2020-09-02, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thundercock
IQ tränas upp. Dagis, förskola,matematik och stöd från föräldrar ökar IQ. IQ'n i Sverige sjunker dock istället för att öka.

Statistiken du länkars till verkar visa våldsbrott, utan att undersökt det närmare. Flera av länderna överst på listan är i inbördeskrig eller är på gränsen till det. Vad dem har gemensamt är att dem delar många värderingar om mänskliga rättigheter och hur ett samhälle skall se ut.

Sydafrika och Afghanistan som har ungefär samma poäng har ideologiskt mycket gemensamt. Dock bär kvinnor inte slöja i Sydafrika i någon större utsträckning.

Nästan längst ner på listan hittar du Förenade Arabemiraten. Detta trots att redan 2004 så tog nästan 1000 indier livet av sig pga omänskliga förhållanden. Då fanns det bara strax över tre miljoner människor i landet. Idag är dem över tio miljoner.

Det är dock inte bara Indier som jobbar i Förenade Arabemiraten. Lägg sedan till hundratals sexslavar som årligen tar livet av sig där. Totalt bör dem underrapportera runt 4000 dödsfall om året som bör räknas som mord. Flera ickearabiska muslimska länder förbjuder kvinnor att resa dit.

På ytan ser allt fint ut men kolla Amnestys rapporter mm.
Så är det religionen som är påvekar det?
Citera
2020-09-02, 19:26
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lumbago
Det blir nog fler omgångar. Stram Kurs har väl lovat att regelbundet arrangera koranbränningar här i Sverige.
Och det lär det bli också. Särskilt som nu allt pekar på att hans, vad ska vi kalla det, "familjesammansättning", gör att han faktiskt, vad det verkar, har dubbelt medborgarskap och kan därmed också ansöka om ett svenskt pass. Han har nu, enligt egen uppgift, lämnat in handlingar för att den formella processen ska ta sin början. Vidare skulle jag vilja se den svenska gränspolis som nekar inträde i Sverige för en som de facto då räknas som landets egen medborgare.
Citat:
Ursprungligen postat av Klishaya
Trodde han förlorat rättigheterna till att vara advokat framöver, har inte så bra koll. Kanske har han aktiva saker som ska färdiggöras.

"Retten har samtidig bestemt, at Rasmus Paludan mister sin mulighed for at føre straffesager som advokat de næste tre år."

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.dr.dk/nyheder/indland/rasmus-paludan-idoemt-tre-maaneders-faengsel-og-maa-ikke-foere-straffesager-i-tre&ved=2ahUKEwjs_bbx-crrAhXspIsKHadpCH0QFjAAegQIBBAB&usg=AOvVaw08eMZ3Pj SDnp_PM6_xgFW7
Nej. Frågan ställdes för någon dag sedan i ett kommentarfält på hans egen facebook-sida och han gav även svar.
Citat:
Tommy Kbh har du ikke fået en fængselsdom og frataget retten til at være advokat i 3 år ?
Citat:
Rasmus Paludan Nej. Der er en dom, som er anket, som ville have betydet, at jeg skulle have fodlænke i 1 måned og ikke kunne føre straffesager i 3 år. Det har ikke været på tale, at jeg ikke kunne være advokat.
Ordet "anket" betyder överklagad. Resten kan ni nog lista ut.

Här är inlägget som det ovanstående kommer ifrån
https://www.facebook.com/DanernesLys/photos/a.1686588711466799/3074412602684396/?type=3&theater
Citera
2020-09-02, 19:35
Medlem
Thundercocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rj1992
Detta säger inte om muslimer eller religion. Kriminella finns mer i icke-muslimska länder. Som sagt är det inte religionen utan finns mer andra faktorer som gör de begår brott.

Det stämmer att det inte bara är religion, men att det är en starkt bidragande orsak då det handlar om vilken moral och respekt man visar sina medmänniskor. Utrymmet för tolkning är stor i Koranen, liksom i andra religioner. Man gör som man vill. Sen var Muhammed inte bildad för sin tid, men ansågs väl det i sitt område han då levde i.

