2020-09-03, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Är detta ett hundforum, eller handlar det om ett misstänkt mord på ett äldre par? Att trådarna alltid skall spåra ur och bli totalt off topic.

Vi är inte så offtopic. Paret hade hundar i Kalmar. Var är dessa nu? Kolla deras adress så ser du hundgård och höjt staket.

Om hundarna är med till Vansbro och det kommer en utomstående gärningsman bör dessa hundar skälla, eller?
Citera
2020-09-03, 14:04
Medlem
villvames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forkatten
Vi är inte så offtopic. Paret hade hundar i Kalmar. Var är dessa nu? Kolla deras adress så ser du hundgård och höjt staket.

Om hundarna är med till Vansbro och det kommer en utomstående gärningsman bör dessa hundar skälla, eller?
Jag tycker det ser ut som att fler på gatan har höjt staket ut mot vägen. Och att det ser ut som att staketet inte stänger inne hela tomten. Så jag är tveksam om det verkligen är för hundar.
Citera
2020-09-03, 14:20
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Vid inbrotten i Norrland stals cyklar för sista transporten till husen. Det vore intressant om det försvunnit cyklar runt Tretjärn eller Roddarheden under augusti.
Citera
2020-09-03, 16:20
Medlem
Ett inlägg. Inte så konstigt att de varit döda ett par dagar. Stugan ligger ödsligt och troligtvis dålig täckning på mobilerna. Barnen kanske inte heller hade daglig kontakt med dem.
De fyra olika scenarion vi talar om kan ha hänt är:
1: Ett mord och ett självmord. Statistiskt är det troliga då att mannen först tagit livet av kvinnan och sedan tagit sitt eget liv.
2: Två självmord.
3. Två mord, dvs dubbelmord.
4. Olycka.

Med tanke på polisens initiala uppgifter om dubbelmord och sedan förtydligande om att det inte pekar åt det skulle jag tro att alternativ 1 är det mest sannolika. Två självmord borde man inte kunnat misstolka som två mord.
Citera
2020-09-03, 18:03
Medlem
Ozgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saddamen
Ett inlägg. Inte så konstigt att de varit döda ett par dagar. Stugan ligger ödsligt och troligtvis dålig täckning på mobilerna. Barnen kanske inte heller hade daglig kontakt med dem.
De fyra olika scenarion vi talar om kan ha hänt är:
1: Ett mord och ett självmord. Statistiskt är det troliga då att mannen först tagit livet av kvinnan och sedan tagit sitt eget liv.
2: Två självmord.
3. Två mord, dvs dubbelmord.
4. Olycka.

Med tanke på polisens initiala uppgifter om dubbelmord och sedan förtydligande om att det inte pekar åt det skulle jag tro att alternativ 1 är det mest sannolika. Två självmord borde man inte kunnat misstolka som två mord.

Det mest sansade inlägget på länge. Det är dessa alternativ som finns.
Vad jag förstått hittades liken inomhus. Kategorin "olycka" ser jag då kunna handla om kolmonoxidförgiftning.

Är det dubbelmord gissar jag på antingen att släkting eller ett random rötägg med eventuell kompanjon. För vem fan åker runt i skogen och har ihjäl folk?

Vad jag själv tror och vad som är mest sannolikt är att det rör sig om ett utvidgad självmord.
Alltså, ett mord och en självmord.
Citera
2020-09-03, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av villvame
Jag tycker det ser ut som att fler på gatan har höjt staket ut mot vägen. Och att det ser ut som att staketet inte stänger inne hela tomten. Så jag är tveksam om det verkligen är för hundar.
Paret hade hundar i sin åretruntbostad. På tomten finns även en hundgård.
Citera
2020-09-03, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Är inte insatt i hundregistrering. Min källa är Ratsit och jag vet inte villkoren för att det ska finnas med där. Är väl om de betalar hundskatt de kommer med där.

Är hunden ochippad så syns den inte på Ratsit, Ratsit har samkörning mot Jordbruksverkets databas över chippade hundar, och dom uppdaterar bara var 3.e månad.
Citera
2020-09-03, 21:26
Medlem
villvames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forkatten
Paret hade hundar i sin åretruntbostad. På tomten finns även en hundgård.
Jag säger inte att de inte hade hundar. Jag säger att staketet ser inte ut att stänga in tomten, och fler fastigheter har höjt staketet ut mot vägen.
Citera
2020-09-03, 23:11
Medlem
Jag har HÖRT att det även ska ha hittats 2st döda hundar på gården där paret hittades.

Om det stämmer så talar det ju för utvidgat självmord!
Men som jag skrev, detta har jag hört!
Citera
2020-09-04, 02:33
Medlem
WinnieSeilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BJonsson
Jag har HÖRT att det även ska ha hittats 2st döda hundar på gården där paret hittades.

Om det stämmer så talar det ju för utvidgat självmord!
Men som jag skrev, detta har jag hört!

Fast det skulle like mycket också kunna tala för rånmord, dom skjuter hundarna innan dom tar livet av husägarna? Eventuellt för att tysta hundarna?
Citera
2020-09-04, 08:07
Medlem
El Magicos avatar
Det börjar närma sig en vecka sedan fyndet gjordes. Känns verkligen som att mord/självmord ligger närmast sanningen.
Fanns det minsta tvivel på annat så borde väl polisen agerat därefter även om man hade konstaterat att personerna varit avlidna länge? Nu känns det bara som att man väntar på att obduktionen ska visa det man redan misstänker.

Det rapporteras ju inte om några förhör, dörrknackningar (få dörrar i området men ändå) eller liknande.
Tror på snabbt closure så fort obduktionsrapporten landar.
Citera
2020-09-04, 08:46
Medlem
El Magicos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av villvame
Jag säger inte att de inte hade hundar. Jag säger att staketet ser inte ut att stänga in tomten, och fler fastigheter har höjt staketet ut mot vägen.

Vad jag kan se (Google Maps) så är huset en brun enplansvilla utan höjt staket med bara en liten låg gärsgård och flagga på fasaden. Villorna i två plan med höjda staket ligger på Grillgränd och Kokgränd.

Om detta nu stämmer så kan vi kanske lägga ner hundspåret.Åtminstone när det gäller hund modell större
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in