2020-09-02, 14:30
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Det finns minst 2st som varit intressanta i utredningen som inte har alibi.

Dessa är inte avförda heller. Men avsaknad av alibi är inte speciellt gångbart att gå till tinget om det inte finns något annat.

Bevisövrervikten ligger fortfarande tungt mot SD, så åklagaren kör givetvis hela vägen.

Det känns som att du har flyttat din position från att ha övervikt i din tro på att mgm är oskyldig till att han är skyldig?

Stämmer det?

Vad är det i så fall som fått dig att ändra dig?
Citera
2020-09-02, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sambucusnigra
DNA på ringen hon bar: De hade haft en intim relation.Hon tog av sig ringar vid dusch o disk.DNA fanns i ringen sedan innan.
Det tyder på en mkt slipad GM.
Jag skulle säga rationellt..
(Det är för mig intressant de bakomliggande faktorerna då det väcker en nyfikenhet hos mig. Hur ett liv har formats sedan barnsben för en förhoppningsvis ökad förståelse och mot en försoning.
Detta är något jag fascineras av.

Det framgår inte entydigt att LW trav-Sverige sig ringarna då.

Men om hon gör det borde det krylla av DNA från andra. Den 12 maj, 2 dagar före mordet t ex träffade LW många människor på As kalas och kramade om gästerna samt skojbrottades med sina barn.

Edit: rackarns autokorrigering
trav-Sverige har inget med saken att göra 😂
Det ska stå ”tog av sig ringarna”
Senast redigerad av kusinvitamin65 2020-09-02 kl. 14:50.
Citera
2020-09-02, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av truteller
SD säger i förhören att han äter Oxy o Add för sin värk o självklart ger den typ av recept narkotika många ett lugn,avtrubbade känslomässigt men även en förhöjd kick o svårare med impulskontroll ,, det är inte för inte att det är ett narkotika klassat medel du inte ska äta år efter år! Blanda det med kanske bara ett glas vin o vem vet vad som sker i våra olika kroppar!? SD besöker ju platsen innan den är känd o historik med att besöka sina offers sista vila är ju väl känd,,!!! Det ger dom den ultimata kontrollen! Och hon var tydligen inte en vän till SD den dagen hon försvann o hans hjälte strävan var tydligen off just den dagen av alla dagar o år som han önskar piloter bli oförmögna att landa ett plan säker för att han ska göra sin insatts,,,, vafaen liknar sånna tankar då?

Citat:
Det är en sak vad en åtalad säger och en annan sak vad som stämmer.
Vart ser vi bevis för att Oxy ätits och Add? Vid ordinerad dos Oxy ger den inte en så kallad Kick, men ett välbehag.Man får inte Morfin utskrivet utan anledning får man hoppas. Vart satt värken?
Är dock inte insatt i läkemedel såsom Add. Enbart en liten erfarenhet av Oxy(dock ej ätit detta själv)

Aderall är väl ADHD medicin ?

Adderall XR
Allmänt Namn: Amfetamin Och Dextroamfetamin
Vad är Adderall XR?

Adderall XR är centrala nervsystemet stimulantia som påverkar kemikalier i hjärnan och nerver som bidrar till hyperaktivitet och impulskontroll.

Adderall XR är en kombination läkemedel som används för att behandla narkolepsi och uppmärksamhetsstörning med hyperaktivitet (ADHD).

Adderall XR kan också användas för ändamål som inte nämns i denna medicinering guide.
Citera
2020-09-02, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eillenna
Aderall är väl ADHD medicin ?

Adderall XR
Allmänt Namn: Amfetamin Och Dextroamfetamin
Vad är Adderall XR?

Adderall XR är centrala nervsystemet stimulantia som påverkar kemikalier i hjärnan och nerver som bidrar till hyperaktivitet och impulskontroll.

Adderall XR är en kombination läkemedel som används för att behandla narkolepsi och uppmärksamhetsstörning med hyperaktivitet (ADHD).

