2020-09-03, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Ska du uttala dig kanske du ska veta vad som varit överenskommet innan säsongen?

Ska du uttala dig så kanske du ska veta vad som varit överenskommet innan säsongen, dvs tävlingsbestämmelserna som fortfarande gäller. Hade man velat att dessa inte skulle gälla eller ändra på något kunde man gjort det men det har man valt att inte göra. Alltså är det enda möjliga valet att flytta matchen när Häcken vill det, allt annat är utom fråga.

Då Häcken enligt egen utsaga blivit sagda att det ska finnas möjligheter att flytta just den här matchen tidigare i samband med att schemat lades visar ju bara att även i den här överenskommelsen så har det funnits utrymme för att flytta matcher när det behövs.
Citera
2020-09-03, 18:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Att det övergår ditt förstånd över hur vissa är passionerade och känner abstinens över fotboll förvånar mig inte.

Puss på dig, fläckis!

Tja, det är ju en sak att hata landslagsuppehåll och längta efter nästa allsvenska match. Det är en helt annan sak att hoppas på
att en match skall spelas en dag som inte ens finns med i planeringen. Om du är så passionerad borde du ju ha koll på när matchen skulle ha spelats?

Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Jag har varit ironisk mot dig tidigare. Men helt ärligt så stinker det ju lite när samtliga lag har skrivit under på att den här säsongen är speciell och man skulle spela när man skulle. Men jag har full förståelse för att Häcken givetvis vill flytta när man har så många på landslagsuppdrag även om man skrev under att det kan hända innan säsongen startade. Man får väl helt enkelt sluta ha ett så bra lag att alla ska vara i landslaget.
Vilka andra lag och hur många av deras ordinarie är borta under samma tid? Bör man inte i demokratins Sverige även flytta dessa matcher, för någon rättvisa måste ju ändå finnas?

Som Sonny sa så hade dom räknat bort 1 eller 2 spelare när dom kom överens om detta. 5 är såklart åt helvete för mycket. I rättvisans namn så borde det funnits ett maxtak för hur många spelare som är uttagningsbara från varje lag. Det kanske inte hade blivit det bästa landslaget men det hade säkert kunnat bli hyfsat ändå och vi hade sluppit denna åderlåtning som vi råkade ut för.
Citera
2020-09-03, 18:52
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Som Sonny sa så hade dom räknat bort 1 eller 2 spelare när dom kom överens om detta. 5 är såklart åt helvete för mycket. I rättvisans namn så borde det funnits ett maxtak för hur många spelare som är uttagningsbara från varje lag. Det kanske inte hade blivit det bästa landslaget men det hade säkert kunnat bli hyfsat ändå och vi hade sluppit denna åderlåtning som vi råkade ut för.

Jag förstår vad du säger och det är olyckligt, här har du vårt spelschema: https://imgur.com/lMUsyEr
Tyvärr kan jag inte svara när U21-landslaget har samlingar, men om (ja, ett jävla stort om pga Cluj) vi går vidare i EL så kan vi spela 7/10 kanske? Aja, nu är det som det är, får se när det blir helt enkelt.
Citera
2020-09-03, 18:53
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nenneno
Det tjuriga är väl att gnälla på att regler följs både från ledarhåll samt supportrar.

Att överklaga ett beslut som bryter mot tydliga regler ser jag som rimligt, inte tjurigt.

1. DIF och Häcken kommer överens om schemat.

2. Därefter blir det lite osmidigt med datum mellan u-landslaget och Häcken.

Istället för att lösa det sinsemellan så får ett tredje lag lösa det åt dem. Mycket smidigt för alla inblandade förutom Djurgården.
Citera
2020-09-03, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Undrar just vem som tar över efter Poya ?
Blir det nån blåvit fd spelare eller tränare, eller kanske någon helt ny i blåvita sammanhang ?

Jalle och Hjalmar, Svennis, Roland Nilsson hade gjort sig bra, men han är ju upptagen, Stahre likaså, eller kanske rent av Hamrén ? För inte blir det väl Gren eller Rehn ?
Jodå, listan kan göras hur lång som helst, en del mindre troligare än andra.

Dagens fråga: Vem blir blåvitts nya huvudtränare, har ni någon gissning ?
Tillbaka till Brännström?

https://www.fotbollskanalen.se/superettan/brannstrom-kunde-blivit-blavitt-tranare-for-20-000-mycket-av-beslutet-lag-hos-/
Citera
2020-09-03, 19:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Jag tror dock att Poya är ett bra ämne som behöver stå på tillväxt. Några år i nån lägre division.
Med det sagt, så tror jag att vi får se mer av Poya i framtiden.
Kanske hade allt sett annorlunda ut om nyförvärven funnits med redan i början av säsongen ??

Det behöver nog inte vara längre ner i seriesystemet, tror att det räcker gott och väl med ett lag där pressen inte är lika stor och man kan jobba i fred med att finslipa detaljer i lugn och ro.

Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Tror du någon av Jocke P eller Henrik R skulle vara intresserad av att ta över?

De här nyförvärven som kommit är de något som passar in i Poya sätt att spela? Kan det ha blivit det som gjorde att bägaren rann över?

