2020-09-04, 02:41
Medlem
Det enda som förvånar mig är att det inte var ännu tyngre droger.

Med en pappa som Fredrik känns ett tungt opiatberoende som en helt naturlig väg för att döva det själsliga natt svarta mörkret.
Citera
2020-09-04, 02:57
Medlem
Misantrop1891s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Det enda som förvånar mig är att det inte var ännu tyngre droger.

Med en pappa som Fredrik känns ett tungt opiatberoende som en helt naturlig väg för att döva det själsliga natt svarta mörkret.
Kokain är lika tungt eller tyngre än opioider.
Men poängen kvarstår.
Undrar om det var bostaden i Täby?
Citera
2020-09-04, 04:22
Medlem
BullensPilsners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
För att det egentligen är en skitsak, mer en familjegrej, och att han hållit sig på mattan. Nu uttalar han sig om ditten och datten igen, då kan folk som inte gillar honom börja vissla lite...
Nej det är inte en skitsak. Och att en person med den typ av makt FR har och haft så blir detta allvarligare.
Citera
2020-09-04, 04:25
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Tror ni Fredrik själv skäms över detta?

Hade det varit husrannsakan hos min far där de hittat knark pga mig så hade nog fan farsgubben slagit ihjäl mig. Men nu är det ju en hypotetisk tanke för mina päron har tack och lov lärt mig moral.

Knark låter man bli, punkt slut. Undantaget psykedelia möjligtvis, som är ok att testa i ungdomen på resa till något land där det är lagligt.

Psykedelia är medvetandeutvecklande. Kokain däremot är en töntdrog för psykopater och wannabes.

Fredriks "släkting" har nog inte bollar att testa psykedelia som rubbar identitetsuppfattningen i dess grundvalar. Givetvis ska det vara kokain som stärker hans falska självbild och gör honom "störst bäst och vackrast".

Mina två cent.
Senast redigerad av TupolevTu-144 2020-09-04 kl. 04:28.
Citera
2020-09-04, 05:27
Citat:
Ursprungligen postat av gojanO
Oj vilka jättemängder kontanter det rörde sig om,hela femtusen kronor.

Dom hittade 5000 kr till inne i lägenheten.
Så 10000 kr.
Inte super mycket pengar, men endel.

Till tråden.
Borde inte flashback kunna få tag på dommen ?
Citera
2020-09-04, 05:27
Medlem
antoneriks avatar
Bor verkligen FR i en lägenhet i Stockholm? Han bor väl i ett hus i Täby? FR äger kanske lägenheten som han köpt åt släktingen som bor där.
Citera
2020-09-04, 05:35
Tråden borde uppdateras och nämna Reinfeldt i rubriken nu när detta är bekräftat.

Sakta, sakta men ändå snabbare än någonsin förr, faller det förljugna och korrupta samhällsbygget en bricka i taget...

Reinfeldt måste vara stolt - det går bra nu!
Senast redigerad av RobRoys 2020-09-04 kl. 05:38.
Citera
2020-09-04, 05:56
Medlem
Får han fortsätta skriva på dagens industri. Nån som sett nåt därifrån?

Göder kriminaliteten, trevligt. Han o hans far verkar spendera mkt tid ihop, att han missat sin sons missbruk, sjukt.

F.r är ju annars väldigt hälsosam vad jag hört och sett, vältränad.
Citera
2020-09-04, 06:05
Medlem
Ruinfeldts livakt sköt sig i samma tid som freddan skiljde sig. Tror att vapen från kansliet försvann i samma veva. Kokain i familjen. NICE
Citera
2020-09-04, 06:23
Medlem
elbels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Det skall ha varit en släkting enligt media. Inte något av barnen.
Är han inte släkt med barnen? Knullar mamma runt?
Citera
2020-09-04, 06:24
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Hur tänker du nu? Tänker du? Hos tidigare statsministern Fredrik Reinfeldt verkar det som polisen gjort en husrannsakan och funnit kokain av icke ringa mängd och det hela förefaller vara i en omfattning för försäljning. I fd statsministerns bostad!! Om inte det är en kioskvältare så vete fan vad du kräver för att det ska vara det. Det är ju inte så att landsförrädaren dragit sig tillbaka utan han intervjuas ju tämligen regelbundet och har fått olika offentliga uppdrag. Solklart fall av risk för utpressning.

Givet att det vore en "vanlig" människa är det en "skitsak" (för alla utom de direkt inblandade), menar jag. Ett av barnen har en psykiatrisk problematik (i E:s fall gissar jag ångest, adhd och dyslexi + frånvarande föräldrar hela skolgången) som han kompenserat för genom att vara tuff, stöddig och genom alkohol- och drogintag. Drygt 2g hittade man, så sådär jättestor försäljning handlar det inte om, tippar på att han bjudit en del, köpt "vänner".

Nu är FR inte en vanlig person utan en jävel som sitter på höga hästar - så jag tycker såklart inte att detta är en skitsak, menar mer generellt...

"drogögon mitt i ansiktet", i det egna hemmet, tänk vad...

Citat:
Ursprungligen postat av BullensPilsner
Nej det är inte en skitsak. Och att en person med den typ av makt FR har och haft så blir detta allvarligare.
Se ovan.
Senast redigerad av intermittentexplosivitet 2020-09-04 kl. 06:26.
Citera
2020-09-04, 06:49
Medlem
Skywipers avatar
Man kan ju bara ana vilket jävla liv i kommunistmedia det hade blivit om det hade hänt hemma hos Jimmie Åkesson.

Och det där med att ha kontanter hemma? Ytterligt suspekt beteende och det måste såklart genomlysas ordentligt. Det är vid närmare eftertanke helt uppenbart att man inte har "rent mjöl i påsen" om man inte betalar allt med kort eller Swish så att myndigheterna kan ha koll på en, utifall att.

Senast redigerad av Skywiper 2020-09-04 kl. 06:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in