Citat:
Ursprungligen postat av
hemorojdbiff
Ja inte löser det sig genom att rösta på Åkersorks parti allafall
Nej det är helt sant. det skulle inte lösa någonting. Jag förstår till viss del att folk blir desperata och ser SD som räddningen ur eländet. Inte svårt att förstå den tankegången. Tänker man ett steg längre så finns det dock ett jätteproblem med SD. Hur jag menar? Jo SD bygger hela sin existens på just problem omkring invandrare/integration, migrationspolitik, förortskriminalitet, extrem islam, det är kring problemen med detta som SD bygger sin politik. Det är deras livsluft, det som gör att de finns. Problem som de inte skulle klara sig utan. Så vilket incitament har SD att försöka undanröja de här problemen på allvar? Nada skulle jag vilja påstå. Istället gör de allt för att förvärra problemen och öka motsättningarna om de har en möjlighet att göra det. Helst av allt vill de ha ett slags lågintensivt raskrig som för lång tid skulle göra SD till landets största parti.
Motsatsen, att problemen skulle börja minska, skulle vara förödande för SD. Som det nu är så är förortsdårarna SD:s bästa valarbetare. Nyttiga idioter som går att provocera till snart sagt vadsomhelst, om inte direkt av SD så i varje fall av någon med likartad agenda. Se till att någon bränner en koran så drar "valarbetarna" igång sina härjningar. Det är så dumt och genomskinligt att man häpnar när folk går på det, men grejen är att förortshuliganerna också vill ha motsättningar så de tar varje chans och lever på sätt och vis i symbios med extremhögern.
Så när Svensson funderar över nästa drag och om det eventuellt ska bli att lyfta SD ännu mer så är det precis som när man spelar schack och är satt under press. I desperation kan man då plötsligt se ett drag som i den stunden verkar vara genialt och räddningen ur problemen, men som med facit i hand visar sig vara just det drag som ledde till den definitiva undergången.