2020-09-04, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Er hun også uskyldig. Lurt av politi med tunnellsyn. Akkurat som jensen.

Det blir spennende å følge rettssaken. LAB og TH har noe til felles: De er begge uskyldige inntil det motsatte er bevist.
Jeg mener dommen mot EJ var riktig. GC fikk 8 års strafferabatt. Det synes jeg var for mye.
Citera
2020-09-04, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iditarod
Breaking news!
Krimpodden starter høstsesongen med en ny episode. Episoden er viet Bert*eussen-saken.
Tirsdag 8.september begynner rettssaken. Noen som føler seg kallet til å starte en tråd om denne saken?
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/JoKXx4/hoer-sesongaapningen-av-krimpodden-her
Tråd finns!
(FB) Norska justitieministern avgår - sambon fejkade hot och skadegörelse, hotade minister
Citera
2020-09-04, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Tråd finns!
(FB) Norska justitieministern avgår - sambon fejkade hot och skadegörelse, hotade minister

Den tråden hadde jeg faktisk glemt - takk for påminnelsen!
Citera
2020-09-04, 07:15
Medlem
Monsens avatar
Helt enig, Floriss. Rart moderator ikke stopper dette.

Jeg leser her inne sporadisk og poster enda sjeldnere. Savner de gamle debattantene. De ble borte da kranglefantene overtok tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Tråden er dessverre ødelagt av persondebatt, det er alltid pussig med voksne som må slå i bordet med "det var ikke sånn/det har jeg aldri sagt - bla bla bla"! Ingen bryr seg, jeg vil ha saklige innlegg. Flørt får dere ta på pm, skjerpings!
Citera
2020-09-04, 07:17
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Og den som kjørte den andre bilen var...

Samme person? Kjapt gjort og så tilbake i egen bil på vei til arbeid?
Citera
2020-09-04, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Samme person? Kjapt gjort og så tilbake i egen bil på vei til arbeid?
Nettopp. For så å gå tilbake til S4, utføre drapet, kjøre bilen til avtalt sted, en annen henter bilen og kjører i retning Kvitfjell?
Citera
2020-09-04, 09:03
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Nettopp. For så å gå tilbake til S4, utføre drapet, kjøre bilen til avtalt sted, en annen henter bilen og kjører i retning Kvitfjell?

Har tenkt akkurat den tanken ja. Men er det gjennomførbart mtp tid?
Citera
2020-09-04, 09:26
Medlem
Dere som ser TH som gjerningsmann.

Hvordan ser dere for dere rent praktisk at han fikk gjort udåden?

Jeg mener det sto å lese at hans alibi er sterkest den første tiden etter han kom på jobb.

Det er såpass fragmentert de ulike teorier, og det er lett å blande sammen utsagn fra ulike brukere.

Tidsaksen fra kvelden før, frem til handlingene avsluttes. Rent praktisk, hvordan foregikk det?
Citera
2020-09-04, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Kan det passe med tiden at H1 og H2 møtes der vi ser de på video. Jeg tror gm1, h2 er i huset og la fra seg aehs tlf når gm2, h1, ringte på den. Dette er avtalt på forhånd. Det ser ut som h2 har sprox.

Hva tenker du h2 har gjort? Tror du det er 4 GM?
Jeg tror TH + mulig 1-2 GM og RU som ikke helt visste hva han var involvert i.
Ja ser ut som han har på det seg sprox. Men hvor har han vært?
Citera
2020-09-04, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rips

Jeg mener det sto å lese at hans alibi er sterkest den første tiden etter han kom på jobb.

Det er såpass fragmentert de ulike teorier, og det er lett å blande sammen utsagn fra ulike brukere.

Tidsaksen fra kvelden før, frem til handlingene avsluttes. Rent praktisk, hvordan foregikk det?

Enten fikk han noen til å gjøre det for seg, ellers gjorde han det selv.
Hans alibi på morgenen er at bilen ankom Futurum og han logget seg på nettet der med iPaden og sjekket mail. Om noen har sett han fysisk har jeg ikke lest noe om.
Hvis han har gjort det selv tror jeg han byttet plass med førereren i den lyse bilen som rygget inn mot s4. Hvis ikke er GM i den bilen. Det er alt for mye innside kunnskap her. Han har motiv noe ingen andre har.
Citera
2020-09-04, 10:05
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rips

Jeg har ikke tunnelsyn, så jeg kan godt se TH som gjerningsmann.
Du skriver "dere", men jeg kan bare svare for meg selv. Jeg tror kanskje at tidslinjen kommer til å bli forandret, men dette er det politiet som vet mest om. Det er nok en viss mulighet for at et par personer har blitt presset til å gi TH alibi. Men jeg kan jo ta feil.
Citera
2020-09-04, 10:05
Medlem
Citat:
Han kjørte en lys grå leiebil, mener jeg å ha hørt.

Takk, det er jo intressant!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in