2020-09-08, 15:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Han kan inte neka , polisen bär övervakningskamera med ljudupptagning. Det blir 4år.
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://sv.wikipedia.org/wiki/V%25C3%25A5ld_eller_hot_mot_tj%25C3%25A4nsteman&ve d=2ahUKEwjl64by1tnrAhVBmIsKHZhqC8EQFjABegQIBRAD&us g=AOvVaw29bjInTrguR0DiJAM-09nv

Det är helt rätt. Polisen i detta fall är knappast någon som drar tillbaka någon anmälan.

Att du tror att han får fyra år visar bara din okunnighet. Några månader är troligare.
Citera
2020-09-08, 15:58
Medlem
fulmendums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hackebeilchen
Att du tror att han får fyra år visar bara din okunnighet. Några månader är troligare.
I normala fall, ja. Men eftersom det fått så stor medial uppmärksamhet kan detta bli hans olycka.
Citera
2020-09-08, 16:07
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Den du kallar för "blatten" ... Vem är han/hon ? samma poliser ska + förstärkning såklart stå utanför dörren där denna individ bor .. knacka på eller vänta tills dörren öppnas ... (igen förklarar jag) Då är det bara för polisen att öppna upp ... tjena vi vet vem du är ... vi har span på dig.. vi har bestämt att sätta upp kameror hemma hos dig.. vi avlyssnar din telefon ... har du ätit frukost.. vi poliser ska följa med dig idag.. du kan lämna din/dina telefon/telefoner hemma , tefoner är inte viktig för dig. ..

Den individen kommer tappa hakan. Det är ju så att kan man inte uppfostra sina barn .... så får samhället ta vid.
Är man inget barn , så gäller det fortfarande att bemöta (de kriminella på deras hemmaplan)..
Sedan kommer resten av sig självt , dessa vill inte att polisen är hemma hos dem .. de känner sig kränkta redan utanför sina hem .. det ser man ju på videoinspelningen.

Ja, den individen är ju sonen till Ali Khan familjens överhuvud, som dessutom suttit inne för att ha avrättat en pojke, så tror inte det kommer att ske, det du föreslår. Kanske om de ändrar på vad polisen får göra och inte göra, kanske då.
Citera
2020-09-08, 16:18
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Jag påstår inte att våld är lösningen på problemet gängkriminalitet , men det existerar mycket våld mot polisen det har du rätt i ... men det viktiga är att inte efterlikna detta våldsbeteende som riktas mot polisen utan istället som nämnts ovan göra den kriminella världen "mindre självständig , mindre attraktiv" .. genom att vara där den är.. inte låta friheten vara så väldigt fri..

Idagens samhälle är alla fria så länge ett brott inte begåtts. Att söka upp brottslingar och vara som ett förebyggande redan vid tidigt eller sent stadie (som ett plåster på såret).. för att störa , alternativt sabotera för dessa individer gör att kriminella blir utsatta i den mer civiliserade miljön , (en kriminell eller 100 kriminella blir tagen/tagna på sängen) om polisen aktiverar ett nätverk som förstör deras (den kriminella verksamheten).

Det i sin tur kommer att leda till och förstöra den kriminella individen , så att enda alternativet är hederligt jobb.
Jag menar på att polisen bör (ramma båten innan den hunnit till land).. ta tag i problemet.. förstöra den kriminella utvecklingen ... på deras hemmaplan ... inte i kommunens geografiska läge..

Ett exempel är möjligheten för polisövervakning i skolan , där man vet att en eller flera kriminella börjar sin dåliga utveckling. Ett annat alternativ är att dessa individer får veta att polisen står utanför klassrummet .. och ser allt de tar sig för. Det tredje alternativet är fotboja .. skolgång ok tid till tid.. utgång på kvällar nej..

Nu börjar man sätta käpparna i snöstormen .. de grovt kriminella kommer dra öronen åt sig de kommer inte vilja vara kriminella , därför att de skolpliktiga kommer att erkänna vilka de grovt kriminella är.. de kommer att sjunga ut namn till både höger och vänster.. och det är bra.. Det blir ett gott resultat.. om polisen börjar uppfostra till ett fridsamt samhälle..
på allvar..

