Som den stora poeten Orup sjöng:
"Du kan ta vad som helst
Och det går över på en stund.
Åh,
Du blir kär när som helst
Men på en hundradels sekund
Kan du förlora det du har en lördagskväll
Men det har du glömt till nästa helg.
Unga hjärtan
De klarar sig alltid
De läker fort igen
Och inte som vi"
https://www.youtube.com/watch?v=l8MdkuGSsQ8
Ja va fan menar jag med detta inlägg då?
Jo, hur enkelt det tycks vara för vissa, kanske särskilt då, unga människor - att hitta kärleken igen! och igen. och igen och igen och igen.
Provocerande för många Flashbackare som drömmer om att göra det överhuvudtaget.
Låt mig illustrera med ett par exempel:
Nicole Falciani, 23 år skulle precis gifta sig med Eric Saade, och kalla mig gammeldags, men jag trodde gifta sig var lite av en big deal, något man gör för resten av livet, men iaf, Saade gjorde slut, så då blev det inget bröllop.... Nicole var förstås förkrossad!
Men inte värre än att hon nu 3 månader senare har hittat kärleken igen.
90 dagar alltså. Mer eller mindre.
Eric Saade, 29 år, spekuleras det i om han också hittat kärleken igen:
"”Jag har haft ett galet år hittills. Mitt liv var upp och ner under ett tag… men för att vara ärlig så har jag haft den bästa sommaren på många år”, skrev Eric Saade "
(fatta vilket sjukt as som precis gått i giftastankar och sen skriver på sociala media att han haft den bästa sommaren på många år då han varit UTAN den som han planerat gifta sig med)
Man slås ofta av hur snabbt folk går från att vara ihop med någon, till att vara singel, till att vara ihop med någon igen... och det säger väl ändå något om personen och nivån på deras relation när dom så tydligt visar att pojk och flickvänner kan man bara byta ut och ersätta från en dag till en annan.
Det tycks inte svårare än att köpa en jacka på öppet köp och sen lämna tillbaka och byta mot en annan.
Diskussionsunderlag:
Håller ni med om att det är så enkelt att hitta kärleken, att kärleken är så flyktig?
Är detta något som främst gäller "unga hjärtan"
Eller är det kanske så att det är just för att det inte är någon äkta kärlek som dom har så lätt för att hitta någon ny? eller finns kärleken i sån överflöd att man bara kan fylla på med ny kärlek runt hörnet så fort den tagit slut? Det är ingen större skillnad, partner som partner liksom!
"Du kan ta vad som helst
Och det går över på en stund.
Åh,
Du blir kär när som helst
Men på en hundradels sekund
Kan du förlora det du har en lördagskväll
Men det har du glömt till nästa helg.
Unga hjärtan
De klarar sig alltid
De läker fort igen
Och inte som vi"
https://www.youtube.com/watch?v=l8MdkuGSsQ8
Ja va fan menar jag med detta inlägg då?
Jo, hur enkelt det tycks vara för vissa, kanske särskilt då, unga människor - att hitta kärleken igen! och igen. och igen och igen och igen.
Provocerande för många Flashbackare som drömmer om att göra det överhuvudtaget.
Låt mig illustrera med ett par exempel:
Nicole Falciani, 23 år skulle precis gifta sig med Eric Saade, och kalla mig gammeldags, men jag trodde gifta sig var lite av en big deal, något man gör för resten av livet, men iaf, Saade gjorde slut, så då blev det inget bröllop.... Nicole var förstås förkrossad!
Men inte värre än att hon nu 3 månader senare har hittat kärleken igen.
90 dagar alltså. Mer eller mindre.
Eric Saade, 29 år, spekuleras det i om han också hittat kärleken igen:
"”Jag har haft ett galet år hittills. Mitt liv var upp och ner under ett tag… men för att vara ärlig så har jag haft den bästa sommaren på många år”, skrev Eric Saade "
(fatta vilket sjukt as som precis gått i giftastankar och sen skriver på sociala media att han haft den bästa sommaren på många år då han varit UTAN den som han planerat gifta sig med)
Man slås ofta av hur snabbt folk går från att vara ihop med någon, till att vara singel, till att vara ihop med någon igen... och det säger väl ändå något om personen och nivån på deras relation när dom så tydligt visar att pojk och flickvänner kan man bara byta ut och ersätta från en dag till en annan.
Det tycks inte svårare än att köpa en jacka på öppet köp och sen lämna tillbaka och byta mot en annan.
Diskussionsunderlag:
Håller ni med om att det är så enkelt att hitta kärleken, att kärleken är så flyktig?
Är detta något som främst gäller "unga hjärtan"
Eller är det kanske så att det är just för att det inte är någon äkta kärlek som dom har så lätt för att hitta någon ny? eller finns kärleken i sån överflöd att man bara kan fylla på med ny kärlek runt hörnet så fort den tagit slut? Det är ingen större skillnad, partner som partner liksom!
För att en relation ska bli riktigt solid och hålla länge måste den byggas på ömsesidig tillit och respekt, och man måste kunna kommunicera med varandra om allt på ett konstruktivt sätt. Därför har alla mina seriösa relationer börjat som vänskap som sedan övergått i något djupare. Och kanske hade jag just därför inte så lätt att gå vidare, ens i 20-årsåldern...