2020-09-04, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Nylig ble det lagt til flere opplysninger i denne artikkelen. Før tv2-artikkelen nylig ble oppdatert, sto dette: En politimann ahr flere ganger tilsynelatende forsøkt å starte en av bilene de har med, uten å lykkes med dette.
tv2.no/nyheter/11623322/

STARTKABLER? Politiet gjør undersøkelser inne i huset i Sloraveien 4 torsdag formiddag. De har vært tilstede med flere folk og tre biler. En av bilene forlot åstedet etter tilsynelatende å ha fått hjelp med startkabler.
...
En del av den syv sider lange avgjørelsen fra lagmannsretten er unntatt offentligheten fordi det kan skade etterforskningen om begrunnelsen fra politiet blir kjent.

nrk.no/norge/nye-undersokelser-i-hjemmet-til-tom-hagen-1.15145655

rb.no/nye-undersokelser-i-sloraveien/s/5-43-1381459

Har noen av dere lest denne rb.no(+)artikkelen? Her havner politiet i trøbbel i Sloraveien.
(Måtte ha starthjelp..., var det eneste jeg fikk lest).

Tror dere at dette "tilsynelatende forsøkt å starte en av bilene" og dette " En av bilene forlot åstedet etter tilsynelatende å ha fått hjelp med startkabler." kan ha med rekonstruksjoner å gjøre? Det er fotografi av den omtalte bilen i to av artiklene over.

Har ikke lest +-artikkelen. Men du som er så oppdatert på denne saken må vel ha interesse av å kjøpe pluss-artikler? Det er ikke dyrt. Jeg tror ikke de filmet for moro skyld akkurat. Vet bare at de filmet. Jeg tror de gjør tester i forbindelse med billyder og skjønner ikke dette med startkablene. Jeg tror ikke noen involvert i Hagen-saken brukte biler som fikk problemer med startkabler akkurat.
Citera
2020-09-04, 11:07
Medlem
At de filmer ... får meg til å tenke at de dokumenterer rekonstruksjonene i tilfelle de skal legges frem som beviser i retten.

Så saken nærmer seg en oppklaring og avslutning med straffesak.
Citera
2020-09-04, 11:28
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
At de filmer ... får meg til å tenke at de dokumenterer rekonstruksjonene i tilfelle de skal legges frem som beviser i retten.

Så saken nærmer seg en oppklaring og avslutning med straffesak.

Tipper du har rett. Lurer på hva som skjer med personen i «nær relasjon» til TH?
Citera
2020-09-04, 13:28
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Og den som kjørte den andre bilen var...

Fant dette på Tv2.no:

En bil kommer og går klokken 08.56. Den antas å være hvit eller sølvfarget. Bilen kjører mot åstedet og er i bildet i omtrent 20 sekunder.Videoen kan vise en av to ting:
  • Bilen kjører mot åstedet, men bruker aldri bremselysene, for det ville syntes.
  • Bilen rygger mot åstedet med avslåtte lys.
Er ikke dette samme tidspunkt som da AE avsluttet samtalen med kontordamen?

https://www.tv2.no/a/11538725/
Citera
2020-09-04, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Fant dette på Tv2.no:

En bil kommer og går klokken 08.56. Den antas å være hvit eller sølvfarget. Bilen kjører mot åstedet og er i bildet i omtrent 20 sekunder.Videoen kan vise en av to ting:
  • Bilen kjører mot åstedet, men bruker aldri bremselysene, for det ville syntes.
  • Bilen rygger mot åstedet med avslåtte lys.
Er ikke dette samme tidspunkt som da AE avsluttet samtalen med kontordamen?

https://www.tv2.no/a/11538725/

Det stemmer med 08:56. Samme tidspunkt samtalen med lønnsansvarlig avsluttes.

Fra en tidligere oversikt Jayce lagde:
08:45 - Anrop fra AEHs mobil til THs kollega.
08:56 - Anropet fra AEHs mobil til THs kollega avsluttes.

Noen her inne lagde også en oversikt over denne bilens mulige bevegelser visuelt fremstilt på et kart som var meget oversiktlig. Klarer ikke finne den igjen men hadde vært interessant å sett dette opp mot siste informasjon vi har om saken. Tror det var linket til kartet på imgur eller noe lignende.
Citera
2020-09-04, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Det vil være idiotisk å bli stående ved gangveien med bil over lengre tid. Den lille parkeringen ved fiskeplassen er veldig synlig fra Knattenkrysset som er et av Lørenskogs mest trafikkerte områder i morgentimene. På gangveien går og sykler folk hele tiden. Derfor; Et raskt stopp og rygge de 10 metrene som kreves for å slippe av noen i ly av trærne. Deretter ut med bilen. En aksjon med henting i boligen vil nødvendigvis ta noe tid, og man kan ikke bli stående der de 20 minuttene det sannsynligvis vil ta.

Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Oversiktsbildet på side 1 her gir vel en viss ide om Minniemus’ opplysninger?
Langvannets karakteristiske form, med Slotaveien 4 skjult bak krattet/skogholtet i vannets sør/østre del (nederst til høyre på bildet).

https://www.lorenskog.kommune.no/_f/p11/i517abbbb-1b59-4029-a609-0e14f7840388/2015-02-11_kommuneplan_del_4_bakgrunn_rammebetingelser_og_ ku_sluttbehandling_versjon_15_jan_2015.pdf

Citat:
Prøvde meg på et egenprodusert oversiktsbilde påtegnet mine spekulasjoner, hvis noen er interessert.
https://imgur.com/a/JmMP1xj

Citat:
Ursprungligen postat av PinkPanter2020

Noen her inne lagde også en oversikt over denne bilens mulige bevegelser visuelt fremstilt på et kart som var meget oversiktlig. Klarer ikke finne den igjen men hadde vært interessant å sett dette opp mot siste informasjon vi har om saken. Tror det var linket til kartet på imgur eller noe lignende.
Det kartet som Minnimus lagde? (Link i sitat over).

Edit: Det er et merkelig sammentreff at samtalen avsluttes innenfor samme minutt som den bilen kom opp gangveien.

Edit 2: Er dette med bil på gangvei kl 9.05 en feilopplysning, eller er det to forskjellige observasjoner?

Ifølge avisa viser videoen at bilen rygger opp på gangveien på baksiden av ekteparet Hagens bolig i Sloraveien i Lørenskog. Observasjonen av bilen skal være gjort klokka 9.05 på formiddagen 31. oktober 2018.
nettavisen.no/nyheter/innenriks/aftenposten-bil-rygget-inn-til-hagens-bolig/3423964017.html

Edit 3: Kan den som avsluttet telefonsamtalen kl 8.56 teoretisk være den samme personen som kjørte bil opp gangveien innenfor samme minutt? Da vil vel politiet (grunnet app på AEs mobil) kunne se at mobilen ikke befant seg i S4 på det tidspunktet (dersom personen hadde telefonsamtale til lønnsansvarlig fra den bilen).

Rekker man å løpe fra utgangen bak huset i S4 og til det stedet der bilen startet sin ferd opp gangveien på under 1 minutt? (Jeg tenker på i tilfelle det var samme person som avsluttet samtalen kl 8.56 og la igjen mobilen i huset, sprang ned til der bilen sto og og kjørte bil opp gangveien innenfor samme minutt).
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-04 kl. 14:24.
Citera
2020-09-04, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frokendektektiv
Hva tenker du h2 har gjort? Tror du det er 4 GM?
Jeg tror TH + mulig 1-2 GM og RU som ikke helt visste hva han var involvert i.
Ja ser ut som han har på det seg sprox. Men hvor har han vært?
Tror det muligens er to gm pluss mulig ru. Hettemann 1 ligner th. H2-er mulig bortkjører eller leiemorder. Har egentlig en tanke om at th drepte henne rett før han kjørte på jobb men alibi fra sønn og sms forstyrrer denne tanken.
Senast redigerad av LH07 2020-09-04 kl. 14:06.
Citera
2020-09-04, 14:06
Medlem
Jeg tror tidslinjen kommer til å endre seg fremover og at dette kan være grunnen til at det hele tiden fremstilles gjennom media på en slik måte at det var bilen til TH som ankom Futurum osv.

I første fase før saken traff media så er sønnen som resten av søskenflokken overbevist av sin far til å tro på kidnappingen, og dette kan også være slik når det kommer til sekretæren/økonomiansvarlig. Når de først fikk vite om saken så trodde til og med politiet at dette kunne være en reell kidnapping. Hvis en eller begge har løyet så kan det enkelt forklares med at ektemenn alltid blir hovedmistenkt i initialfasen og av en frykt for å miste AEH løy de for TH. Mulig at når politiet endret hypotesen til drap så var løgnene blitt for store til å kunne ta disse tilbake.

Rekonstruksjonen tror jeg har med nødsamtalen å gjøre. De hører sikkert en bil i bakgrunnen som ikke er TH sin. Kanskje det er leiebilen til VE som forlater garasjen med AEH i bagasjen sammen med vaskeutstyret. Kanskje det i tillegg kan være at TH aldri er inne i huset.

Det kan fortsatt være en mulighet for at hun ble drept på natten og resten er staging.
Jeg tror fortsatt på TH som drapsmann og VE som medhjelper til staging og skjuling av lik. RU som en nyttig idiot, men blir allikevel dømt for medvirkning til bortføring.
Citera
2020-09-04, 14:11
Medlem
Citat:

mye tilfeldige sammenfall. Bil kommer santidig med avslutning av telefon med lønn. Th drar akkurat for tidlig til å møte gm, aehs telefon legges død i samme minutt som th ringer. Hettemann observeres mellom to oppringinger til aehs telefon.
Citera
2020-09-04, 14:20
Medlem
Der var kartet ja. Takk Zzz.

