2020-09-05, 15:23
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
NEJ det ändrar ingenting att byta åklagare efter anledningen till att hon kör tänderna i kaklet beror på att ingenting talar för att hon har rätt GM. Läs: Överåklagaren Christer van der kwast och FL Seppo Penttinen. Läs den så får du liten hint vartåt det lutar.
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Van der Kwast har anklagats för att under förundersökningarna i fallet Quick undanhålla information som talade för att Quick skulle vara oskyldig. Skarp kritik har också i allmänhet riktats mot hur van der Kwast hanterat utredningarna gällande Quick. En polisanmälan lämnades 2009 in mot van der Kwast och den ansvarige polisen Seppo Penttinen för grovt tjänstefel, där riksåklagaren dock kom fram till att de eventuella brotten antingen var preskriberade eller tidigare avgjorda av justitiekanslern.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Christer_van_der_Kwast

Får jag fråga dig vad anser du har hänt dessa datumen med tanke på relevans:
1997-10-01
..
1997-10-10
Kanske inte vi ska grotta oss i denna "möda" HD givet oss
Citera
2020-09-05, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Det finns många varianter men jag tycker utredarna ska börja med att syna det de själva föreslagit.

Av alla varianter som föreslagits är SD:s förklaring den som känns minst långsökt, Han får ett jobbmejl i ett angeläget ärende 23.32, han har ett dokument lokalt på datorn och öppnar datorn 23.34 och en öppen flik i webbläsaren refreshas och ger spåren i cachehistoriken, simple as that.

Såg att S behövde verifiera sig för en tjänst på Google på fredagen. Brukligt när man vill lägga till en ny tjänst via mobil enhet, eller? Meddelande med kod gick ut till alla hans enheter inkl sms till mobilen. Fjärrstyrning fixades? Svaren bör finnas i IT-protokollet. Be om att få ut hela protokollet från 10-16 maj så kan du forska.
Citera
2020-09-05, 15:45
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Aktbilaga 146 förhör LW (8) sid 131
Förhör M*ats D*alhlbro sin kännedom om Lena FL M*irja B*itting

Hade Lena något missbruk som du vet om?
Det har jag oerhört svårt att tro. Jag kan inte se det framför mig. Vi har ju varit på resor ihop och hon dricker inte ens ett glas vin så jag har svårt att tro att hon skulle använt någonting. Jag har känt henne i 8 år och har aldrig tänkt den tanken. Lena hade ett väldigt starkt rättspatos och jag kan inte se att hon varit involverad i några droger eller brott eller så. Hon skulle däremot istället vara den att om hon såg något sådant skulle hon sagt ifrån och kanske då hamnat i en eventuell konflikt.

-----------------------

För er som motsatt er uppgifterna att Lena levde som en narkoman är det till styrkande att ytterligare en polis frågar om Lena missbrukade -det hade förklarat det mesta i detta besynnerliga morddrama.

En polis som rutinmässigt frågar en bekant till ett BO: ”Känner du till om BO hade några fiender?” vet alltså att så är fallet.
Att BOs bekante sen svarar ”Nej, det har jag mycket svårt att tro” betyder ingenting, allt enligt ”logiken” i det citerade.
Citera
2020-09-05, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Lite kort (har lite bråttom), funderar på vilken ring det var som saknades nu igen. Visst var det en som var platt, som gick lite omlott (lite i spiral runt fingret) med en rektangulär platt sten(pärlemor? Den brukade hon ha på vänster pekfinger?

Isf undrar jag vad det är för ring hon har på sig den 12:e på As kalas? Sid 117 i kompletteringen.
På sid 84 (när Lena är på Biltema) ses också en ring skymta på vänster pekfinger, men tyvärr går det inte att se vilken det är.

Hade hon olika ringar på fingrarna ibland eller använde hon samma mest hela tiden?

Jag undrar hur utredarna märkte att det saknades en ring?

Som du påpekar, kan man inte se någonstans i hennes konversationer att hon nämner denna förlust. Det är verkligen anmärkningsvärt att den saknas.

Jag funderar lite på hennes GPS klocka, hittades den eller saknas den också?

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fforumbilder.com%2Fi%2Fr5 hA

Bild på Lenas vänstra hand; det är just precis den ring som du beskriver som hon bar på
vänster pekfinger på bilden, och som saknas sedan mordet.
Citera
2020-09-05, 16:22
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sambucusnigra
Hur kan man veta att det finns DNA på ringen om ringen saknas?

