Citat:
Ursprungligen postat av
Farkosten
Det er avisa som bruker ordet "tilsynelatende". Kan jo ikke utelukke at det har med saken å gjøre, det kan være at de sammenligner lydopptak fra en bil som kjøres på starter. Men de har vel ingen lydopptak fra det aktuelle tidspunktet, så jeg slår nærmest fast i eget hode at det ikke har noe med saken å gjøre.De har gått inn og ut av den bilen i en god stund, tenning og lys kan ha stått på, slik at det ikke var igjen nok strøm til å få start på den. Det kan også være et resultat av et dårlig vedlikeholdsbudsjett hos Politiet. Det denne historien først og fremst forteller meg er at TH ikke har en hjelpestarter i garasjen sin. Det er litt rart å tenke på, siden han har pleid å ha gamle biler. Det kan også hende at han har, men ikke vil låne den bort, siden han ikke har noen god tone med Politiet. Det er sikkert mangt og mye som kan skrives om denne episoden, men jeg tror ikke det vil bidra til å løse saken.
Skal vi rett og slett legge den død?
Jeg forstår. Men det er flere tidspunkt (i tillegg til tidsrommet for nødsamtalen) som det potensielt kan finnes lydopptak fra, og som det kan være aktuelt for politiet å lage rekonstruksjoner fra.
Feks i tiden rundt hjemkomsten fra teateret den 30.10., dersom drosjen hadde dashbord-kamera som også tar opp lyd. Og f.eks den brutte 9.06-samtalen (på få sekunder) på forsvinningsdagen (dersom den samtalen gikk rett til en svarer).
Og hvis det finnes lydopptak fra eventuelle andre telefonoppringninger (fra eller til S4 og/eller fra eller til et sted i nærheten av S4) som eventuelt har gått til svarer f.eks den 30. eller 31.10.
Og hvis elektrikeren ringte kl 9.48 fra et sted i nærheten av S4 (f.eks fra et av nabohusene) og hvis han kom til svarer etter at det hadde ringt en stund så kan det finnes et lydopptak på AEs mobil som har fanget opp lyder av f.eks en bils oppstart eller noe annet i nærheten av S4.