att resultaten verkligen är skit för en så stor klubb som IFK Göteborg som har en betydligt högre budget än vad tabellen visar.
Välkommen tillbaka ur dvalan alla blåvita.
Visst har det varit mindre kritik än det normalt sett varit men jag ser det helt enkelt som att många efter många år av verkligt kaos bara ville ha lite lugn&ro och därför trodde på "projektet" mer än man normalt sett gjort.
Det kom in nåt nytt och spännande efter säsonger med Lennartsson och vi hade liksom Alf Westerberg som tränare under slutet av 2017. Att det då kom in nåt helt nytt och föreningen kändes på g igen gav givetvis Poya extra tid.
Alla var införstådda med att det skulle bli tufft sett till ekonomin etc med. Allt vi behövde var lugn&ro för att sedan växla upp.
Hade vi inte haft det tålamodet hade vi åkt ur 2018.
Citat:
Ursprungligen postat av
RedRoc
Eftersom Kneten ändå stannar kvar i en rådgivande roll för Pontus Farnerud, som tar över sportchefsjobbet, betyder väl ändå att han inte blivit överkörd i av styrelsen i frågan om sparkandet av Poya? Varför skulle han vilja vara kvar alls i sådant fall?
https://ifkgoteborg.se/nyheter/a-lag/2020/19047/
Nja, dels handlar det säkerligen om lojalitet mot Pontus, dels om känslor för klubben i stort med som går över styrelsen. Sedan lär det inte vara speciellt länge heller, när Pontus själv grejar den rollen lär Kennet lämna helt.
Förövrigt nu när vi ändå gör oss av med massa folk kan väl Da Graca och Sargon också skickas iväg?