Det handlar om två olika ringar.
Citera
2020-09-05, 16:27
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Att vara tråkig tycks ha varit något fruktansvärt
enligt LW.
Hon skiljde sig från UW för att hon tyckte att han var tråkig.
Hon tjatar hela tiden i sina tjattar om hur
tråkig HD var, enligt henne.
Hon tyckte att hon var bättre än HD på alla
punkter. Därför kunde hon inte förstå och
acceptera att SD valde HD. SD sa till henne
att även om han skiljde sig från HD så ville
han ändå inte ha LW. Hon vägrade tro på det.
Hon var så självgod så att hon inte kunde
förstå hur någon man kunde nobba henne.
Kanske därför hon hade alla KKs? För att
bevisa för sig själv och SD att "alla" ville ha
henne.
Konstig "slump" att TT avslutade deras
förhållande via messenger (?) den 15 maj.

Du har alldeles rätt -som vanligt..

Aktbilaga 150 vittnesförhör (5) s 147 - 149 -osv ( Messengerchat, 2018-06-05 13:10 dvs nio (9) dagar innan mordet.)

Han har haft en fantastisk resa, roligt med familjen. Skrev senast igår att han "Älskar Hanna, vill dela
livet med henne"
Har samtidigt också visat mycket tydligt att han längtar efter mig
Vet inte vad jag ska tro om hur det blir
De har ju sex timmars jetlag, även om resan säkert tar på dem (barn och fru, de är ju så SVAGA!), så
lär de kanske inte lägga sig förrän assent

J: Skrev han så till dig ... om henne?

Och då lär han knappast säga till henne att han går ut när de är vakna
Ja
Han säger det då och då. Inte ofta, men några gånger
"Vill vara tydlig"
Jag har slutat kommentera
På slutet har han också sagt ett par gånger att han oavsett om det skulle ta slut mellan dem så är han
"100% ointresserad av att försöka få ihop det med mig, vi är vänner". Ganska säker på att han skulle
vilja motsatsen om hon nu slängde ut honom. Tror han har två skäl att säga så:

J: Som om han inte bär något ansvar för eran relation - han har ju varit 'rak' mot dig hela
tiden ... 'öppet lekt med dina känslor' är ju ett annat sätt att se det på ...

L: 1. Han skulle inte uthärda att visa världen hur han verkligen ser på mig, det skulle bli så uppenbart
att han hela tiden haft såna känslor och en sån bild av sig själv KAN han inte visa upp, det förintar
hans bild som SNällStefan - som han hatar, men lever av

J: Det låter ju helt skruvat - varför ligger han då med dig nu ... om han inte skulle göra det om han inte
var med henne ...

L: 2. Han gör stora ansträngningar för att inte (i alla fall uttalat) invagga mig i några falska
förhoppningar. Både för att jag inte ska bli besviken, men kanske allra mest för att själv slippa
hantera det och framstå som en svikare
För att vi "bara har kul"
"Buset är kul, men en fis i rymden jämfört med den verkliga vänskapen"
Säger han ofta. "Vi kan sluta idag om det räddar vänskapen"

J: Han är verkligen både beredd på och kapabel till att leva ett dubbelliv - på riktigt...

L: Vet att allt det pekar i en enda riktning. Men kan inte avstå från det jag vill ha
Jag hatar det. Men vill inte släppa honom
Men nu ska du få höra: Nån hörde av sig ikväll
Nån jag inte känner

J: Va? Please inte från Gbg ... haha

L: HAHAHA
Nädå, kommer INTE acceptera nån okänd
Den här var känd, bara inte personligen av mig, flera gemensamma vänner
En "höjdare" i cachingsverige, var med på event i helgen

J: Låter bra .... more?

L: Vi hade namnbrickor för inpassering, han kände igen mitt nic och kom fram och presenterade sig
Jag känner två av de åtta svenska reviewersarna (!), en av dem stod i närheten och kom också fram
och pratade, den nye var alltså också reviewer
Pratade kanske i fem minuter. Ikväll kom vänfråga
Efter några minuter hade han frågat om Öland. Sen har vi pratat av och till resten av kvällen.
Märkligt
Men han bor långt härifrån, Ö-vik
Snokat såklart. Tror han kanske möjligen kan vara änkling

J: Wow, det är långt! Barn eller flyttbar?