Adderall XR kan också användas för ändamål som inte nämns i denna medicinering guide.
Ja absolut Add används bla för ADHD , det är därför av största vikt från behandlande läkare att medicin används rätt o dess mängd, vilket jag gissar att personer med sin diagnos följer noga! Det är därför Adderall o Oxy är "heta" på säljmarknaden bland missbrukare men även dom som tar lite ibland typ ! Festar till det,,, oavsett namnet så är det ju som du skriver Amfetamin och det kan te sig lite olika i olika kroppar, inget att leka med, inget att blanda med ! Det är ju kemisk sörja som kan fucka upp det Neurologiska i hjärnan! Men kan absolut vara bra för vissa, så är d väl med allt
Citera
2020-09-02, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Det framgår inte entydigt att LW trav-Sverige sig ringarna då.

Men om hon gör det borde det krylla av DNA från andra. Den 12 maj, 2 dagar före mordet t ex träffade LW många människor på As kalas och kramade om gästerna samt skojbrottades med sina barn.

Edit: rackarns autokorrigering
trav-Sverige har inget med saken att göra 😂
Det ska stå ”tog av sig ringarna”
Jag måste erkänna: "Jag kan ingenting vad gäller DNA".
Om L kramat och skojbrottats med sina barn dagarna innan fick hon DNA på sin ring om hon hade den på sig.Annars hade hon fått DNA på händerna. Därefter tvättade hon sig? Diskade? och så sköljdes väl DNA:t rimligtvis bort från dem?
Citera
2020-09-02, 16:26
Medlem
Citat:
Ja absolut Add används bla för ADHD , det är därför av största vikt från behandlande läkare att medicin används rätt o dess mängd, vilket jag gissar att personer med sin diagnos följer noga! Det är därför Adderall o Oxy är "heta" på säljmarknaden bland missbrukare men även dom som tar lite ibland typ ! Festar till det,,, oavsett namnet så är det ju som du skriver Amfetamin och det kan te sig lite olika i olika kroppar, inget att leka med, inget att blanda med ! Det är ju kemisk sörja som kan fucka upp det Neurologiska i hjärnan! Men kan absolut vara bra för vissa, så är d väl med allt
Sen beror det ju på om patienten sköter sin medicin. Rent Amfetamin=Sexuellt stimulerande drog. Det blir även "plockigt". Läste att LW höll på oerhört mycket med smyckespyssel. Typist för amfetamin(om än i högre doser än det som förskrivs i medicinskt syfte). Så klart även sömnsvårigheter, då den verksamma substansen Amfetamin främjar vakenhet samt höjer prestationsförmågan.

