2020-09-05, 10:40
Medlem
Spjernes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samurajsven
När börjar hennes samhällstjänst? Kan man ta reda på var? Menar mer att om det är allmänna uppgifter har de nog panik över det.

Du tror inte det blir en "Anna live" från dikeskanten när städlaget drar igång????
Citera
2020-09-05, 11:08
Medlem
godboys avatar
Citat:
När börjar hennes samhällstjänst? Kan man ta reda på var? Menar mer att om det är allmänna uppgifter har de nog panik över det.
Tror inte det är allmänna uppgifter, men vi lär nog få veta ändå, se nedan:
Citat:
Ursprungligen postat av Spjerne
Du tror inte det blir en "Anna live" från dikeskanten när städlaget drar igång????
Exakt detta! Nu vet vi inte var hon kommer hamna, men det är inte omöjligt att det blir någon Second hand eller något trädgårdsskötsel-aktigt. En sak är i alla fall säker, att Mama Tunna kommer skriva på sina soc.medier; Min underbara perfekta dotter har fått jobb på Myrorna och jobbar nu med att hjälpa behövande. Efter ytterligare några dagar kommer hon påstå att hon är arbetsledare. Att både Tunnan och Felicia kommer försköna sanningen vet vi ju redan.

Inom fyra till åtta veckor kommer hon kallas till Frivården för ett möte om var och hur samhällstjänsten skall utföras. Sedan kommer hon gemensamt med sin kontakt på frivården besöka enheten där hon kommer avtjäna "straffet".
https://www.kriminalvarden.se/for-domd-eller-haktad/domd-till-straff-i-frivarden/samhallstjanst/

Exempel på arbetsplatser för samhällstjänst är idrottsföreningar, second hand-butiker som Myrorna och Stadsmissionen, trossamfund, föreningar knutna till trossamfund, katthem, kulturföreningar och Röda Korset. Det finns också samhällstjänstplatser inom kommunal verksamhet, som brandstationer och äldreboenden.

http://www.domarbloggen.se/sodertorns-tingsratt/samhallstjanst/
Får ju verkligen hoppas att hon inte placeras på ett äldreboende, men fan vet i detta idiotland. I så fall lär det ju rätt snart börja försvinna smycken och dylikt.
Citera
2020-09-05, 11:12
Medlem
Spjernes avatar
Katthem... Kan väl hjälpa MyMartens med passning då...
Citera
2020-09-05, 11:30
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spjerne
Katthem... Kan väl hjälpa MyMartens med passning då...
Nej store tid, håll henne borta från värnlösa djur... och dito åldringar
Citera
2020-09-05, 11:39
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Nej store tid, håll henne borta från värnlösa djur... och dito åldringar

Pfft. Felicia snor inte djur.

Bara guld.
Citera
2020-09-05, 11:50
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Först och främst ska domen vinna laga kraft.

Eftersom Felicia anser sig oskyldig och allt är de dumma smyckenas fel som hoppade ner i hennes väska helt själva så skulle det inte förvåna mig om hon överklagar domen. Då finns det tre alternativ: HR beviljar inte prövningstillstånd (då står TRs dom fast), HR fastställer TRs dom eller så det blir det en ny prövning i HR.

Blir det en ny rättegång så hoppas jag att även åklagaren överklagar så att domen kan skärpas. Jag gillar inte när folk ger sig på helt oskyldiga personer, dessutom i sitt eget hem som för damen i detta fallet. Fy, Felicia!
Citera
2020-09-05, 15:16
Medlem
godboys avatar
Jag har fått indikationer på att Felicia befinner sig i Varberg, kan det stämma att hon stannat om hon nu närvarande på rättegången?
Citera
2020-09-05, 15:23
Medlem
Quinn93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Först och främst ska domen vinna laga kraft.

Eftersom Felicia anser sig oskyldig och allt är de dumma smyckenas fel som hoppade ner i hennes väska helt själva så skulle det inte förvåna mig om hon överklagar domen. Då finns det tre alternativ: HR beviljar inte prövningstillstånd (då står TRs dom fast), HR fastställer TRs dom eller så det blir det en ny prövning i HR.

Blir det en ny rättegång så hoppas jag att även åklagaren överklagar så att domen kan skärpas. Jag gillar inte när folk ger sig på helt oskyldiga personer, dessutom i sitt eget hem som för damen i detta fallet. Fy, Felicia!

Är hon verkligen så dum att överklaga? Det går inte att bevisa annat än att hon tog gamla damens smycken.
Det bästa för henne vore att bara ta sitt straff, inte göra en större grej av det, folk kommer glömma detta ändå så småningom.
Citera
2020-09-05, 15:30
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Jag har fått indikationer på att Felicia befinner sig i Varberg, kan det stämma att hon stannat om hon nu närvarande på rättegången?

Jag har för mig att någon tidigare i tråden skrev något om att det var en kille hon brukar umgås med som bodde där. Det var medan hon jobbade förvisso så det står långt bak i tråden eller i Annas tråd. Jag fick intrycket att den killen var någon slags langare och sådant.
Senast redigerad av Gabriel Knight 2020-09-05 kl. 15:36. Anledning: Skrev fel, stavfel och menade Annas tråd
Citera
2020-09-05, 15:51
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Jag har för mig att någon tidigare i tråden skrev något om att det var en kille hon brukar umgås med som bodde där. Det var medan hon jobbade förvisso så det står långt bak i tråden eller i Annas tråd. Jag fick intrycket att den killen var någon slags langare och sådant.
Lucas? Bor inte han med Lazy F i suckunge nu mer?
Citera
2020-09-05, 15:53
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Lucas? Bor inte han med Lazy F i suckunge nu mer?

Nä det var någon annan kille som hon kände där sedan tidigare om jag minns rätt.
Citera
2020-09-05, 15:54
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quinn93
Är hon verkligen så dum att överklaga? Det går inte att bevisa annat än att hon tog gamla damens smycken.
Det bästa för henne vore att bara ta sitt straff, inte göra en större grej av det, folk kommer glömma detta ändå så småningom.
Man kan tycka det men hennes bror överklagade ju sin dom ända till HD (givetvis inget prövningstillstånd) så man vet aldrig med den familjen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in