Citat:
Ursprungligen postat av
PerTinent
Du tror alltså att man ”i det militära” tränar på att slå fienden i huvudet med en yxa? Eller hur menar du?
Jag har svårt att se GH handla i affekt, som mordet har utförts här, och ännu svårare att se nån yngre förmåga med skostorlek 38 vara hans vapendragare.
Tänker mer på att mördaren även var tvungen att ta ihjäl Gerd, där måste dubbelmördaren ha agerat väldigt kyligt och militäriskt, Gerd var ju totalt oskyldig i det hela. Gerd kände troligtvis igen mördaren och därför var hon tvungen att tystas helt, en simpel okänd mördare hade bara dragit.
Tor måste ha retat upp någon i någon form av en affär.
Kan han ha haft avtal med grannarna om båthuset och piren och därav dom 10.000kr som låg i hans ficka för att han inte skulle anmäla det olovliga bygget. Det är iaf en logisk teori.
Att mördaren fick tag i något slags avtal låter inte allt för orimligt då man inte brydde sig om pengarna, kreditkortet var ett rent villospår som mördarna lämnade efter sig.
Finns som sagt ett par olika scenarios som kan ha hänt i Brattås, men att det skulle vara någon knarkare eller en simpel rånare tror inte jag på. Jag tror inte heller att mordet var planerat men Tor retade upp mördaren och det var antagligen bara stundens hetta som gjorde att det blev ett dubbelmord den dagen.
Är även säker på att den röda Volvon har något med mordet att göra, den hade ju setts på gården i Brattås under helgen.
Kanske var mordet ett beställningsjobb, finns enligt mig ett par olika scenarios som kan ha hänt, Tor hade sina fiender. Varför hade mördaren med sig någon alls?
Det mest logiska är att Tor var väl bekant med mördaren och att dom hade retat upp sig på varandra under en längre tid.