Har LW ätit detta i för stor dos kan åtminstone jag förstå att hon hade ett väldigt stort sexuellt BEGÄR!
Amfetamin fungerar så.
Senast redigerad av Sambucusnigra 2020-09-02 kl. 16:50.
Citera
2020-09-02, 16:45
Medlem
Citat:
Oxycontine/Oxycodon är inte Amfetamin, utan Morfin. Därav smärtlindrande.
Citera
2020-09-02, 16:50
Medlem
Citat:
Sen beror det ju på om patienten sköter sin medicin. Rent Amfetamin=Sexuellt stimulerande drog. Det blir även "plockigt". Läste att LW höll på oerhört mycket med smyckespyssel. Typist för amfetamin(om än i högre doser än det som förskrivs i medicinskt syfte). Så klart även sömnsvårigheter, då den verksamma substansen Amfetamin främjar vakenhet.
Ja helt klart är det viktigt att sköta medicinen, den ska tas exakta klockslag! Men nån nämnde väl att hon stod på Imovane oxå? Den innehåller ju inte benzo som tur är men man blir rätt trött av att ta den vid kvällen men omöjligt att säga hur LW skött sina mediciner,,,,! Tyckte bara att det lät så dumt på förhören med SD som även HD bekräftade att han var så rörelsehindrad av diskbråck o ofta inte klarade ta på sig själv o att detta problem då har varit redan längre bak i tiden när dom startade sin relation. Min erfarenhet av den typ av problem som SD säger sig ha, då tar man absolut Oxycondone för att inom ca 20 min få snabb lindring för att fortsätta sin dag, men bilkörning är inte helt ok vid dessa mediciner men han cyklar ju så ,,,, ja ! Sen verkar ju killen fladdra runt än här o än där, en alltiallo enligt vittnen o flera år med gymnastisk sex som grädde på moset? Hur många piller behöver han för att va så aktiv med denna "trasiga" kropp o vilka spår gör det med honom? Han sa ju själv att efter ett förhör , då går han direkt o gör sjukgymnastik så i vården verkar han ju vara på ett vis, att han äter Adderall vet jag inte för han sa i förhör att han inte har nån diagnos , vilket va lögn för har han diskbråck är det en diagnos,, ja man ska väl inte vara så petig med det då kanske :-/
Citera
2020-09-02, 16:55
Medlem
Citat:
Oxycontine/Oxycodon är inte Amfetamin, utan Morfin. Därav smärtlindrande.
Helt rätt, det är morfin. Det har varit ett försök att få Heroinets effekter på ett annat vis, svårt att förklara det men grundtanken föddes i labbet när dom tog fram Morfin( ngt jag hört från läkare så vet inte 100 )
Citera
2020-09-02, 16:57
Medlem
Citat:
Ja helt klart är det viktigt att sköta medicinen, den ska tas exakta klockslag! Men nån nämnde väl att hon stod på Imovane oxå? Den innehåller ju inte benzo som tur är men man blir rätt trött av att ta den vid kvällen men omöjligt att säga hur LW skött sina mediciner,,,,! Tyckte bara att det lät så dumt på förhören med SD som även HD bekräftade att han var så rörelsehindrad av diskbråck o ofta inte klarade ta på sig själv o att detta problem då har varit redan längre bak i tiden när dom startade sin relation. Min erfarenhet av den typ av problem som SD säger sig ha, då tar man absolut Oxycondone för att inom ca 20 min få snabb lindring för att fortsätta sin dag, men bilkörning är inte helt ok vid dessa mediciner men han cyklar ju så ,,,, ja ! Sen verkar ju killen fladdra runt än här o än där, en alltiallo enligt vittnen o flera år med gymnastisk sex som grädde på moset? Hur många piller behöver han för att va så aktiv med denna "trasiga" kropp o vilka spår gör det med honom? Han sa ju själv att efter ett förhör , då går han direkt o gör sjukgymnastik så i vården verkar han ju vara på ett vis, att han äter Adderall vet jag inte för han sa i förhör att han inte har nån diagnos , vilket va lögn för har han diskbråck är det en diagnos,, ja man ska väl inte vara så petig med det då kanske :-/
(Ja, det enda jag vet är att ren sprit kan stävja en amfetaminpsykos. En stund...Därefter tar Amfetaminet över ånyo. En mkt stark drog...Det är då rent Amfetamin.)

Sömnmedicinen Imovane vet jag inte hur den fungerar. Jag skulle tro att LW har slarvat med medicineringen. Har hon tagit för stor dos av Amfetaminpreparatet så kan hon ju mycket väl haft svårt att koppla av och kunna sova ordentligt.
Man får köra bil på OXY. Man får ta dessa beslut själv.
Citera
2020-09-02, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Hon har kramats och brottats med sina släktingar på As kalas, hon har varit på jobb, cyklat, duschat, lagat mat och diskat stekpannor och uppläggningsfat. Hon bar hem sopor från kalaset och hon har tagit av och på ringarna många gånger. Hon har blött något så fruktansvärt så att hela jackärmarna och hela överdelen är DRÄNKT i blod, när hon skyddat sit huvud. Hon har t om flera frakturer på fingrarna.

Det är anmärkningsvärt att ingen annans DNA är på ringen.
Det är anmärkt att ens SDs DNA är kvar.

Eloge till forensikern som tänkte ut att det kunde finnas DNA där i vecket.
Det anmärkningsvärda är i så fall varför man inte har hittat betydligt mer dna från SD på Lena. Jag tror helt enkelt att mordet har gått till så att gärningsmannen SD eller någon annan har haft ett så pass långt tillhygge att Lena inte har kommit emot gärningsmannen utan bara tillhygget under mordet när hon försökt att freda sig. Eftersom att tillhygget inte har hittats har man inte heller kunna fastställa om det är sds eller någon annans dna som finns på det.
Citera
2020-09-02, 17:03
Medlem
Citat:
Helt rätt, det är morfin. Det har varit ett försök att få Heroinets effekter på ett annat vis, svårt att förklara det men grundtanken föddes i labbet när dom tog fram Morfin( ngt jag hört från läkare så vet inte 100 )
Oxycodone/Oxycontin= Bonnheroin på gatan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in