2020-09-05, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det pratades om efter andra världskriget - inte igår.

Insåg du att Danmark haft stora problem med organiserad brottslighet och bl a sprängningar eftersom du nu vill ändra förutsättningarna?
Nej visa istället lite siffror på det du påstår... Att danmark skulle ha lika många eller fler sprängningar än sverige. Det är inte jag som sitter och hittar på sagor här.
Citera
2020-09-05, 19:47
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Nej visa istället lite siffror på det du påstår... Att danmark skulle ha lika många eller fler sprängningar än sverige. Det är inte jag som sitter och hittar på sagor här.
Det är inget som jag påstått.
Jag har påstått att Danmark efter andra världskriget haft stora problem med organiserad brottslighet -- bl a under MC kriget som varade ett antal år.

Du behöver inte besvara detta inlägg eftersom du ljuger och lägger ord i min mun som jag aldrig sagt (skrivit).
Du är för ohederlig i diskussioner för att vara intressant -- precis som du alltid varit.
Citera
2020-09-05, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antligenhemma2019
Vad menar du? Du tror att detta kommer lösa sig på ett fint sätt eller?
Ja inte löser det sig genom att rösta på Åkersorks parti allafall
Citera
2020-09-05, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slave Mark
En liten inblick i Lövens hjärte barn,
Imamen Ali Khan...
https://familjen.story.aftonbladet.se/

Vilken jävla cry story om äckliga människor, inget fel om invandrare dödar invandrare!

"Tareq öppnade munnen och svarade. Men just i den sekunden började kvinnorna i salen att skrika och låta så mycket att det var omöjligt att uppfatta vad den skadade femtonåringen sa."

Äckliga smuts. Hur i kan ens Sverige ens låta dom vara kvar?! Kasta ut alla invandrare som inte kan bidra till samhället på ett bra sett.
Citera
2020-09-05, 19:52
Medlem
LennyMacKenzies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nanastley
Men hallå, baseboll-ligan var fascister som misshandlade utsatta människor. Polisen misshandlar och skjuter fortfarande personer med funktionshinder, alkoholism, psykisk ohälsa, unga personer på landsbygden på moped eller i raggarbilar osv.
Det är bara mot gängkriminella dom plötsligt är så här passiva.

Ja det är ju precis det jag skriver att nämnda bb-ligan och liknande "grupperingar" hade fascistiska drag, och ja det förekommer säkert fortfarande att vissa poliser kör med det stuket men jag har ändå fått en uppfattning om att det inte förekommer i samma omfattning numera, fast visst jag kan ha fel. De kanske är duktigare på att gå under radarn nuförtiden. På tal om mopeder och raggare så minns jag hur det var när jag växte upp, hur stolta snutarna var när de lyckats sätta dit någon på en trimmad moped. Då var deras dag räddad. Alternativt den orgasm de fick när de satte dit någon för s.k. "däckskrik" på raggarrundan. Då stod den lycklige snuten där och skrev ut böter för förargelseväckande beteende, solbrillor på, en fimp i mungipan och lika stenhård som Clintan. Stadens supersheriff helt enkelt
Jag var måttligt förtjust i dessa personer på den tiden, men numera känns ändå den tiden som en idyll.
Citera
2020-09-05, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Ja inte löser det sig genom att rösta på Åkersorks parti allafall

Det är en del av lösning. Sossarna kommer få panik när dom ligger mellan 15-20 % då byter politik och kommer med radikala idéer. Sossarna är en maktparti och byter åsikter efter samhällsklimatet.

Det är inte precis som AFS kommer till makten. Sossaena behöver vakna för att sverige ska lösa detta. Dom är infiltrerade ÖVERALLT.
Citera
2020-09-05, 19:55
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tremendously
Du blir inte svenska bara för att du föds i Sverige. Hur svårt ska det vara att förstå? Speciellt inte om man är neger eller arab.

Det har jag ju inte heller påstått! Bara konstaterat att de kanske inte flytt från något annat land.
Hur vore det med en kurs i läsförståelse?!
Citera
2020-09-05, 19:56
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollpungen
Jag instämmer och vill inte heller se den utvecklingen. Men vad ska man göra? Det har gått alldeles för långt. Dessa politiker som bara svamlar en massa bullshit.

Ja, man blir ju jävligt förbannad när de fortsätter yra på om att inte tillräckligt mycket skattepengar har gått till att satsa på utanförskapsområden och dylikt svammel, likt DN igår https://www.dn.se/debatt/stockholm-behover-krispaket-for-att-bryta-gangrekryteringen/

Det där tror de ju inte på själva ens.

Nä, internationella överenskommelser behövs där FN tar tag i diskussioner om att faktiskt gå in i sådana länder där gängkriminella värvar barnsoldater. Det har diskuterats förut, men av någon anledning så finns det krafter som bromsar inom FN. Men det är ju mot barnkonventionen att inte agera, mot att ungar värvas som barnsoldater.
Och varför finns det en sån ignorans från civiliserade länder att agera världspolis.
Vi har blivit globala på alla plan, och då ska vi skydda civilbefolkningen från den ondska som finns mot densamme.

Vi har muskler och kapacitet, och vi vill ju inte att de kriminella ska ta över även våra länder här, likt de har gjort i primitiva kulturer.

På alla sätt bör regeringar skydda civilbefolkningen från dessa människor(djur) som snart börjar härja och ta över i den moderna civilisationen.
Är det så vi ska ha det?

Ska vi backa och låta de med våldskapital styra? (detta är redan här. Ordningsmakten vågar inte mota bort dessa otäcka barbarer)

Sverige börjar bli totalt dysfunktionellt.
Citera
2020-09-05, 20:00
Medlem
-DaRude-s avatar
Pinsamt, och ändå vill de styrande fortsätta med silkesvantarna på.

De kriminella har tappat ALL respekt för ordningsmakten och denna insikt i hur värdelös och mesig polisen är kryper längre ner i åldrarna. Smågluttar så unga som 12 år som vågar spotta på vuxna karlar beväpnade med batong och pistol. Löjligt!

In med hårt jävla VÅLD, det är det enda de förstår!
Citera
2020-09-05, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pantherTypeG
I ett normalt land hade polisen gått in med automatvapen och skjutit ner alla fjantar med mjukisbyxor. Ta kontroll över situationen, det är så enkelt egentligen.

Vilket är det "normala" landet du syftar på? Visst låter tanken lockande men situationen hade urartat och kriminella hade börjat döda poliser.
Citera
2020-09-05, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lovethesilence
Vilket är det "normala" landet du syftar på? Visst låter tanken lockande men situationen hade urartat och kriminella hade börjat döda poliser.

Fillipinerna t.ex. Det är inte bra men det rensar bort skit!
Citera
2020-09-05, 20:17
Medlem
Haha alltså det är skrattretande, hur kan det vara så här? Vi tar emot fler folk än vi kan hantera, vi har mesiga poliser, lite poliser, och det kommer nog bara bli mindre. Skärpning Sverige förfan, det är dags att göra någon ändring snart, egentligen för längesen. Horland, pinsamt att vara svensk i dagens samhälle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in