2020-09-03, 14:34
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karamellis
På bildet i TV2-saken ser det ut til at det står Mondeo på Fordens venstre side, bak.

https://www.tv2.no/nyheter/11623322/
Mulig det, men fortsatt neppe taxirelatert, og det var Focusen som var i fokus...
Citera
2020-09-03, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sundayleague
Dette er helt rett. Den er det bare å legge seg flat for.

Dessverre blir diskusjonen i denne interessante saken fullstendig ødelagt av polariseringen. Det handler ikke om å ha individuelt rett, men at man som gruppe kan analysere seg frem til mulige hendelsesforløp. Det er pinlig å se hvor store egoer enkelte har her. Aksepter man kan være uenige.

Der helt klart en polarisering. Veldig mange følger denne saken med stor interesse. Mange følger denne tråden, uten å kommentere. Til tider er noen i denne tråden veldig skråsikre, og jeg vil påstå at det er den delen som er nærmest overbeviste om at TH er skyldig. Det er helt greit, de fleste argumenter godt, og de oppfører seg stort sett greit. Unntaket er gaphalsene som oppfører seg om nett-troll. Dette er noen få brukere som er overbevist om at TH er skyldig, og ut i fra forsøkene på å argumentere, så har disse aldri vært i tvil om skyldspørsmålet. De seriøse profilene bør ta avstand fra dette tøvet, selv om de egentlig spiller på samme banehalvdel.
Citera
2020-09-03, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Mulig det, men fortsatt neppe taxirelatert, og det var Focusen som var i fokus...

De brukte vel Focus under lydprøvene også, om jeg husker riktig. Valgte vel flere Forder, for å ikke peke ut noen. Som vi vet har Focus. De klarte å forvirre meg hvertfall.
Citera
2020-09-03, 14:36
Medlem
Det virker mest trolig dette er en rekonstruksjon fra kvelden før for å kalibrere/sannsynligberegne helseappens data mot hypotetiske bevegelser dagen hun forsvant.
Citera
2020-09-03, 14:38
Medlem
Citat:
Som jeg skrev over her, jeg mener det ikke kan utelukkes. Alle skjønner vel det, antar jeg.

Jeg ser det nå, det var en litt uheldig kommentar fra min side!
Citera
2020-09-03, 14:39
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
De brukte vel Focus under lydprøvene også, om jeg husker riktig. Valgte vel flere Forder, for å ikke peke ut noen. Som vi vet har Focus. De klarte å forvirre meg hvertfall.
Tipper det er bilen TH sa han kjørte hjem fra jobb med.
Citera
2020-09-03, 14:42
Medlem
.
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-03 kl. 14:45.
Citera
2020-09-03, 14:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Iditarod
Takk! Jeg vurderte lenge om jeg skulle bruke mer tid på denne brukeren. Jeg har forsøkt, gang på gang, å forklare hva jeg mener. Det har blitt sånn at jeg lurer på om jeg ordlegger meg feil, kan det være at jeg har et pedagogisk problem? Jeg lurte en stund på dette, men det er nok ikke der problemet ligger! Jeg synes det er vanlig høflighet å svare, når jeg blir omtalt i tråden. Heretter vil jeg prøve å overse det verste våset. Men gudene skal vite at jeg har brukt tid på denne brukeren. Ikke fordi det er vanskelig å svare, men jeg prøver belegge svar med fakta, finne sitater etc. Alt dette har vært bortkasta, det er som å skvette vann på gåsa!
Jeg kjenner meg igjen i det du forteller. Du må bare ta det som et kompliment. Det er fordi du kommer med saklige observasjoner.
Jeg, som du, ønsker å diskutere saken, så det er synd at vi ikke kan gjøre det på en ryddigere måte.
For min del er bekreftede opplysninger mer tungtveiende enn rykter. Jeg har et helt annet inntrykk av ryktekildene enn mange andre i tråden. Det er helt naturlig, siden det er mine egne erfaringer som avgjør hva som er troverdig.
I mine øyne er man uskyldig til det motsatte er bevist, og TH er langtifra bevist skyldig. Indisiene er også særdeles svake, og da hjelper det ikke så mye om det finnes mange av dem.
Nettopp derfor, fordi saken fremstår svak, så er det viktig å ha på det rene hva som er bekreftede fakta og hva som er spekulasjoner - hvis man ønsker å diskutere saken vel å merke.

Gåsa liker vann, og bryr seg mindre om saken.
Citera
2020-09-03, 14:48
Medlem
Citat:
På bildet i TV2-saken ser det ut til at det står Mondeo på Fordens venstre side, bak.

https://www.tv2.no/nyheter/11623322/
Hvilken Ford er den bilen som det er bilde av i nrk-artikkelen? Reg-nr starter på DR18
Citera
2020-09-03, 14:48
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Tipper det er bilen TH sa han kjørte hjem fra jobb med.
TH kjørte en Citroen Picasso
Citera
2020-09-03, 14:49
Medlem
Legokatts avatar
Tror de filmer bevegelsene til AEH's telefon og setter delene sammen til en "film". Den kan beskrive hele historien i S4.
Citera
2020-09-03, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Hei!

Jeg har vært lite aktiv i tråden i det siste. Det skyldes dels mangel på ny informasjon i saken, dels en overflod av uinteressant krangling og brukerangrep.

Blander meg ikke inn i eventuelle pågående diskusjoner, men vil bekrefte at det ikke er noen konflikt mellom Iditarod og meg. Jeg opplever ikke at hen har angrepet meg på noe vis.

Jeg, og noen få andre, har delt innsideinformasjon i tråden. Dette er opplysninger som på grunn av sin opprinnelse naturligvis ikke kan verifiseres med kildehenvisning. Jeg er alltid nøye med å påpeke dette, selv når jeg VET at informasjonen er korrekt. Likevel er jeg inneforstått med at det å komme med udokumenterbar informasjon vil møte motstand, og jeg har ingen problem med at noen velger å se bort fra slik informasjon. Eller å argumentere mot den. Det er helt fair.

Takk for at du tok deg tid å svare på min henvendelse! Jeg fikk bekreftet mine antakelser. For øvrig er jeg enig i alt det andre du skriver.
PS
Du må gjerne stikke innom av og til. Men jeg har stor forståelse for at du velger å bruke tiden på andre ting...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in