Citat:
Ursprungligen postat av
Andrimner
Ingen har sagt att alla skulle dött ändå men högst troligen många.
Viruset är precis som dom flesta andra virus helt ofarligt vilket vi ser mer och mer nu när siffrorna börjar komma fram.
Det sitter uppenbarligen en massa coronarunkare i denna tråd och fullkomligen älskar att runka till artiklar om hur farligt corona är. Dessa skrämmer mig mer än viruset.
Viruset är jag inte det minsta orolig för.
Sen vet jag inte heller vad exakt alla dessa rädda människor vill? Vad tycker dom samhället ska göra?
Acceptera att vi har ett nytt virus och det är ytterst lite vi kan göra för att stoppa detta virus.
Ta ansvar för hur du uttrycker dig. Du verkar mena alltså att de flesta klarar sig utan men, men att väldigt många som dog skulle dött ändå. Om det är det du verkligen tror på, var vuxen och stå upp för vad du säger.
Nu är inte hälsa antingen att vara helt frisk eller döende. Som jag sa så finns det många som har hyfsad hälsa och flera år kvar, men som har en specifik sårbarhet just där covid slår som värst. Är det svårt att förstå att det finns halvkrassliga människor som kan dö av covid? Som du uttrycker dig är det antingen de som snart skulle dö, och kanske några stycken som kanske skulle klarat sig utan covid, men inte låter det som du anser att de är mer än en en väldigt liten grupp.
Du verkar vilja släppa lös viruset för det är ju ofarligt. Och det går inte att stoppa. Men viruset är ett halvår gammalt och vi vet ännu inte detta.
Att hejda virusets framfart är att hinna mer forskning. Eller tror du inte folk forskar av bara helvete på detta? Jo, folk gör något. Det räcker med att en del som drabbats (unga, friska) har lungor som ser ut som de är mycket sjuka. Trots lever personen ett vanligt liv. Det är en av de paradoxer de försöker lösa. Synbara skador på organ är större än vad symptomen är. Vi vet inte alls om dessa människor kommer kunna ha ett normalt liv när de blir äldre, eller om dessa skador kommer helt stoppa dem när de börjar åldras lite.
Vi vet inte heller om återinfektion gör oss känsligare för viruset.
Bara för att det i första anblicken synes skona unga och friska, så har vi inte tiden på vår sida för att veta att det ens är sant.
Vi tycker att världen gör det som de gör, ta reda på så mycket som möjligt om viruset.
Vet inte om du tycker det är bortkastade pengar.
Eftersom vi inte testat så många, så vet vi inte vem som haft covid. Det är väldigt dåligt om det visar sig att det finns efterverkningar av en covidinfektion som i stunden hanterades bra. Vi måste förlita oss till andra länder för att få veta sådant.
Hade du reagerat likadant om det bara varit män i gruppen 25-35 som dött? Det hade ju varit ofarligt för de flesta då med.