Jag tror inte man kan landa en upptagen tränare mitt i en säsong. Om vi ska ta just Rydström och Persson så tror jag att de ser sina nuvarande projekt som jäkligt utvecklande. Jocke P tycker jag dessutom att han känns väldigt mycket som Jonas T. Har en känsla att Persson precis som Thern har svårt att underställa sig någon styr och ställer.

Som sagt jag tror att ifall man vill behålla ett liknande spel med en tränare som känner till spanjorerna så bör man hålla koll på Cedergren.

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Vi borde ha vunnit fler matcher. Nu får vi se om en ny tränare kan ...

– Jag är rätt övertygad om att IFK kommer vinna. Jag tror att det kommer bli en bra kortsiktig effekt av att byta tränare. Det är ett lag som spelar bra straffområde till straffområde. Förutsättningarna för att vinna fotbollsmatcher finns där. Och kanske kan någon ny tränare ge den extra energi som jag kanske har misslyckats med i de senaste matcherna.

Kravspec på ny tränare vinn eller försvinn.

Det kan bli så att man tar in någon som kör säsongen ut och sedan tar in någon mer långsiktigt när man har gott om tid att både sätta sportchef och tränare.

Men du har helt rätt, nu gäller det att börja vinna för den som kommer. Man kan även tycka att om det nu stämmer att Transferintressenterna bestämde detta utfall så kan de hosta upp lite deg för en ny högklassig ersättare.

Citat:
Ursprungligen postat av vf
Lite typiskt dom yngre tränarna kanske? Dom har väl rätt i sak att siffrorna sett ok ut, problemet är bara att fin statistik inte vinner matcher. Det som vinner matcher är att man gör fler mål än motståndarna

Den nya skolan kanske? Det är lite väl mycket ver Heyen när det kommer till periodisering samtidigt som man dränker sig i överflöd av statistik istället för att stanna upp lite och se över hur det ser ut. Landar i att det måste ha att göra med rutin helt enkelt. Jag är ganska säker på att Poya kommer bli bättre till nästa jobb.

Samtidigt så fick Poya enormt mycket förtroende med tanke på att han endast stod för en bra period under de tre år han var i Göteborg. För mig utifrån så tycker jag att man agerar rätt sen att det inte var förankrat bland den sportsliga ledningen är jävligt skevt.
Citera
2020-09-03, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Hur tror du att det landat att Wernbloom efter ett första inhopp offentligt kritiserar hur Poya spelar, både defensivt och offensivt. Vem kommer det vara som bestämmer?

"– Vi måste komma in i straffområdet. Vara mer cyniska i vårt eget straffområde och få in bollen offensivt. Det går inte att spela fint hela tiden."

Blir det rakare spel med fler inlägg nu? Ger IFK upp Poya-projektet efter tre år och ny tränare/idé nästa säsong?
Jag måste bara citera mig själv, vad vad det jag...
Citera
2020-09-03, 19:07
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Tja, det är ju en sak att hata landslagsuppehåll och längta efter nästa allsvenska match. Det är en helt annan sak att hoppas på
att en match skall spelas en dag som inte ens finns med i planeringen. Om du är så passionerad borde du ju ha koll på när matchen skulle ha spelats?

Fan fläckis! Nu låter du som min flickvän när jag glömmer gratta på hennes namnsdag.

Nu vänder vi blad och låter det avgöras på fotbollsplanen.
Citera
2020-09-03, 19:13
Medlem
Jag säger Jonevret+Rehn.
Citera
2020-09-03, 19:16
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmallBuilder
Jag säger Jonevret+Rehn.
Till IFK Göteborg då alltså?
Citera
2020-09-03, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Det kan bli så att man tar in någon som kör säsongen ut och sedan tar in någon mer långsiktigt när man har gott om tid att både sätta sportchef och tränare.

Men du har helt rätt, nu gäller det att börja vinna för den som kommer. Man kan även tycka att om det nu stämmer att Transferintressenterna bestämde detta utfall så kan de hosta upp lite deg för en ny högklassig ersättare.

Det är inte omöjligt, men vem skulle det vara? Det hade nog varit bäst för jag tror det blir svårt att få in en högklassig ersättare nu, efter säsongen skulle det nog vara lättare men det är det ju för sent för nu. Vi har det tabelläge vi har och kravet är att vinna matcher. Vet inte om den nuvarande situationen får högklassiga tränare att bli sugna på jobbet. Så antingen något mediokert in nu som det skrivs typ 3-års kontrakt med eller att vi trollar fram några gubbar internt som tar denna säsongen... vem nu det skulle vara.

Jag tror det är bullshit.

Angående ekonomin så finns det avgångsklausuler i kontraktet enligt Max så den ekonomiska smällen skall ju vara hanterbar.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-09-03 kl. 19:28.
Citera
2020-09-03, 19:37
Medlem
Needs.more.brandys avatar
För egen del tycker jag att det är lite intressant att Olof Mellberg ska ha blivit erbjuden tjänsten som IFK-tränare innan Brännström och Poya osv. Att Mellberg tackar nej där men sen tackar ja till HIF hedrar honom i mina ögon. Det kan låta konstigt med tanke på tabelläget men jag är faktiskt nöjd med den tränare som vi har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in