2020-09-05, 20:19
Medlem
bluka94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TerryCrewz
Bara om du är svensk och har synlig down syndrom så får tjänstevapen användas mot denna !

Jag tänkte på att det kunde dyka upp ett sådant svar när jag skrev mitt inlägg. Av ditt svar att döma, så drar jag slutsats att inte du heller vet vad tjänstereglemente säger om användning av tjänstevapen. Jag är genuint intresserad.

Någon annan som vill försöka ge svar på frågan i inlägget #485?
Citera
2020-09-05, 20:21
Medlem
pantherTypeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är alltså normala länder nu helt plötsligt.

Jaja, där ser man.

I fungerande demokratier skjuter inte polisen vilt. Vi vill inte det - vi vill att de försöker stävja buset, inte utgör risker för övriga.

Och nej, Sverige är på intet sätt avvikande jämfört med västerländska demokratier.
Demokratier? Menar du att Angered och andra utanförskapsområden har demokrati?! Polisen styr där inte längre. Det måste erövras tillbaka med våld. Det är idioti om man tror att man kan vända på detta genom sociala reformer.

Det enda språk dessa människor förstår är våld och död.
Citera
2020-09-05, 20:23
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Framgår det i tråden, vem den mest aggresive mannen är, från AB idag..

Printscreen från videon, den mest hotfulle mannen är omringad av andra idioter...

https://anonfiles.com/l213K3R7o6/Idioter_png

Han som snackar bajs till polisen är ju den där Asim Ali Khan född -87 numera 33 år Han som sköt ihjäl en oskyldig grabb på nån fotbollsplan 2007. Trodde det var grabben som misshandlade hans lillebror nån vecka tidigare. Fick 10 års fängelse för det mordet.
Citera
2020-09-05, 20:25
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Han som snackar bajs till polisen är ju den där Asim Ali Khan född -87 numera 33 år Han som sköt ihjäl en oskyldig grabb på nån fotbollsplan 2007. Trodde det var grabben som misshandlade hans lillebror nån vecka tidigare. Fick 10 års fängelse för det mordet.

Tack där, Ali Khan släkten har ju man hört talas om, tack för uppgifterna...
Citera
2020-09-05, 20:25
Medlem
LennyMacKenzies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Ja inte löser det sig genom att rösta på Åkersorks parti allafall

Nej det är helt sant. det skulle inte lösa någonting. Jag förstår till viss del att folk blir desperata och ser SD som räddningen ur eländet. Inte svårt att förstå den tankegången. Tänker man ett steg längre så finns det dock ett jätteproblem med SD. Hur jag menar? Jo SD bygger hela sin existens på just problem omkring invandrare/integration, migrationspolitik, förortskriminalitet, extrem islam, det är kring problemen med detta som SD bygger sin politik. Det är deras livsluft, det som gör att de finns. Problem som de inte skulle klara sig utan. Så vilket incitament har SD att försöka undanröja de här problemen på allvar? Nada skulle jag vilja påstå. Istället gör de allt för att förvärra problemen och öka motsättningarna om de har en möjlighet att göra det. Helst av allt vill de ha ett slags lågintensivt raskrig som för lång tid skulle göra SD till landets största parti.

Motsatsen, att problemen skulle börja minska, skulle vara förödande för SD. Som det nu är så är förortsdårarna SD:s bästa valarbetare. Nyttiga idioter som går att provocera till snart sagt vadsomhelst, om inte direkt av SD så i varje fall av någon med likartad agenda. Se till att någon bränner en koran så drar "valarbetarna" igång sina härjningar. Det är så dumt och genomskinligt att man häpnar när folk går på det, men grejen är att förortshuliganerna också vill ha motsättningar så de tar varje chans och lever på sätt och vis i symbios med extremhögern.

Så när Svensson funderar över nästa drag och om det eventuellt ska bli att lyfta SD ännu mer så är det precis som när man spelar schack och är satt under press. I desperation kan man då plötsligt se ett drag som i den stunden verkar vara genialt och räddningen ur problemen, men som med facit i hand visar sig vara just det drag som ledde till den definitiva undergången.
Senast redigerad av LennyMacKenzie 2020-09-05 kl. 20:36.
Citera
2020-09-05, 20:26
Medlem
Panzeradlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1965
Sverige skulle behöva hyra in 10.000 amerikanska sydstatspoliser i ett antal år framåt.

