2020-09-03, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
När man läser Poyas intervju på Aftonbladet så låter han fan som MP när han fick kicken hos oss. Alla siffror har sett jättebra ut. MP tyckte också man borde "vunnit" en massa matcher när man tittat på siffrorna. Visst jag förstår att han måste försvara sig men jag vet inte riktigt, kanske för tidigt för en bättre reflektion från hans sida.

Vi borde ha vunnit fler matcher. Nu får vi se om en ny tränare kan ...

– Jag är rätt övertygad om att IFK kommer vinna. Jag tror att det kommer bli en bra kortsiktig effekt av att byta tränare. Det är ett lag som spelar bra straffområde till straffområde. Förutsättningarna för att vinna fotbollsmatcher finns där. Och kanske kan någon ny tränare ge den extra energi som jag kanske har misslyckats med i de senaste matcherna.

Kravspec på ny tränare vinn eller försvinn.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-09-03 kl. 15:05.
Citera
2020-09-03, 15:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Kan inte annat än gratulera. Era räknenissar och jurister vann idag.

Själv hade man ju hoppats på lite fotboll till helgen.

Till helgen? Så du hade hoppats på att våran match skulle bli tidigarelagd och krocka med A-landslaget?
Citera
2020-09-03, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Hur vet du att dom hade gjort sig bra? Hjalmar och Stiller har ingen erfarenhet alls som A-lagstränare och gör dessutom ett ganska bra jobb som ungdomstränare, på A-lagsnivå är dom grönare än Poya var när han kom till oss. Svennis och Rolle har inte haft ett klubblagsjobb på evigheter.

Det finns 0 garanti att andra gör det bättre än Poya.

Frågan är vilka krav skall man ha på en ny tränare? Resultatmässigt alltså, i år handlar det ju om att börja vinna matcher, men nästa säsong?

Ett par grundkrav skall såklart finnas, t ex att vi skall fortsätta satsa på egna produkter, så det skall vara en tränare som är bra på att slussa in yngre i A-laget och att utveckla spelare.

Jaja baja. Inte läsa fel nu.
Jag skrev att Roland Nilsson hade gjort sig bra. Felet kanske låg hos mig ändå. Det hade kanske varit enklare om jag satte en punkt istället för något kommatecken. Poya lyckades inte, vilket många hade förhoppningar på. Det började bra förra säsongen, slutet däremot lämnade mer att önska.

I år har det inte sett lika bra ut, med dom spelare vi haft. Det är fullt möjligt att det sett betydligt bättre ut om nyförvärven varit med från början, när träningarna inför årets säsong började.
Men där var vi inte.
Sen finns det naturligtvis dom som tror att allt sett annorlunda ut om Söder varit hel. Men det vet vi heller inte. Med tanke på hur det sett ut bakåt så ska vi vara förbannat glada över att vi har den grekiska guden där, annars vete tusan.

Jag tror och hoppas att vi lär får se mer av Poyas fotboll i framtiden. Men då i ett annat lag.
Han har och vill något med sin fotboll. Vem vet, kanske byts han in i något utav dom lagen som finns lägre ner i serien. Dock vore det kanske roligare för honom att få upp något lag från serien strax under ?

Själv önskar jag honom lycka till, oavsett var han hamnar.
Senast redigerad av Tavelramskrok 2020-09-03 kl. 15:35.
Citera
2020-09-03, 15:08
Medlem
eternussermos avatar
Glenn Hysen som sportchef?

Citera
2020-09-03, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Undrar just vem som tar över efter Poya ?
Blir det nån blåvit fd spelare eller tränare, eller kanske någon helt ny i blåvita sammanhang ?

Jalle och Hjalmar, Svennis, Roland Nilsson hade gjort sig bra, men han är ju upptagen, Stahre likaså, eller kanske rent av Hamrén ? För inte blir det väl Gren eller Rehn ?
Jodå, listan kan göras hur lång som helst, en del mindre troligare än andra.

Dagens fråga: Vem blir blåvitts nya huvudtränare, har ni någon gissning ?
Stefan Rehn och Kjell Jonevret?
Citera
2020-09-03, 15:14
Medlem
getbusys avatar
Äntligen åkte tiki taka bakåtpass ashbagi åt helvete
Citera
2020-09-03, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Glenn Hysen som sportchef?

Fin idé. Ta in Strömberg som tränare också.

Schiller kan bli ny jämställdhetspresstalesman när vi ändå är igång. Holm kan bli Wernblooms personliga snustekniker, vi kan kalla'n "Stock-Holm"...

Citera
2020-09-03, 15:36
Medlem
Citat:
Jaja baja. Inte läsa fel nu.
Jag skrev att Roland Nilsson hade gjort sig bra. Felet kanske låg hos mig ändå. Det hade kanske varit enklare om jag satte en punkt istället för något kommatecken.

Jag läste ditt inlägg som så här "Roland Nilsson hade gjort sig bra"
Det verkar vara ett påstående där du menar att Rolle hade varit ett bra val, och då undrar jag vad du grundar det på. Han har inte haft ett klubblagsjobb på typ 10 år.

Men ja, han lär inte vara aktuell.
Citera
2020-09-03, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Roback spelade med Milans a-lag idag och gjorde en assist.

https://www.fotbollskanalen.se/italien/tv-forre-bajen-talangen-imponerade-i-milan-debuten---lag-bakom-vandningen/?utm_source=t.co&utm_medium=social&utm_campaign=fo tbollskanalen_nyheter
Var tydligen väldigt pigg generellt. Skit kul att se. Dock inget Serie A motstånd, men endå. Han tog chansen han gavs
Citera
2020-09-03, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Jag läste ditt inlägg som så här "Roland Nilsson hade gjort sig bra"
Det verkar vara ett påstående där du menar att Rolle hade varit ett bra val, och då undrar jag vad du grundar det på. Han har inte haft ett klubblagsjobb på typ 10 år.

Men ja, han lär inte vara aktuell.

Som sagt: En del är troligare än andra. Precis så stod det i mitt inlägg.
Även om Rolle inte tränat klubblag på länge, så håller han sitt kunnande flytande genom U21. Men Mig veterligen är han inte tillgänglig

Naturligtvis förväntar jag mig en gissning på tränarnamn som ska ta över blåvitt. För det har du väl ?
Senast redigerad av Tavelramskrok 2020-09-03 kl. 15:48.
Citera
2020-09-03, 15:48
Medlem
Salorms avatar
Lever Liston Söderberg så vore det tjänstefel av Göteborg om man inte plockar in honom nu!
Citera
2020-09-03, 15:53
Medlem
Citat:
Som sagt: En del är troligare än andra. Precis så stod det i mitt inlägg.
Även om Rolle inte tränat klubblag på länge, så håller han sitt kunnande flytande genom U21.

Naturligtvis förväntar jag mig en gissning på tränarnamn som ska ta över blåvitt. För det har du väl ?

Helt omöjligt att sia om, som det är nu vet man ju inte ens om vi har en sportchef som kan medverka i rekryteringen.

Med det sagt tror jag det finns tränare i superettan som är mer aktuella än Roland Nilsson och Svennis.

Är detta ett styrelsebeslut(där man kringgått ledningen på KG) och att beslutet inte får nära nog omedelbar effekt på resultatet är det genomruttet och då är det dags att gå på årsmötet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in