2020-09-03, 12:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lurigfax
Utrensningen fortsätter, även Kneten får lämna:

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/9vjwdM/ifk-goteborg-sparkar-kennet-andersson

Haha, han ringde ju och gav Poya det negativa beskedet imorse. Sen får han själv sparken
Citera
2020-09-03, 13:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Föreslår Jörgen Lennartsson. Finns kanske fortfarande på lönelistan så en enkel praktisk lösning.

Wth har Jörgen fortfarande kontrakt med IFK??
Citera
2020-09-03, 13:03
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Det gick igenom för svff inte tror vi klarar el-kval 3, garanterat. Fan vad jag hoppas vi klarar det nu så får vi spela vår match i december nångång.

I december kommer ni att spela oavsett.
Citera
2020-09-03, 13:03
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
I december kommer ni att spela oavsett.

Jo, men efter avslut av säsongen om det inte ska krocka med något.
Citera
2020-09-03, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Haha, han ringde ju och gav Poya det negativa beskedet imorse. Sen får han själv sparken

Eftersom detta verkar vara ett styrelsebeslut och alltså inte ett beslut som fattats av personer på Kamratgården så är det väl inte omöjligt att Kennet helt enkelt säger upp sig, och det är ju inte så konstigt om han har blivit överkörd av styrelsen.
Citera
2020-09-03, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Fast det fanns en kompetent forward i truppen när säsongen startade. När Söder skadade sig fanns det inte så mycket att göra med stängt fönster.
En forward har efterfrågats hela året. Man lyckas i somras landa Kouakou, som dock inte fått mycket speltid. Det kunde varit bättre, dvs.

Sen kan man såklart fundera kring vilka resurser Kennet haft att jobba med. Transferintressenter AB ska ha all eloge för att hemvändarna är tillbaka, men utöver deras välvilja har kassan varit liten. Nånstans kan man undra vem som haft mest att säga till om gällande Blåvitts truppbygge.
Senast redigerad av Olbars 2020-09-03 kl. 13:11.
Citera
2020-09-03, 13:09
Medlem
Ergasters avatar
Citat:
Mycket bra! Då kan matchen genomföras på ett rättvist sätt.

Jättekonstigt. Är truppen bra kan man hävda att Kennet gjort ett bra jobb men Poya misslyckats.

Är truppen dålig så har Kennet gjort ett dåligt jobb och gett Poya dåliga förutsättningar. Det är antingen eller i detta sammanhang.

Personligen tycket jag att Kennet och farnerud byggt en fin trupp som Poya misslyckats med.
Det är väl uppenbart att Kennet inte velat entlediga Poya?
Citera
2020-09-03, 13:13
Avslutad
Citat:
Det gick igenom för svff inte tror vi klarar el-kval 3, garanterat. Fan vad jag hoppas vi klarar det nu så får vi spela vår match i december nångång.

Fast det skall flyga bra många grisar i ett iskallt helvete innan ni slår ut Cluj.
Citera
2020-09-03, 13:15
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Fast det skall flyga bra många grisar i ett iskallt helvete innan ni slår ut Cluj.

Vi slog ju er senast och ni är ju fan bättre än oss på alla positioner som du vet.
Citera
2020-09-03, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ergaster
Det är väl uppenbart att Kennet inte velat entlediga Poya?
På tal om det... Jag minns denna intervju i Fotbollskanalen som verkade gå de flesta förbi. Kennet fick, för en dryg månad sen, den raka frågan om förtroendet för Poya. Döm själv.

Citat:

Hur ser förtroendet för Poya ut?
- Vi jobbar ihop som ett lag hela klubben och ser vad som händer varje, varje, varje dag. Vi ser vad vi vill göra och behöver göra och då försöker vi göra det tillsammans med de resurser som vi kan arbeta med.

Det var inte riktigt ett svar på min fråga.
- Du fick svaret där.

Såhär då: har du fullt förtroende för Poya?
- Vi är ett lag och arbetar som ett lag och vi följer arbetet varje dag. Det är inte så att vi står och tittar på varandra och ser om vi gillar varandra eller inte, utan vi försöker göra det här tillsammans. Så är det. Nu vet vi var vi är i den här processen och vi vet var vi står och vad vi har för resurser att jobba med.

https://www.fotbollskanalen.se/svenska-cupen-1/blavitt-sportchefen-om-cupfinalen-kouakou-kopet-och-fortroendet-for-asbaghi-v/
Senast redigerad av Olbars 2020-09-03 kl. 13:20.
Citera
2020-09-03, 13:18
Avslutad
Citat:
Vi slog ju er senast och ni är ju fan bättre än oss på alla positioner som du vet.

Ja? Jag redogjorde spelare för spelare häromdagen. Ser du några felaktigheter där får du gärna rätta mig.

Med det sagt så skulle inte vi heller slå ut Cluj.
Citera
2020-09-03, 13:48
Medlem
Frågan är vem som skall vara sportchef om Kennet slutar/får sparken. Under normala omständigheter är det ju bra om man har en sportchefen som får lov att vara med och rekrytera tränaren.

Antar att det kanske blir Pontus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in