Citat:
Prøvde meg på et egenprodusert oversiktsbilde påtegnet mine spekulasjoner, hvis noen er interessert.
https://imgur.com/a/JmMP1xj

Jeg mener denne er veldig interessant. Synes det mest sannsynlige er at noen ble sluppet av i skogholtet som vist på kartet linket og tok seg til fots gjennom skogen opp til husets bakside.

En person som ikke legger igjen DNA pleier ofte å være kledd på en slik måte at man vekker oppmerksomhet (igjen teipede skjøter mellom sko/bukse/jakke og evt finlandshette/strømpe over hodet som forklarer hvorfor denne personen ikke bare kunne gå ut av bilen inne i tunet.

I tillegg ville denne personen ha en mulighet til å avgjøre når det passet best å gå til angrep med tanke på telefonsamtaler etc.

Naboers observasjoner av denne mystiske SUV passer inn med bevegelser gjort av sjåføren.

Når det gjelder "fluktruten" veit vi ikke om Politiet sitter på flere observasjoner av biler som kjører på denne stien som kan passe godt med denne teorien. De kan også ha forlatt området over gressplen bak blokkene eller ut den vanlige veien i boligfeltet. Tre forskjellige muligheter altså.
Citera
2020-09-04, 14:30
Medlem
Citat:
Der var kartet ja. Takk Zzz.

Jeg mener denne er veldig interessant. Synes det mest sannsynlige er at noen ble sluppet av i skogholtet som vist på kartet linket og tok seg til fots gjennom skogen opp til husets bakside.

En person som ikke legger igjen DNA pleier ofte å være kledd på en slik måte at man vekker oppmerksomhet (igjen teipede skjøter mellom sko/bukse/jakke og evt finlandshette/strømpe over hodet som forklarer hvorfor denne personen ikke bare kunne gå ut av bilen inne i tunet.

I tillegg ville denne personen ha en mulighet til å avgjøre når det passet best å gå til angrep med tanke på telefonsamtaler etc.

Naboers observasjoner av denne mystiske SUV passer inn med bevegelser gjort av sjåføren.

Når det gjelder "fluktruten" veit vi ikke om Politiet sitter på flere observasjoner av biler som kjører på denne stien som kan passe godt med denne teorien. De kan også ha forlatt området over gressplen bak blokkene eller ut den vanlige veien i boligfeltet. Tre forskjellige muligheter altså.
Tenker du at noen ble sluppet av bilen rett før den bilen kjørte opp gangveien kl 8.56?
Tenker du at den bilen kjørte videre og ikke inn til gårdsplassen i S4? (Det tenker jeg, og at bilen ble kjørt til området ved blokkene og at den senere kjørte over plenen og mot S4 for å hente AE og GM).

Den som eventuelt bevegde seg til fots mot S4, ble han/hun stående og vente og observere i nærheten av huset i noen minutter? (TH kjørte hjemmefra og til Futurum ca kl 9 har jeg lest).

Fetad: Tenker du at vedkommende kan ha avlyttet huset, slik at hen hørte når AE avsluttet 9.14-samtalen kl 9.16?

Edit: Se også mine edit i forrige innlegg.
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-04 kl. 14:37.
Citera
2020-09-04, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Tenker du at noen ble sluppet av bilen rett før den bilen kjørte opp gangveien kl 8.56? Tenker du at den bilen kjørte videre og ikke inn til gårdsplasssen i S4?
Den som eventuelt bevegde seg til fots mot S4, ble han/hun stående og vente og observere i nærheten av huset i noen minutter? (TH kjørte hjemmefra og til Futurum ca kl 9 har jeg lest).

Fetad: Tenker du at vedkommende kan ha avlyttet huset, slik at hen hørte når AE avsluttet 9.14-samtalen kl 9.16?

Edit: Se også mine edit i forrige innlegg.

Jeg glemte ta høyde for ny informasjon som har kommet etter denne tegningen ble lagd.

Noe sier meg at det er misforståelser/misskommunikasjon mellom Politiet og media rundt denne hendelsen så sant Politiet ikke direkte har uttalt seg om det.

Hvis denne bilen som på karet kun har rygget opp til skogholtet, sluppet av 1-2 GM, for så å kjøre ut samme vei den kom ifra og venter oppe ved blokkene passer det inn med vitneobservasjoner.

Den/de som evt gikk ut i skogholtet har nok observert før dem gikk til aksjon for å finne rett tidspunkt. Litt tilfeldig at de isåfall kommer bare minutter før TH forlater hjemmet den dagen har også er senere på jobb en vanlig.

Avlytting tror jeg ikke noe på. Det blir for mye "greier" og det enkle er ofte det beste og visuell overvåkning gjennom vinduer er bedre. Jammer er mer plausibelt men antagelig unødvendig om man er rask.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in