Kan hålla oss till Europa.

Kunde vi plocka hit polska brandmän kan vi väl ta hit polsk polis.

Eller vilken polis som helst söder om Danmark skulle funka. Jag tvivlar på att det finns dialogpoliser i Spanien tex.
Citera
2020-09-05, 20:31
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pantherTypeG
Demokratier? Menar du att Angered och andra utanförskapsområden har demokrati?! Polisen styr där inte längre. Det måste erövras tillbaka med våld. Det är idioti om man tror att man kan vända på detta genom sociala reformer.

Det enda språk dessa människor förstår är våld och död.
Jag tror också att det krävs hårda tag och att polis har våldskapital för att ta tillbaka dessa områden.

Det är dock skilt från att jag tror på en ordning där polisen slänger upp automatvapen och skjuter ner dem de ser så fort läget blir trängt.

En demokrati motsäger inte att polisen skall rustas för att kunna gå fram hårt och ta tillbaka makten - frågan här är vad som ligger inom rimliga åtgärder och vad som bara är orimliga fantasier om ett våldsutövande i statens namn som vi inte vill se i Sverige.
Citera
2020-09-05, 20:32
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1965
Sverige skulle behöva hyra in 10.000 amerikanska sydstatspoliser i ett antal år framåt.
De lyckas ju inte stävja upploppen och våldet i USA, så vad skulle det göra för nytta menar du?
Citera
2020-09-05, 20:34
Medlem
Citat:
Jag tror också att det krävs hårda tag och att polis har våldskapital för att ta tillbaka dessa områden.

Det är dock skilt från att jag tror på en ordning där polisen slänger upp automatvapen och skjuter ner dem de ser så fort läget blir trängt.

En demokrati motsäger inte att polisen skall rustas för att kunna gå fram hårt och ta tillbaka makten - frågan här är vad som ligger inom rimliga åtgärder och vad som bara är orimliga fantasier om ett våldsutövande i statens namn som vi inte vill se i Sverige.

Våldskapital - ja med tvekan

Tillåtelse från politiker - nej

Sätt in miltären och skjut dem rakt av
Citera
2020-09-05, 20:35
Bannlyst
Citat:

man måste tänka på polisens arbetsmiljö i det längre loppet. Tror inte poliser vill att våldet trappas upp det är säkert jobbigt som det är ´. Och gängen verkar kopiera varandra över hela landet. Så om några av gängen börjar trappa upp det ännu mer nu (vi har sett vägspärrar o liknande) kommer det spridas över hela sverige snart.

polisen och samhället måste lösa detta på ett smidigt sätt. Ett bra sätt vore att lagföra dom hårdare.
Citera
2020-09-05, 20:37
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmptyPengPung
Våldskapital - ja med tvekan

Tillåtelse från politiker - nej

Sätt in miltären och skjut dem rakt av
Det vill vi inte ha nej.
Sätt gärna in militären. Jag tror till och med att det inte bara är nödvändigt utan kommer att bli så inom en överskådlig framtid.
Däremot vill vi inte ha slaktare som företräder staten.
Citera
2020-09-05, 20:40
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detevigaaviga
man måste tänka på polisens arbetsmiljö i det längre loppet. Tror inte poliser vill att våldet trappas upp det är säkert jobbigt som det är ´. Och gängen verkar kopiera varandra över hela landet. Så om några av gängen börjar trappa upp det ännu mer nu (vi har sett vägspärrar o liknande) kommer det spridas över hela sverige snart.

polisen och samhället måste lösa detta på ett smidigt sätt. Ett bra sätt vore att lagföra dom hårdare.
Polisen måste få ett utökat våldskapital, att kunna mota dem tidigare - att våga freda sin zon istället för att tvingas vara dialoginriktade in absurdum.

Att lagföra dem hårdare är en del, men för att komma dit måste man också kunna gå in och plocka dem där de befinner sig.
Hårda lagar gör ingen nytta om inte polisen rustas så att de kan ingripa och lotsa de kriminella till lagföring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in