2020-09-04, 14:47
Medlem
Med tanke på hettemann1:
Kan man gå fra det området ved andematplassen (der han ble observert på videoovervåkning) og til området ved boligblokkene uten å bli fanget på kamera? I så fall kanskje hettemann1 gikk til boligblokkene, hentet bil som sto parkert og kjørte over plenen mot S4 for å hente GM og AE på den tiden?
(GM var kanskje hettemann2?)

(Edit: Mitt forslag stemmer kanskje ikke med vitneobservasjon av bil over plen, hvis ikke hettemann1 kom seg til området ved boligblokkene før kl 10.30? : Ifølge naboen ble han passert av en bil som kjørte forbi blokka der han bor - i Fjellsvingen - like ved ekteparet Hagens bolig i Sloraveien i Lørenskog en gang mellom 08.30 og 10.30 31. oktober. vg.no/nyheter/innenriks/i/0ER4p0/vg-har-kartlagt-soelvgraa-biler-i-hagens-nabolag-ingen-sier-at-de-har-tatt-mystisk-snarvei )

Deretter var kanskje hettemann2 sjåfør og hettemann1 og AE var i bilen, hettemann1 ble sluppet av bilen ved hovedveien før området ved festplassen. Hettemann2 parkerte bilen, gikk for å møte hettemann 1 (der vi ser de to gå etter hverandre). Deretter går en eller begge hettemenn til den parkerte bilen og kjører videre til et skjulested med AE (bevisstløs eller død) i bilen.
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-04 kl. 15:01.
Citera
2020-09-04, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PinkPanter2020
Jeg glemte ta høyde for ny informasjon som har kommet etter denne tegningen ble lagd.

Noe sier meg at det er misforståelser/misskommunikasjon mellom Politiet og media rundt denne hendelsen så sant Politiet ikke direkte har uttalt seg om det.

Hvis denne bilen som på karet kun har rygget opp til skogholtet, sluppet av 1-2 GM, for så å kjøre ut samme vei den kom ifra og venter oppe ved blokkene passer det inn med vitneobservasjoner.

Den/de som evt gikk ut i skogholtet har nok observert før dem gikk til aksjon for å finne rett tidspunkt. Litt tilfeldig at de isåfall kommer bare minutter før TH forlater hjemmet den dagen har også er senere på jobb en vanlig.

Avlytting tror jeg ikke noe på. Det blir for mye "greier" og det enkle er ofte det beste og visuell overvåkning gjennom vinduer er bedre. Jammer er mer plausibelt men antagelig unødvendig om man er rask.
Takk! Jeg forstår. Tror du at den bilen som kjørte på gangveien 8.56 hadde stått parkert i lang tid før den kjørte opp gangveien? Hvordan kunne sjåføren og GM vite at TH snart skulle reise til Futurum, når TH brukte å reise til Futurum litt tidligere på morgenen? Hvordan kunne sjåføren og GM vite at TH ikke valgte å eventuelt ta fri fra jobb og bli hjemme den dagen?
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-04 kl. 15:02.
Citera
2020-09-04, 15:06
Avslutad
Citat:
Der var kartet ja. Takk Zzz.

Jeg mener denne er veldig interessant. Synes det mest sannsynlige er at noen ble sluppet av i skogholtet som vist på kartet linket og tok seg til fots gjennom skogen opp til husets bakside.

En person som ikke legger igjen DNA pleier ofte å være kledd på en slik måte at man vekker oppmerksomhet (igjen teipede skjøter mellom sko/bukse/jakke og evt finlandshette/strømpe over hodet som forklarer hvorfor denne personen ikke bare kunne gå ut av bilen inne i tunet.

I tillegg ville denne personen ha en mulighet til å avgjøre når det passet best å gå til angrep med tanke på telefonsamtaler etc.

Naboers observasjoner av denne mystiske SUV passer inn med bevegelser gjort av sjåføren.

Når det gjelder "fluktruten" veit vi ikke om Politiet sitter på flere observasjoner av biler som kjører på denne stien som kan passe godt med denne teorien. De kan også ha forlatt området over gressplen bak blokkene eller ut den vanlige veien i boligfeltet. Tre forskjellige muligheter altså.

Citat:
Jeg glemte ta høyde for ny informasjon som har kommet etter denne tegningen ble lagd.

Noe sier meg at det er misforståelser/misskommunikasjon mellom Politiet og media rundt denne hendelsen så sant Politiet ikke direkte har uttalt seg om det.

Hvis denne bilen som på karet kun har rygget opp til skogholtet, sluppet av 1-2 GM, for så å kjøre ut samme vei den kom ifra og venter oppe ved blokkene passer det inn med vitneobservasjoner.