Citat:
Menar du att kvinnor uppmuntra sina barn till att döda och begå brott? Och vem är det som styr IS och vilka kön består IS av? Män så klart.
IS-kvinnorna i Syrien uppmuntrar sina barn till att begå mord och har själva begått många mord, även i lägret. Kvinnor har lika stor del i det hela. Skyll inte på männen för då tar du inte ditt ansvar. Bakom varje man står en kvinna. Kvinnorna kan stå bakom kulisserna eller spela en mer framträdande roll i islam, men maktlösa är dem inte.
Senast redigerad av Thundercock 2020-09-02 kl. 20:25.
Citera
2020-09-02, 19:46
Medlem
Thundercocks avatar
Citat:
Så är det religionen som är påvekar det?
Ja, då man kan tolka koranen hur man vill. Det råder ju ingen konsensus mer än att 10 grenar av islam är ok och dem andra tolkningarna anses vara hädelse och satansdyrkan. I alla rika arabländer borde ju paradiset infunnit sig vid det här laget om socioekonomiska faktorer spelat en central roll.

Vad för samhälle får man om man säljer bort sin 10-åriga dotter till högstbjudande? Vilken kärlek kan denna flicka förmedla till sina barn efter att ha blivit våldtagen i åratal av sin make med absolut makt?

Edit: Två muslimska flickor i mitt område har "försvunnit" i 12-13 års åldern. Mödrarna hade kunnat stoppa detta om det legat i deras intresse, men det verkar det inte ha gjort. Vissa kvinnor har alltså stor makt och andra nästan ingen, vilket islam tillåter.

Denna bild visar Sverige i förhållande till andra länder: https://fof.se/sites/fof.se/files/150318a.jpg och där kan man se att när fakta är ledstjärna och individens rättigheter respekteras så litar folk på varandra.
Senast redigerad av Thundercock 2020-09-02 kl. 20:45.
Citera
2020-09-02, 19:48
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morozz
Det gick inte så bra?

Han fick ju internationell uppmärksamhet i flera tidningar och upplopp i Rosengård där polisen tvingas ta hjälp av polisen i bergsslagen. Hur mycket mer lyckad effekt kan man få av en koranbränning?
Senast redigerad av MuhamtaCurry 2020-09-02 kl. 19:52.
Citera
2020-09-02, 19:49
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Menar du att kvinnor uppmuntra sina barn till att döda och begå brott? Och vem är det som styr IS och vilka kön består IS av? Män så klart.

Män med låg IQ och med genetiska rötter i mellanöstern....
Citera
2020-09-02, 21:20
Medlem
UndeadNinjas avatar
Ursäkta för långt inlägg, men jag kände att jag behövde få ur mig det här bara efter det här spektaklet.

Jag satt för en stund sedan och kollade på ett klipp på youtube där någon hade klippt ihop lite nyhetssändningar gällande upploppen och koranbränningen och det var en sak som jag verkligen reagerade på när svt intervjuade folk på stan om vad dom tyckte om det hela och hur viktig yttrandefriheten är.

Det här är så genomgående varje gång yttrandefriheten kommer på tal i det allmänna.

Folk som intervjuas börjar först med att påpeka att yttrandefriheten är så otroligt viktig och att det såklart är Sveriges grundlag.

Sedan dock så följer alltid ett men, men det här som dom har gjort eller som någon har sagt är inte ok eller att gå för långt.

Därför var polisens agerande helt korrekt och därför rättfärdigas alltid dom kränkta och protesterande människorna till viss del.

Alltså här måste fan folk börja tänka lite.

Jag tycker yttrandefriheten är enormt viktig och alla ska få säga vad dom vill så länge dom håller sig inom ramar där jag och andra känner sig åtminstone hyfsat bekväma.

Vet inte folk idag vad yttrandefrihet är och vad det är till för?

Det som personer i SVTs intervjuer pratar om är inte yttrandefrihet och trots att dom alltid säger att dom står för yttrandefriheten och håller den högt så gör dom ju inte det i nästa andetag när som förklarar vilka åsikter och ideer dom har om hur människor ska få yttra sig och om vad.

Varför slutar inte människor att låtsas och att försöka stå för något som dom i praktiken inte gör?

