• 1
  • 2
2020-09-03, 10:30
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
En man har skadats allvarligt i en brand i en lägenhet i Djursholm, norr om Stockholm. Polisen misstänker mordbrand.
– Vi har anträffat en svårt skadad person som är förd till sjukhus med ambulans, säger Ola Österling, presstalesperson vid polisen.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...n-svart-skadad

Vad kan det här handla om då, någon som vet nåt?
Citera
2020-09-03, 10:58
Medlem
OlleVieros avatar
Finns det ens lägenhetshus i Djursholm?
Citera
2020-09-03, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Finns det ens lägenhetshus i Djursholm?
Ja, tex. så bor Peter och Linda Thelenius i en lägenhet där.
Citera
2020-09-03, 11:35
Medlem
Nån som vet var i Djursholm? Adress?
Citera
2020-09-03, 11:37
Medlem
halaltarzans avatar
Från DN....

Citat:
Mannen, som är i 50-årsåldern, fördes därefter till sjukhus med ambulans. Strax innan klockan 11 meddelade polisen att han avlidit. Anhöriga är underrättade.
Senast redigerad av halaltarzan 2020-09-03 kl. 11:40.
Citera
2020-09-03, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinamur
Nån som vet var i Djursholm? Adress?

Känns spontant som Mörbyhöjden (även om det kanske inte är Djursholm) men sen tänkte jag runt Ica Tornet det där var en skjutning för ett tag sen, där finns det ju också lägenheter.
Citera
2020-09-03, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KristinaGyllen
Känns spontant som Mörbyhöjden (även om det kanske inte är Djursholm) men sen tänkte jag runt Ica Tornet det där var en skjutning för ett tag sen, där finns det ju också lägenheter.

Skriver dom Djursholm så är det väl i Djursholm, förhoppningsvis. Ja naturligtvis finns det lägenheter också i Djursholm.
Citera
2020-09-03, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KristinaGyllen

Ica Tornet är väl i Stocksund och inte i Djursholm?
Vi kan väl förresten låta nån som vet svara på var det brann. Onödigt att bara rabbla ställen där det finns lägenheter..
Citera
2020-09-03, 14:45
Medlem
Men fortfarande ingen adressuppgift?
Tystnadskulturen i Danderyd som vanligt.
Citera
2020-09-03, 14:49
Medlem
Kolgavägen
Citera
2020-09-03, 15:18
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ods
Kolgavägen

Lite mera info kanske?

Verkar finnas lägenheter lite här och där i Djursholm när man kollar streetview. Men färre pooler än jag trodde i villaområdena. När man kollar över Olles lokala satellitbilder så dominerar studsmattorna i villaområdena.
Citera
2020-09-03, 15:31
Medlem
SibirienKalles avatar
Vet inte om det är Kolgavägen i detta fall, men den går i alla fall längs ett större område med lägenheter.

Man ska nog inte ta alltför allvarligt på polisens rubricering som mordbrand. Den rubriken sätter man nästan alltid initialt vid lägenhetsbränder. Vi får väl se hut detta fall utvecklar sig. Oavsett orsak så är det ju en tragisk händelse.

(För övrigt finns det mängder med lägenheter i Djursholm. Jag skulle säga att 20-25% av alla Djursholmare bor i lägenhet. Kanske fler. De flesta lägenheterna är nog i storleksordningen 1-3 rum.)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in