Citat:
Ursprungligen postat av
Eaglesandshit
Hur vet du att dom hade gjort sig bra? Hjalmar och Stiller har ingen erfarenhet alls som A-lagstränare och gör dessutom ett ganska bra jobb som ungdomstränare, på A-lagsnivå är dom grönare än Poya var när han kom till oss. Svennis och Rolle har inte haft ett klubblagsjobb på evigheter.
Det finns 0 garanti att andra gör det bättre än Poya.
Frågan är vilka krav skall man ha på en ny tränare? Resultatmässigt alltså, i år handlar det ju om att börja vinna matcher, men nästa säsong?
Ett par grundkrav skall såklart finnas, t ex att vi skall fortsätta satsa på egna produkter, så det skall vara en tränare som är bra på att slussa in yngre i A-laget och att utveckla spelare.
Jaja baja. Inte läsa fel nu.
Jag skrev att Roland Nilsson hade gjort sig bra. Felet kanske låg hos mig ändå. Det hade kanske varit enklare om jag satte en punkt istället för något kommatecken. Poya lyckades inte, vilket många hade förhoppningar på. Det började bra förra säsongen, slutet däremot lämnade mer att önska.
I år har det inte sett lika bra ut, med dom spelare vi haft. Det är fullt möjligt att det sett betydligt bättre ut om nyförvärven varit med från början, när träningarna inför årets säsong började.
Men där var vi inte.
Sen finns det naturligtvis dom som tror att allt sett annorlunda ut om Söder varit hel. Men det vet vi heller inte. Med tanke på hur det sett ut bakåt så ska vi vara förbannat glada över att vi har den grekiska guden där, annars vete tusan.
Jag tror och hoppas att vi lär får se mer av Poyas fotboll i framtiden. Men då i ett annat lag.
Han har och vill något med sin fotboll. Vem vet, kanske byts han in i något utav dom lagen som finns lägre ner i serien. Dock vore det kanske roligare för honom att få upp något lag från serien strax under ?
Själv önskar jag honom lycka till, oavsett var han hamnar.