Den tidens kriminalitet vi ser idag .. är ingen uppfostran. Sen vill inte jag skylla på inrikes födda eller utrikes födda individer.
Knark , svarta pengar , urkundsförfalskningar ... eller vilket brott det rör .. är individuellt..

Dessa brott är vad polisen vill komma åt helst innan de begåtts.

Det var ett långt och osammanhängande inlägg som lade ord i munnen på mig, men som inte innehöll något svar på min fråga.
Citera
2020-09-08, 17:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Det var ett långt och osammanhängande inlägg som lade ord i munnen på mig, men som inte innehöll något svar på min fråga.
Egentligen inte bemöta våld med samma våld eller mer , däremot att polisen får mer rättigheter att på plats gripa även de som gjort sig skyldiga till brott .. Att polisen får lov att visa vem som betämmer .. är ju självklart.
Citera
2020-09-08, 18:39
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Egentligen inte bemöta våld med samma våld eller mer , däremot att polisen får mer rättigheter att på plats gripa även de som gjort sig skyldiga till brott .. Att polisen får lov att visa vem som betämmer .. är ju självklart.

Vem är det som bestämmer då?
Citera
2020-09-08, 22:03
Avslutad
Citat:
Vem är det som bestämmer då?
Ja förstår du inte det , så har du sannerligen gjort bort dig.
Citera
2020-09-09, 00:11
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ja förstår du inte det , så har du sannerligen gjort bort dig.

Har jag gjort bort mig nu igen?
Men, så tråkigt.
Kan du inte förklara vem är det som bestämmer då?
Citera
2020-09-09, 02:07
Avslutad
Citat:
Har jag gjort bort mig nu igen?
Men, så tråkigt.
Kan du inte förklara vem är det som bestämmer då?
I samhället är polisen lagens förlängda arm , polisen ska vara tydlig med det.
Ja jag är faktiakt för en hårdare översyn av lagtexten.
Jag vill inte se tortyr eller övervåld , mer användning av elshocker/pepparspray i ett tidigt skede , alltså balansgången mellan var gränsen går för var hoten mot polisen börjar och att öka till team om 3 patrullerande gåendes i områden där buset finns..

Nu vet ju vi att dessa 2 poliser inte var helt ensamma i området..
Senast redigerad av Massonite 2020-09-09 kl. 02:11.
Citera
2020-09-09, 11:10
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
I samhället är polisen lagens förlängda arm , polisen ska vara tydlig med det.
Ja jag är faktiakt för en hårdare översyn av lagtexten.
Jag vill inte se tortyr eller övervåld , mer användning av elshocker/pepparspray i ett tidigt skede , alltså balansgången mellan var gränsen går för var hoten mot polisen börjar och att öka till team om 3 patrullerande gåendes i områden där buset finns..

Nu vet ju vi att dessa 2 poliser inte var helt ensamma i området..

Och den som bestämmer är alltså ... ?
Citera
2020-09-09, 11:57
Avslutad
Citat:
Och den som bestämmer är alltså ... ?
Sveriges rikes lag , domstolarna.
Det är inte fel att låta lagstiftarna , öka kraften i "hand över räckningen" polisen bedriver. Då ökar också polisens möjlighet att vid tillfällen som krävs för att stävja brott , ta i med hårdhanskarna (utan att behöva ställas inför svars gentemot sina kollegor). En hotande situation ska stjälpas.
Citera
2020-09-09, 12:26
Avslutad
Polisen försvarar ju samhällsutvecklingen och massinvandringen, så jag antar att man vill ha det så här och tycker det är bra. Polisen ser alla brottsoffer, alla svenska offer för rasistiskt invandrarvåld, rån, förnedring, våldtäkter, gruppvåldtäkter, tortyr, folk som blir pissade på, folk som blir pissade i munnen osv osv. Polisen protesterar aldrig högljutt mot rådande politik, tvärtom agerar man ständigt orättvist mot alla som faktiskt protesterar mot makten, då trakasseras man av polisen i Sverige.

Så jag anser mig ha fog för att påstå att polisen har valt den här utvecklingen själva och uppenbarligen uppskattar den tillräckligt för att den ska fortsätta att förvärras och förvärras och förvärras, för det är vad problemen med massinvandringen från mellanöstern och afrika kommer göra. Man kan inte ta hit miljoner med helt andra sätt att bete sig och tro att det kan fungera ens hyggligt bra. För det gör det inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in