Citat:
Ursprungligen postat av
Almanacka2018
Beror på hur det ser ut då. Är det samma som idag eller ännu mindre spridning så är jag glad att lugnet håller i sig, om inte så får man ta det då men det vore eländigt om inte annat. Man är rätt less på viruset.
Instämmer, man vill bara att fanskapet skall dö ut permanent. Åker man på skiten lindrigt, som jag gjorde i våras, så är det samma sak där. Det är som en liten jävla envis knähund som bitit sig fast i underbenet och ligger och stirrar på en. Det var det som irriterade mig mest under de veckor jag låg sjuk, förutom den otroliga tröttheten förstås, innan fanskapet, äntligen, självdog.
SARS-COV2 och Covid-19 är ett så märkligt fenomen.
Ett superskört virus som ändå lyckas sprida sig över hela jordklotet.
En trög klustersmitta som ändå kan spridas i rasande fart när en superspridare är i farten.
Ett virus som inte tycker om att mutera , men samtidigt kan en ytterst liten mutation göra att man, som redan immuniserad, likt förbannat, kanske, kan få skiten igen.
Symptom som, i stort sett kan vara vad som helst.
En mer eller mindre stor andel asymtomatiska
Helt oförutsägbart hur hårt sjukdomen kan slå, även emot yngre. Jag känner ett iva-fall som bara är 30 år.
Hoppas att det, snart, kommer ett säkert och bra vaccin snart som knäcker ryggraden på fanskapet. Sedan får vi väl fortsätta med mer eller mindre restriktioner och rekommendationer till fanskapet har sprattlar klart och självdött.