Citat:
Ursprungligen postat av
JedanProblem
Det är klart att det har haft en viss verkan. Vad jag menar är att ha som målsättning att få ner spridningen till nära noll.
FHMs fokus tycks ha varit på vad vi inte kan göra, snarare än vilka åtgärder vi faktiskt kunde ta.
Men alla åtgärder som "vi faktiskt kunde ta" kanske skulle vara väldigt dåliga för den allmänna folkhälsan. Sedan kan jag, iof, hålla med om att man borde stoppat alla sportresor till Italien, så fort deras första fall dök upp. Liksom man skulle ha stoppat alla resor och inresor ifrån övriga världen, i samma stund som det fanns minsta tecken på samhällsspridning i världen. Hade man gjort det under någon månad, t.ex. halva februari till halva mars, så hade vi kanske vunnit några värdefulla veckor. Om sedan man hade lyckats få ordning på äldreomsorgen under denna korta tid är en annan femma.
(Då hade jag, iof inte kunnat åkt på Dimash konserten i Riga den 7;de mars, med en fyra gånger så dyr konsertbiljett som jag borde ha betalat. Men det hade det, fan, trots allt, varit värt!)