Varför är inte alla dessa människor bara ärliga mot sig själva och mot andra och bara börjar stå för att dom inte alls vill ha yttrandefrihet och att dom inte alls tycker att det är viktigt eller att det är något som måste bevaras osv?

Det är precis samma sak som om någon skulle säga att hen visst är för att hbtq ska ha samma rättigheter som alla andra och behandlas bra men att bögar borde inre få böga och transor borde inte få gifta sig osv.

Ungefär såhär, "jag står upp för hbtq-rörelsen och tycker att det är jätteviktigt att dom behandlas precis som alla andra och har samma rättigheter, det är ju jätteviktigt och självklart men, men att böga eller att byta kön, eller att som man klä ut sig till kvinna eller att två kvinnor skulle gifta sig är att gå över gränsen och jag tycker att det var rätt av polisen att gripa bögarna för att dom bögade med varandra".

I min liknelse här ovan med hbtq, låter det som att man verkligen är för hbtq då och står upp för hbtq-personer?

Jag blir så trött på att alla ska låta så goda och bra, att yttrandefriheten är så viktig för dom och självklar osv.

För fan, varför kan folk inte bara stå för sina åsikter om att dom inte alls tycker att yttrandefriheten är så bra ändå, att människor som inte har åsikter som passar in på deras egna åsikter bör få yttra sig eller demonstrera?

För mig får människor ha vilka åsikter dom har, åsikter är inget man väljer utan det är något som man formar av olika anledningar och inte något man kan göra så mycket åt annat än att hålla sig informerad, så om människor inte vill ha yttrandefrihet i detta land så visst, så får man känna och tycka men stå för det då också och sluta använda det ordet till något som inte alls beskriver vad det ordet är menat att betyda.
Citera
2020-09-02, 21:53
Bannlyst
Haha. Blir kul i Rinkeby 12 september. Hoppas på fler upplopp
Citera
2020-09-02, 21:57
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Undrar om Stram Kurs vågar besöka Rinkeby?

Där finns många skjutglada personer som går lösa just nu. Många med somalisk/muslimsk bakgrund. De är förmodligen måttligt religiösa - däremot är de väldigt skjutglada.

Al-Shabab var också aktiva i Rinkeby förut. Vet dock inte hur det är idag.

Jisses... De ska till Rinkeby...

Citat:
Paludan söker demonstrationstillstånd i Rinkeby: ”Koranen ska brinna”

https://samnytt.se/paludan-soker-demonstrationstillstand-i-rinkeby-koranen-ska-brinna/
Citat:
Partileder Rasmus Paludan har annonceret, at Stram Kurs vil holde demonstrationer og brænde koraner i ghettoen RINKEBY og andre ghettoer i nærheden af Stockholm lørdag den 12. september 2020. Det danske folk skal beskyttes imod islamiseringen af Sverige!

https://www.facebook.com/StramKurs/
Citera
2020-09-02, 22:02
Bannlyst
Citat:
Undrar om Stram Kurs vågar besöka Rinkeby?

Där finns många skjutglada personer som går lösa just nu. Många med somalisk/muslimsk bakgrund. De är förmodligen måttligt religiösa - däremot är de väldigt skjutglada.

Al-Shabab var också aktiva i Rinkeby förut. Vet dock inte hur det är idag.
Skrev du ditt inlägg när det var känt att Stram Kurs ska till Rinkeby den 12 september?
Citera
2020-09-02, 22:08
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashenbacken1
Skrev du ditt inlägg när det var känt att Stram Kurs ska till Rinkeby den 12 september?

Jag skrev mitt inlägg innan det var känt.

Inlägget på Facebook är 1 timme gammalt. Artikeln på Samhällsnytt verkar vara ungefär lika gammal också. Ca 1 timme.

Mitt inlägg är ca 3,5 timmar gammalt...
Citera
2020-09-02, 22:17
Bannlyst
Citat:
Jag skrev mitt inlägg innan det var känt.

Inlägget på Facebook är 1 timme gammalt. Artikeln på Samhällsnytt verkar vara ungefär lika gammal också. Ca 1 timme.

Mitt inlägg är ca 3,5 timmar gammalt...
haha vilket sammanträffande.

Ja det ska bli intressant hur det kommer urarta sig i Rinkeby.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in