Den/de som evt gikk ut i skogholtet har nok observert før dem gikk til aksjon for å finne rett tidspunkt. Litt tilfeldig at de isåfall kommer bare minutter før TH forlater hjemmet den dagen har også er senere på jobb en vanlig.

Avlytting tror jeg ikke noe på. Det blir for mye "greier" og det enkle er ofte det beste og visuell overvåkning gjennom vinduer er bedre. Jammer er mer plausibelt men antagelig unødvendig om man er rask.
Jeg tror også at det må ha foregått på denne måten.
GM valgte "enkleste måte", istedet for kompliserte overvåkingsmetoder, så har GM valgt å ta seg til åstedet bakveien, hvor det er lite (eller ingen) innsyn fra naboer og forbipasserende.

På den måten kunne GM få oversikt, og avgjøre et passende tidspunkt for angrepet.
Citera
2020-09-04, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Takk! Jeg forstår. Tror du at den bilen som kjørte på gangveien 8.56 hadde stått parkert i lang tid før den kjørte opp gangveien? Hvordan kunne sjåføren og GM vite at TH snart skulle reise til Futurum, når TH brukte å reise til Futurum litt tidligere på morgenen? Hvordan kunne sjåføren og GM vite at TH ikke valgte å eventuelt ta fri fra jobb og bli hjemme den dagen?

Da ser jeg to muligheter.

1 - Bilen med GM sto lenge å ventet, men hvordan viste de at TH snart skulle reise..
2 - Bilen med GM kom rett før og ventet til noen gav dem klarsignal om å sette i gang.

Denne "noen" er da enten:
- En observatør som på en eller annen måte fant ut at TH snart skulle reise
- Hundepasser som var innom for å levere hunden.
- TH som gav signal.

Dette åpner for at TH både er involvert eller helt uvitende/uskyldig basert på omtrentlig samme hendelsesforløp.
Citera
2020-09-04, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Tror det muligens er to gm pluss mulig ru. Hettemann 1 ligner th. H2-er mulig bortkjører eller leiemorder. Har egentlig en tanke om at th drepte henne rett før han kjørte på jobb men alibi fra sønn og sms forstyrrer denne tanken.

Ja tror Th har involvert færrest mulig. Men tror gm2 er noen han stoler 100% på og ikke leiemorder... da hadde noen tystet på dette tidspunkt, hvertfall med tanke på dusøren...og ut i fra informasjonen som politiet har gått ut med er samtalen med sønnen ekte. Men det kan også være at th har så mye kontroll over sønnen at han ikke tørr noe annet.
Citera
2020-09-04, 15:29
Medlem
brukerinnes avatar
Citat:
Da ser jeg to muligheter.

1 - Bilen med GM sto lenge å ventet, men hvordan viste de at TH snart skulle reise..
2 - Bilen med GM kom rett før og ventet til noen gav dem klarsignal om å sette i gang.

Denne "noen" er da enten:
- En observatør som på en eller annen måte fant ut at TH snart skulle reise
- Hundepasser som var innom for å levere hunden.
- TH som gav signal.

Dette åpner for at TH både er involvert eller helt uvitende/uskyldig basert på omtrentlig samme hendelsesforløp.

Tror TH bruker å kjøre forbi fiskeplassen på vei til jobb.
Citera
2020-09-04, 15:31
Avslutad
Citat:
Med tanke på hettemann1:
Kan man gå fra det området ved andematplassen (der han ble observert på videoovervåkning) og til området ved boligblokkene uten å bli fanget på kamera? I så fall kanskje hettemann1 gikk til boligblokkene, hentet bil som sto parkert og kjørte over plenen mot S4 for å hente GM og AE på den tiden?
(GM var kanskje hettemann2?)

(Edit: Mitt forslag stemmer kanskje ikke med vitneobservasjon av bil over plen, hvis ikke hettemann1 kom seg til området ved boligblokkene før kl 10.30? : Ifølge naboen ble han passert av en bil som kjørte forbi blokka der han bor - i Fjellsvingen - like ved ekteparet Hagens bolig i Sloraveien i Lørenskog en gang mellom 08.30 og 10.30 31. oktober. vg.no/nyheter/innenriks/i/0ER4p0/vg-har-kartlagt-soelvgraa-biler-i-hagens-nabolag-ingen-sier-at-de-har-tatt-mystisk-snarvei )

Deretter var kanskje hettemann2 sjåfør og hettemann1 og AE var i bilen, hettemann1 ble sluppet av bilen ved hovedveien før området ved festplassen. Hettemann2 parkerte bilen, gikk for å møte hettemann 1 (der vi ser de to gå etter hverandre). Deretter går en eller begge hettemenn til den parkerte bilen og kjører videre til et skjulested med AE (bevisstløs eller død) i bilen.
Jeg tror ikke jeg forstår helt hva du mener her.

