2020-09-03, 17:35
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Till helgen? Så du hade hoppats på att våran match skulle bli tidigarelagd och krocka med A-landslaget?

Jag hade hoppats att matchen skulle spelas på utsatt datum och att kanslihusmarodörerna hölls kort.

Vi som tycker att premisserna bör göras upp på förhand. Och inte skräddarsys efter vissas önskemål i efterhand - får ta ett steg tillbaka denna gång.

Idag segrade Kindberg-fotbollen.
Citera
2020-09-03, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Jag hade hoppats att matchen skulle spelas på utsatt datum och att kanslihusmarodörerna hölls kort.

Vi som tycker att premisserna bör göras upp på förhand. Och inte skräddarsys efter vissas önskemål i efterhand - får ta ett steg tillbaka denna gång.

Dom här premisserna som bör göras upp på förhand, borde inte Tävlingsbestämmelserna ingå där, och att man faktiskt följer dom sedan?

Djurgården vill alltså att reglerna ska brytas och gnäller sedan när de följs. Vilket skämt. Grin-dif Tjurgården som vanligt.
Citera
2020-09-03, 17:50
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Det kringgår ju onekligen föreningsdemokratin om det nu gått till på det här sättet att en grupp icke-valda kapitalister styr och ställer i föreningen.

Red Bull Göteborg?
Citera
2020-09-03, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Väldigt märkligt att de flyttar matchen. Det var ju uppenbart att det skulle krocka med landslagsuppehållet. Alla klubbar gick ju med på schemat. Man borde inte hålla på och flytta på matcher mitt under säsong för att spelare saknas.

Inte ett dugg märkligt eftersom reglerna är sådana.
Citera
2020-09-03, 17:55
Medlem
junkbords avatar
Kaos i Blåvitt, normalläge de senaste deceniet.
Att det aldrig lugnar ner sig.
Citera
2020-09-03, 17:56
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
När man läser Poyas intervju på Aftonbladet så låter han fan som MP när han fick kicken hos oss. Alla siffror har sett jättebra ut. MP tyckte också man borde "vunnit" en massa matcher när man tittat på siffrorna. Visst jag förstår att han måste försvara sig men jag vet inte riktigt, kanske för tidigt för en bättre reflektion från hans sida.

Lite typiskt dom yngre tränarna kanske? Dom har väl rätt i sak att siffrorna sett ok ut, problemet är bara att fin statistik inte vinner matcher. Det som vinner matcher är att man gör fler mål än motståndarna

Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Synd om Poya ryker, han hade ju potential (att skicka blåvitt till superettan).

Nöjer man sig inte med en titel i år?

20-talets mesta mästare (hittills)

Otroligt kul när häcken pratar titlar, hysteriskt roligt.
Citera
2020-09-03, 18:08
Avslutad
Citat:

Utsatt datum var ju på onsdag i nästa vecka så varför du hoppades på match i helgen övergår mitt förstånd.
Citera
2020-09-03, 18:15
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nenneno
Dom här premisserna som bör göras upp på förhand, borde inte Tävlingsbestämmelserna ingå där, och att man faktiskt följer dom sedan?

Djurgården vill alltså att reglerna ska brytas och gnäller sedan när de följs. Vilket skämt. Grin-dif Tjurgården som vanligt.

Riktigt tjurigt av Djurgården att inte processa vidare till tredje och fjärde instans.

Det faktum att saken inte avgjordes i första instans borde ge dig en ledtråd.
Citera
2020-09-03, 18:20
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Utsatt datum var ju på onsdag i nästa vecka så varför du hoppades på match i helgen övergår mitt förstånd.

Att det övergår ditt förstånd över hur vissa är passionerade och känner abstinens över fotboll förvånar mig inte.

Puss på dig, fläckis!
Citera
2020-09-03, 18:23
Medlem
Salorms avatar
Citat:

Jag har varit ironisk mot dig tidigare. Men helt ärligt så stinker det ju lite när samtliga lag har skrivit under på att den här säsongen är speciell och man skulle spela när man skulle. Men jag har full förståelse för att Häcken givetvis vill flytta när man har så många på landslagsuppdrag även om man skrev under att det kan hända innan säsongen startade. Man får väl helt enkelt sluta ha ett så bra lag att alla ska vara i landslaget.
Vilka andra lag och hur många av deras ordinarie är borta under samma tid? Bör man inte i demokratins Sverige även flytta dessa matcher, för någon rättvisa måste ju ändå finnas?
Citera
2020-09-03, 18:35
Medlem
Citat:
Riktigt tjurigt av Djurgården att inte processa vidare till tredje och fjärde instans.

Det faktum att saken inte avgjordes i första instans borde ge dig en ledtråd.

Det tjuriga är väl att gnälla på att regler följs både från ledarhåll samt supportrar.

Att överklaga ett beslut som bryter mot tydliga regler ser jag som rimligt, inte tjurigt.
Citera
2020-09-03, 18:38
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nenneno
Det tjuriga är väl att gnälla på att regler följs både från ledarhåll samt supportrar.

Att överklaga ett beslut som bryter mot tydliga regler ser jag som rimligt, inte tjurigt.

Ska du uttala dig kanske du ska veta vad som varit överenskommet innan säsongen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in