L: Alldeles för långt. går bort
Två barn gissar jag, tror yngre än mina

J: Inge bra .... men långdistans KAN funka ...
L: NEJ

J: Du kan ju alltid behålla Stefan som "vän" - han bor ju nära .. haha

L: HAHAHAHA
Hatar att sakna och pussla och trixa och säga hejdå. Går fetbort
Stackars P är rätt angelägen fortfarande
För att inte tala om Jocke, förkrossad. Och förnärmad

J: Jag fattar precis, ibland känns det som om jag lever i ett sådant förhållande ... blir väl annorlunda
när vi introducerar barnen och blir mer 'officiella'

L: Verkligen! Även om det är slitigt nu så har ni ju tiden framför er, ni vill ju båda!
Jonas Dahlin förresten

J: Alla dessa män som vill ha dig och så upptar du dig med en som inte ens kan eller vill vara dig
trogen ... kärleken är verkligen totalt irrationell. ..

L: Men ingen av dem som vill är ju intressant
P: För mesig
Jocke: För störd och korkad och ytlig och svår

------------------
Det är lätt att känna avsky över dom blodsugare som var så själviska att dom negligerade att Lena led av en psykisk störning då det var mycket mer fängslande att följa hennes tragiska öde ända in i döden. Lena var omgiven av "folk" som emotionellt profiterade på hennes sjukdom av olika skäl. En av anledningarna (har det visat sig i tråden) är att man har en liknande problematik vilket ger en identifieringssymbios med BO.

Måhända är chatten en liten tankeställare för dom som inte vet bättre än att påstå att motivet till mordet var att Lena lämnat SD då det var tvärt om -ända in i smeten till den hjärtformade kladdkakan några timmar innan mordet..
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-09-05 kl. 16:49.
Citera
2020-09-05, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
På bilden till hennes cache "Skatten i Skärmarboda" verkar hon ha lagt ut en mängd av sina egna personliga smycken som attiraljer för fotograferingstillfället:

https://www.geocaching.com/geocache/GC6HNR2_geotourswe-skatten-i-skarmarboda

Ringen som ligger ovanför den gröna ringen liknar visserligen den ring hon bär på instagrambildens vänstra pekfinger, men jag ser inte riktigt om den är identisk. Någon annan kanske kan avgöra bättre.

Inlägg av @GilGrissom82 från den 28/5 -20, med bild tillhörande Lenas cache "Skatten i Skärmarboda", på bilden kan (delar av, eller hela?) hennes smyckessamling beskådas.
Citera
2020-09-05, 16:53
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Aktbilaga 150 vittnesförhör (5) s 147 - 149 -osv ( Messengerchat, 2018-06-05 13:10 dvs nio (9) dagar innan mordet.)

Han har haft en fantastisk resa, roligt med familjen. Skrev senast igår att han "Älskar Hanna, vill dela
livet med henne"
Har samtidigt också visat mycket tydligt att han längtar efter mig
Vet inte vad jag ska tro om hur det blir
De har ju sex timmars jetlag, även om resan säkert tar på dem (barn och fru, de är ju så SVAGA!), så
lär de kanske inte lägga sig förrän assent

J: Skrev han så till dig ... om henne?

Och då lär han knappast säga till henne att han går ut när de är vakna
Ja
Han säger det då och då. Inte ofta, men några gånger
"Vill vara tydlig"
Jag har slutat kommentera
På slutet har han också sagt ett par gånger att han oavsett om det skulle ta slut mellan dem så är han
"100% ointresserad av att försöka få ihop det med mig, vi är vänner". Ganska säker på att han skulle
vilja motsatsen om hon nu slängde ut honom. Tror han har två skäl att säga så:

J: Som om han inte bär något ansvar för eran relation - han har ju varit 'rak' mot dig hela
tiden ... 'öppet lekt med dina känslor' är ju ett annat sätt att se det på ...

L: 1. Han skulle inte uthärda att visa världen hur han verkligen ser på mig, det skulle bli så uppenbart
att han hela tiden haft såna känslor och en sån bild av sig själv KAN han inte visa upp, det förintar
hans bild som SNällStefan - som han hatar, men lever av

J: Det låter ju helt skruvat - varför ligger han då med dig nu ... om han inte skulle göra det om han inte
var med henne ...

L: 2. Han gör stora ansträngningar för att inte (i alla fall uttalat) invagga mig i några falska
förhoppningar. Både för att jag inte ska bli besviken, men kanske allra mest för att själv slippa

J: Han är verkligen både beredd på och kapabel till att leva ett dubbelliv - på riktigt...

L: Vet att allt det pekar i en enda riktning. Men kan inte avstå från det jag vill ha
Men nu ska du få höra: Nån hörde av sig ikväll
Nån jag inte känner

J: Va? Please inte från Gbg ... haha

L: HAHAHA
Nädå, kommer INTE acceptera nån okänd
Den här var känd, bara inte personligen av mig, flera gemensamma vänner
En "höjdare" i cachingsverige, var med på event i helgen

J: Låter bra .... more?