- H2 slipper H1 ut av bilen like før festplassen, og kjører videre med AEH inni bilen.
- H2 parkerer i nærheten like etterpå, AEH blir liggende bevisstløs eller død inni bilen.
- H2 og H1 møtes på festplassen, og kjører deretter videre med AEH inni bilen.

Hvilket ærend hadde H1 og H2 mens bilen var parkert?

Det kan være jeg har misforstått deg helt.
Citera
2020-09-04, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg tror ikke jeg forstår helt hva du mener her.

- H2 slipper H1 ut av bilen like før festplassen, og kjører videre med AEH inni bilen.
- H2 parkerer i nærheten like etterpå, AEH blir liggende bevisstløs eller død inni bilen.
- H2 og H1 møtes på festplassen, og kjører deretter videre med AEH inni bilen.

Hvilket ærend hadde H1 og H2 mens bilen var parkert?

Det kan være jeg har misforstått deg helt.
Jo, du forsto rett.
Fetad: Mens bilen var parkert passet de to hettemennene på å komme gående og bli fanget på kamera slik at politiet ikke skulle tro at AE hadde blitt transportert bort fra S4 i det tidsrommet i bil av de to (kun for å forsøke å villede politiet angående tidspunkt for flytting av AE ut fra S4 og for å forsøke å villede politiet angående hvem som var GM?). (Kanskje de trodde at politiet ble lurt av at de kom til fots, og at de ikke trodde at pollitiet skulle kunne gjette at de hadde transportert AE og parkert bilen før de viste seg på kamera?)

Det ble opplyst i forbindelse med video av hettemann1 at hettemann1 brukte en annen rute på returen fra området ved S4: Han ble observert langs hovedveien før han kom til området ved festplassen. Det er derfor jeg gjetter at han kan ha vært passasjer i bil sammen med GM (hettemann2) på returen fra S4.

Edit: Eller AE ble fraktet bort fra S4 tidligere på dagen, og hettemann 1 og 2 ønsket å lure politiet til å tro at AE ble fraktet bort fra S4 i bil kort tid før hettemann 1 og 2 viste seg gående på festplassen.
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-04 kl. 16:51.
Citera
2020-09-04, 16:30
Medlem
Slettsnokens avatar
Jeg tror bilen befant seg i nærheten da AE snakket med lønn, og fikk signal fra TH om å komme så fort samtalen ble avsluttet 0856, noe senere enn ventet, enten visuelt fra et vindu i 2. etasje eller via walkie talkie.

Den som kjørte var MGM2/3 som dro hjem og ventet på telefon for alibi. Passasjer som ble sluppet av var MGM1.

Deretter ble AE angrepet av TH med mulig hjelp fra MGM1 som bl.a. tok hånd om valpen, før TH dro på jobb mellom 0902 og 0907.

MGM1 ble kjørt til S4 fordi den ryggende bilen måtte hentes på andebrygga 0905, og brukes til bl.a. frakt av lik.

Ettersom aksjonen ble forsinket ble det sendt sms 0910 med kode: «hytteturen er utsatt».
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-09-04 kl. 16:40.
Citera
2020-09-04, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Jeg tror bilen befant seg i nærheten da AE snakket med lønn, og fikk signal fra TH om å komme så fort samtalen ble avsluttet noe senere enn ventet 0856, enten visuelt fra et vindu i 2. etasje eller via walkie talkie.

Den som kjørte var MGM2/3 som dro hjem og ventet på telefon for alibi. Passasjer som ble sluppet av var MGM1.

Deretter ble AE angrepet av TH med mulig hjelp fra MGM1 som bl.a. tok hånd om valpen, før TH dro på jobb mellom 0902 og 0907.

MGM1 ble kjørt til S4 fordi den ryggende bilen måtte hentes på andebrygga 0905, og brukes til bl.a. frakt av lik.

Ettersom aksjonen ble forsinket ble det sendt sms 0910 med kode: «hytteturen er utsatt».
Fetad (angående 8.56 og 9.05): Er dette to forskjellige biler?

Edit: Hvilket tidspunkt tror du at AE ble fraktet bort fra S4?
Er hettemennene innblandet i saken, etter din teori her? Hva var deres oppgaver i så fall?
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-04 kl. 16:44.
Citera
2020-09-04, 16:45
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Fetad (angående 8.56 og 9.05): Er dette to forskjellige biler?
Det er to forskjellige hendelser og ja, jeg tror det er to forskjellige biler.
Citera
2020-09-04, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Det er to forskjellige hendelser og ja, jeg tror det er to forskjellige biler.
Takk!
Hvilket tidspunkt tror du at AE ble fraktet bort fra S4?
Er hettemennene innblandet i saken, etter din teori her? Hva var deres oppgaver i så fall?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in