2020-09-04, 10:03
Medlem
Zopencos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Undrar du på allvar varför de är här?

Svaret är naturligtvis att de har ett bättre liv här än i det landet de kommer ifrån, vad annars skulle de kunna vara?

Om du bara kan tänka dig en anledning så är du "narrowminded".

Kan du vidga dina perspektiv och tänka dig fler anledningar så är du "broadminded".
Citera
2020-09-04, 10:11
Medlem
maxorrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soajet
Där jag bor finns det många från Rumänien och Bulgarien. Jag antar att dom kommer därifrån eftersom kvinnorna har dom där svarta stora kjolarna. Dom jobbar inte, tigger inte eller samlar burkar. Det enda som görs är att ansöka om bidrag.

Tror inte det finns krig i Rumänien och Bulgarien. Varför lever dom här?

Därför vi ska betala alla bidrag som kommer hit oavsett.. det är ju allmänbildning att vi svenskar ska betala för alla andra 2 benta varselser som får alltid komma in gratis från andra länder.. Inga konstigheter alls.. mer frågor ?
Citera
2020-09-04, 10:20
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
En aspekt till, som överlappar med människohandel redan nämnt. Kolla vilka två av de tre främsta ursprungsländerna är för denna business. Vore intressant om nån kunde titta närmare på om det verkligen är vattentäta skott mellan kategorierna bidragstagare, hejhej-are och prostitition. Är det alltså samma eller olika individer.

Det krävs logistik... annars hade flera zigenare dykt upp på samma ställe på morgonen, de som organiserar måste ha kartor med butiker och andra bra strategiska platser att tigga på och sedan placera ut tiggarna över hela stan.
Dessutom måste det vara bara en heltäckande organisation som kontrollerar hela Sverige annars hade andra "researrangörer" transporterat hit nya zigenare med bussar och börjat tigga på de bästa platser.
Citera
2020-09-04, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxorr
Därför vi ska betala alla bidrag som kommer hit oavsett.. det är ju allmänbildning att vi svenskar ska betala för alla andra 2 benta varselser som får alltid komma in gratis från andra länder.. Inga konstigheter alls.. mer frågor ?
Hur får dom lägenheter ens
Citera
2020-09-04, 11:29
Medlem
Proras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
De kostar över en miljard i månaden, enligt en fem år gammal artikel i Dagens Samhälle (en tidning som "skriver för ... chefer och politiker i kommuner, regioner, statliga verk, myndigheter och offentligt ägda bolag ... // Våra läsare står inför stora utmaningar. // Här flödar varje dag en seriös debatt") men det finns säkert nu bättre mer uppdaterade siffror.

Som vanligt i msm påstås det att det är det svenska samhällets fel att 80% av svenska zigenare lever på bidrag. Inte en stavelse om det personliga ansvaret att inlemma sig i det samhälle denna kategori människor befunnit sig i sedan generationer.

Det talas om att det i Malmö är ännu värre: 90% av zigenarna där uppbär försörjningsstöd. Det finns en kanske tio år gammal rapport om situationen för romer i Malmö som lätt går att googla fram. Informationen kommer antagligen därifrån.

Minns jag rätt preciserades det i den att av de romer som var självförsörjande så kunde dessa delas upp i tre ungefär lika stora grupper:

1) De som hade rom-relaterade låtsasjobb, alltså arbeten inom offentliga sektorn med uppgift att få bukt med rom-problemet
2) Egenföretagare i branscher som kräver ingen, eller lite formell utbildning, exempelvis enklare hantverk, musiker, bilhandlare o.s.v.
3) Vanliga jobb, oftast av "enkel" karaktär, eftersom samma rapport konstaterade att mindre än 1% fullföljt gymnasiet

Edit: Själv känner jag två personer med en romsk förälder var. De har högskoleutbildning och kvalificerade jobb, men så har de heller inte växt upp inom den romska kultursfären.
Senast redigerad av Prora 2020-09-04 kl. 11:44.
Citera
2020-09-04, 12:19
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Där jag bor finns det många från Rumänien och Bulgarien. Jag antar att dom kommer därifrån eftersom kvinnorna har dom där svarta stora kjolarna. Dom jobbar inte, tigger inte eller samlar burkar. Det enda som görs är att ansöka om bidrag.

För att de är lika fattiga i Rumänien och Bulgarien men där bor de på soptippar och blir pissade på av lokalbefolkningen. Här i Sverige kan de bo relativt säkert i en husvagn på nån öde parkering. Samt att de får sjukvård m.m. här.

Vad hade du själv valt?
Citera
2020-09-04, 12:40
Medlem
LazerXs avatar
Citat:

Ts pratar om finska zigenare . Bara de har de svarta stora kjolarna.

Håll er till ämnet.
Citera
2020-09-04, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LazerX
Ts pratar om finska zigenare . Bara de har de svarta stora kjolarna.

Håll er till ämnet.

Finska ziggisar är som polerade bajskorvar. Fortfarande samma skit i grunden.
Citera
2020-09-04, 13:42
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Hur får dom lägenheter ens
Socialkontoret, kommunala bostadsbolaget! Vad tror du?
Citera
2020-09-04, 13:57
Medlem
STABILO99s avatar
Genom alla mina år så har jag faktiskt träffat en finsk zigenare som var helt ärlig och hårt jobbande.
Citera
2020-09-04, 15:14
Medlem
Zigenare har alltid varit tjyvpack ända sedan jag var liten och det är över 50 år sedan
Citera
2020-09-04, 15:50
Medlem
LazerXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dirtsa11
Zigenare har alltid varit tjyvpack ända sedan jag var liten och det är över 50 år sedan

Zigenare oavsett vilket land de invandrat från är ett tjuvpack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in