2020-09-03, 19:34
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tveskaeg
Jeg gav dig også forklaringen i går og den står i dit link. Nogen får taget 2 test, men hovedgrunden er at man ikke er testet før man har et resultat.
Det kan tage mere end 24 timer, eller kan bare ikke nå at blive analyseret på grund af tidspunktet hvor prøven er taget. Det kommer først med dagen efter og der vil altid være "lag".
Får vi någonsin ordning på detta viruset, eller är det bara ett påhitt av Big Brother för att omfördela rikedomar.
Såg just att en sådan som som Bezos har tjänat ytterligare 800 miljarder på grund av "pandemin".
Det luktar att allt mer av det här att allt är en stor bluff. Folk har alltid dött av flunsor.
Nu kommer väl snart "vaccinet", som gör folk ännu mer sjuka.

Det här är bara en påhittad pandemi för att göra vissa stenrika kroknäsor ännu rikare...
Senast redigerad av Rimbert 2020-09-03 kl. 19:42.
Citera
2020-09-03, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDRarSiffrorUrA
Men vi andra hakar inte upp oss på hur många tester som utfördes eller som dog i våras.
Vi pratar mer om hur situationen ser ut just nu.
Då är antalet utförda tester historiskt ganska ointressant.
Att Ni idioter måste hålla fast vid vårens misslyckande är förståeligt, för de siffror som nu kommer angående nya smittade osv är ju inget kul för er.

Du tror i er i nærheden af vores antal test nu?
Citera
2020-09-03, 19:40
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testonio
Och? Anekdotiskt bevisföring. Ditt lilla exempel betyder ingenting.

Lutar ju starkt åt att man kommer få det flera gånger.

Verkar ju vara ett säsongsvirus som förkylningar och influensa.
Även om det kommer finnas vaccin så kanske de bara skyddar 40% vissa säsonger osv (precis som förra årets influensavaccin).
Ja det är nog så att jag är ett underverk som lyckas hålla mig borta från sjukdomar.

Nej det finns nog många sådan och du är bevisligen en alarmist.
Covid kommer dö ut när vaccin kommer.
Citera
2020-09-03, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Det är ca 900 svenskar som dött enbart av covid. De flesta av dessa mellan 80 -100 år med multisjukdomar.

Det är ca 90 danskere som dött enbart av covid. De flesta av dessa mellan 80 -100 år med multisjukdomar
Citera
2020-09-03, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Ja det är nog så att jag är ett underverk som lyckas hålla mig borta från sjukdomar.

Umm johan Carlsson eller vad han heter sa ju på pk för några dagar sedan att bara för att vaccin kommer så kommer troligen inte viruset dö utan kåmmer att pågå i några år.
Citera
2020-09-03, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
Umm johan Carlsson eller vad han heter sa ju på pk för några dagar sedan att bara för att vaccin kommer så kommer troligen inte viruset dö utan kåmmer att pågå i några år.
Vaccin är inget annat än rena fantasier. Den som tror annat är inte insatt i hur komplicerat vaccin är. Detta virus kommer finnas kvar i många år och kommer precis som alla andra virus att bli en del av den återkommande säsongsinfluensan. Vänj er vid att detta virus är här för att stanna. Lev som vanligt och sluta vara så jävla rädda och oroa er för allt. Mest av allt bör ni sluta klicka på varenda jävla artikel på nätet om corona. Dessa artiklars främsts syfte är att tjäna pengar till ägarna.
Citera
2020-09-03, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Dom länder som gjort det förespråkar blir precis lika drabbade, om inte mer...
Lockdown är ingen hållbar lösning
Sveriges modell sunt förnuft är det allra bästa
Har fler o fler länder insett.
Nu kommer du skrika, ”alla döda då” ja det beror på vårt knepiga sätt att räkna...
Dom flesta har faktiskt dött ”med” C19 inte pga av....
Så viruset är inte så dödligt som det påståtts
Visst skall man ha respekt för det, men som sagt sunt förnuft, avstånd, tvätta händer

Dessutöm verkar det som viruset börjat mutera till harmlösare variant...

Vänta med dina domedagstankar till den dag vi får ett virus som är luftburet, det komme inträffa
Vad skall rädda dej då?????

Ja i det fallet är jag förberedd , och kommer hålla it så länge jag kan.. då kan iaf jag insjuka med känslan att jag gjorde vad jag kunde.

Död med covid är ju hyggligt diskuterat . Men jag ser det som att covid hjälpte till ta livet många.. en indirekt påverkan. Sedan kan man väll ställa sig frågande till långtids sjuka , jag känner inget direkt behov att drabbas av de.
Citera
2020-09-03, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod

Ett virus dör inte ut för att ett vaccin kommer. Vaccin är för övrigt fantasier. Det kommer ta flera år och inte ens när dom har ett vaccin är det säkert att det fungerar. En sak ska du dock ha klart för dig. Läkemedelsbolagen har bråttom att få fram ett vaccin då den som lyckas först kommer tjäna sinnessjukt mycket pengar.
Lär av svininfluensan och ta inte detta vaccin. Har du någon underliggande livshotande sjukdom kan det vara värt att chansa annars inte.
Citera
2020-09-03, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andrimner
Vaccin är inget annat än rena fantasier. Den som tror annat är inte insatt i hur komplicerat vaccin är. Detta virus kommer finnas kvar i många år och kommer precis som alla andra virus att bli en del av den återkommande säsongsinfluensan. Vänj er vid att detta virus är här för att stanna. Lev som vanligt och sluta vara så jävla rädda och oroa er för allt. Mest av allt bör ni sluta klicka på varenda jävla artikel på nätet om corona. Dessa artiklars främsts syfte är att tjäna pengar till ägarna.

Håller med dig där, men att gå fram som om inget har hänt innan man kan se effekterna av viruset är ju bara dumt. Du kör val inte 180 genom en kosning utan att se sig för heller.
Citera
2020-09-03, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
Håller med dig där, men att gå fram som om inget har hänt innan man kan se effekterna av viruset är ju bara dumt. Du kör val inte 180 genom en kosning utan att se sig för heller.
Jag vet inte exakt vad du förespråkar istället? Då viruset är helt ofarligt för alla under 70 som är friska har jag svårt att se vad som skall göras annorlunda. För sanningen är den att detta virus kommer finnas kvar i många år. Är dock övertygad om att folk inom 2-3 år kommer leva sina lev som vanligt och inte oroa sig för viruset. Allt återgår till det normala.
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Endast 7% av svenskarna had antikroppar i slutet av augusti enligt senaste slumpade undersökningen av FHM. (Rapporterades t ex i Svt:s Rapport nyss)

Men hur är det i Stockholm nu. Britton, Albert, Tegnell är ni gubbgissare i tråden!? Hallå?? Nu måste det väl ändå vara typ 70% eller!!????
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Danmark får det kämpigt i vinter och det kommer att spilla över på oss. Jag hoppas danskar och tyskar kör en lockdown igen.

Det skal du ikke regne med.
Vi brugte en "lockdown" i foråret til at skaffe udstyr, sikre arbejdsgange og opnå langt større viden om sygdommen.
Hele Fyn kan vi måske godt overveje at lukke ned snart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in