Citat:
Ursprungligen postat av
Tavelramskrok
Jag tror dock att Poya är ett bra ämne som behöver stå på tillväxt. Några år i nån lägre division.
Med det sagt, så tror jag att vi får se mer av Poya i framtiden.
Kanske hade allt sett annorlunda ut om nyförvärven funnits med redan i början av säsongen ??
Det behöver nog inte vara längre ner i seriesystemet, tror att det räcker gott och väl med ett lag där pressen inte är lika stor och man kan jobba i fred med att finslipa detaljer i lugn och ro.
Citat:
Ursprungligen postat av
bagarn29
Tror du någon av Jocke P eller Henrik R skulle vara intresserad av att ta över?
De här nyförvärven som kommit är de något som passar in i Poya sätt att spela? Kan det ha blivit det som gjorde att bägaren rann över?
Jag tror inte man kan landa en upptagen tränare mitt i en säsong. Om vi ska ta just Rydström och Persson så tror jag att de ser sina nuvarande projekt som jäkligt utvecklande. Jocke P tycker jag dessutom att han känns väldigt mycket som Jonas T. Har en känsla att Persson precis som Thern har svårt att underställa sig någon styr och ställer.
Som sagt jag tror att ifall man vill behålla ett liknande spel med en tränare som känner till spanjorerna så bör man hålla koll på Cedergren.
Citat:
Ursprungligen postat av
Eaglesandshit
Vi borde ha vunnit fler matcher. Nu får vi se om en ny tränare kan ...
– Jag är rätt övertygad om att IFK kommer vinna. Jag tror att det kommer bli en bra kortsiktig effekt av att byta tränare. Det är ett lag som spelar bra straffområde till straffområde. Förutsättningarna för att vinna fotbollsmatcher finns där. Och kanske kan någon ny tränare ge den extra energi som jag kanske har misslyckats med i de senaste matcherna.
Kravspec på ny tränare vinn eller försvinn.
Det kan bli så att man tar in någon som kör säsongen ut och sedan tar in någon mer långsiktigt när man har gott om tid att både sätta sportchef och tränare.
Men du har helt rätt, nu gäller det att börja vinna för den som kommer. Man kan även tycka att om det nu stämmer att Transferintressenterna bestämde detta utfall så kan de hosta upp lite deg för en ny högklassig ersättare.
Citat:
Ursprungligen postat av
vf
Lite typiskt dom yngre tränarna kanske? Dom har väl rätt i sak att siffrorna sett ok ut, problemet är bara att fin statistik inte vinner matcher. Det som vinner matcher är att man gör fler mål än motståndarna
Den nya skolan kanske? Det är lite väl mycket ver Heyen när det kommer till periodisering samtidigt som man dränker sig i överflöd av statistik istället för att stanna upp lite och se över hur det ser ut. Landar i att det måste ha att göra med rutin helt enkelt. Jag är ganska säker på att Poya kommer bli bättre till nästa jobb.
Samtidigt så fick Poya enormt mycket förtroende med tanke på att han endast stod för en bra period under de tre år han var i Göteborg. För mig utifrån så tycker jag att man agerar rätt sen att det inte var förankrat bland den sportsliga ledningen är jävligt skevt.