L: Vi hade namnbrickor för inpassering, han kände igen mitt nic och kom fram och presenterade sig
Jag känner två av de åtta svenska reviewersarna (!), en av dem stod i närheten och kom också fram
och pratade, den nye var alltså också reviewer
Pratade kanske i fem minuter. Ikväll kom vänfråga
Efter några minuter hade han frågat om Öland. Sen har vi pratat av och till resten av kvällen.
Märkligt
Men han bor långt härifrån, Ö-vik
Snokat såklart. Tror han kanske möjligen kan vara änkling

J: Wow, det är långt! Barn eller flyttbar?

L: Alldeles för långt. går bort
Två barn gissar jag, tror yngre än mina

J: Inge bra .... men långdistans KAN funka ...
L: NEJ

J: Du kan ju alltid behålla Stefan som "vän" - han bor ju nära .. haha

L: HAHAHAHA
Hatar att sakna och pussla och trixa och säga hejdå. Går fetbort
Stackars P är rätt angelägen fortfarande
För att inte tala om Jocke, förkrossad. Och förnärmad

J: Jag fattar precis, ibland känns det som om jag lever i ett sådant förhållande ... blir väl annorlunda
när vi introducerar barnen och blir mer 'officiella'

L: Verkligen! Även om det är slitigt nu så har ni ju tiden framför er, ni vill ju båda!
Jonas Dahlin förresten

J: Alla dessa män som vill ha dig och så upptar du dig med en som inte ens kan eller vill vara dig
trogen ... kärleken är verkligen totalt irrationell. ..

L: Men ingen av dem som vill är ju intressant
P: För mesig
Jocke: För störd och korkad och ytlig och svår

------------------
Det är lätt att känna avsky över dom blodsugare som var så själviska att dom negligerade att Lena led av en psykisk störning då det var mycket mer fängslande att följa hennes tragiska öde ända in i döden. J*enny var inte ensam..

Måhända är chatten en liten tankeställare för dom som inte vet bättre än att påstå att motivet till mordet var att Lena lämnat SD då det var tvärt om -ända in i smeten till den hjärtformade kladdkakan några timmar innan mordet..

L: Skrev senast igår att han "Älskar Hanna, vill dela livet med henne"

L: På slutet har han också sagt ett par gånger att han oavsett om det skulle ta slut mellan dem så är han
vilja motsatsen om hon nu slängde ut honom.

L: Han gör stora ansträngningar för att inte (i alla fall uttalat) invagga mig i några falska

trogen
... kärleken är verkligen totalt irrationell
.

Varför skulle han vara trogen mot Lena när
han inte var det mot HD?
Det visste ju Lena från dag 1.
Liksom alla andra älskarinnor som går på
männens BS.
Citera
2020-09-05, 17:10
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handlr
Om GM mamma inte hade försakat honom så hade LW varit vid liv ?
Jag gissar på att GM mamma och LW har något gemensamt.

Vad gjorde Stefan Davidsson 2012-02-19~ jag antar att den mycket kompetenta sjuksköterskan vet precis vad SD gjorde då.
Varför talar du i gåtor?
Berätta vad som hände då.
Citera
2020-09-05, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det handlar om två olika ringar.
Ja, jag förstår det nu.
Undrar om HR gör en annan bedömning än TR?
Har läst överklagan nu.
Citera
2020-09-05, 17:32
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Varför talar du i gåtor?
Berätta vad som hände då.
Stefan var en mycket aktiv Karl och stånkade korv? .. han säger själv i förhör att han träffade LW första gången 2005.
Var det November 2005, någon som vet ?
Citera
2020-09-05, 17:40
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handlr
Stefan var en mycket aktiv Karl och stånkade korv? .. han säger själv i förhör att han träffade LW första gången 2005.
Var det November 2005, någon som vet ?

Eller i augusti 2005?

Fanns det någon särskild anledning att det var
just A han mordhotade och inte något av de
andra barnen?

A tyckte att SD var snäll. N hatade SD.

Hotade LW att ta DNA-prov på A och visa för
HD? Eller hade hon redan tagit prov på
honom och hade det redo att skicka till HD om
SD inte skulle lyda henne? Var det det hon
menade när hon sa att det var hon som hade
makten över SD?

Visst hittades det ansökan om hindersprövning
hos LW? Hoppades hon kunna tvinga SD att
skriva på det innan resan till USA?
Då hade hon haft ytterligare något att visa för
HD ifall de kommit hem återförenade från USA.
Senast redigerad av gloriouslife 2020-09-05 kl. 17:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in