Citat:
Ursprungligen postat av
RudyardKipling
Hur tänker du nu? Tänker du? Hos tidigare statsministern Fredrik Reinfeldt verkar det som polisen gjort en husrannsakan och funnit kokain av icke ringa mängd och det hela förefaller vara i en omfattning för försäljning. I fd statsministerns bostad!! Om inte det är en kioskvältare så vete fan vad du kräver för att det ska vara det. Det är ju inte så att landsförrädaren dragit sig tillbaka utan han intervjuas ju tämligen regelbundet och har fått olika offentliga uppdrag. Solklart fall av risk för utpressning.
Givet att det vore en "vanlig" människa är det en "skitsak" (för alla utom de direkt inblandade), menar jag. Ett av barnen har en psykiatrisk problematik (i E:s fall gissar jag ångest, adhd och dyslexi + frånvarande föräldrar hela skolgången) som han kompenserat för genom att vara tuff, stöddig och genom alkohol- och drogintag. Drygt 2g hittade man, så sådär jättestor försäljning handlar det inte om, tippar på att han bjudit en del, köpt "vänner".
Nu är FR inte en vanlig person utan en jävel som sitter på höga hästar - så
jag tycker såklart inte att detta är en skitsak, menar mer generellt...
"drogögon mitt i ansiktet", i det egna hemmet, tänk vad...
Citat:
Ursprungligen postat av
BullensPilsner
Nej det är inte en skitsak. Och att en person med den typ av makt FR har och haft så blir detta allvarligare.
Se ovan.