Citat:
Ursprungligen postat av
Reviews
Inte lätt att veta om det finns en historia bakom, fast utifrån dotterns vittnesmål verkar det som att LW har haft den i sin ägo en längre tid. Man borde ha hört sig för bland hennes nära vänner om de kunnat erinra sig något.
6 dagar innan mordet ses hon bära ringen. - Hur och när försvann den däremellan? Ringar var för henne betydelsefulla ägodelar, var och en av dem, och om hon förlade denna pekfingerring hos någon bekant under dessa dagar, borde hon också ha efterlyst den omgående.
Lite kort (har lite bråttom), funderar på vilken ring det var som saknades nu igen. Visst var det en som var platt, som gick lite omlott (lite i spiral runt fingret) med en rektangulär platt sten(pärlemor? Den brukade hon ha på vänster pekfinger?
Isf undrar jag vad det är för ring hon har på sig den 12:e på As kalas? Sid 117 i kompletteringen.
På sid 84 (när Lena är på Biltema) ses också en ring skymta på vänster pekfinger, men tyvärr går det inte att se vilken det är.
Hade hon olika ringar på fingrarna ibland eller använde hon samma mest hela tiden?
Jag undrar hur utredarna märkte att det saknades en ring?
Som du påpekar, kan man inte se någonstans i hennes konversationer att hon nämner denna förlust. Det är verkligen anmärkningsvärt att den saknas.
Jag funderar lite på hennes GPS klocka, hittades den eller saknas den också?