Citat:
Nu sitter jag inte med FUP framför mej, så när han svarade på jobbmailet kommer jag inte ihåg. Han fick väl ett vid 23.30, men det är ju något annat det än att svara på ett.
Att bara trycka på en knapp skulle väl inte vara omöjligt.
Inte alla i denna tråd anser det heller vara nödvändigt att han gjorde det 23.34.16
Jag ser inget orimligt i någon av mina scenarion:
• SD är GM och hinner hem för att trycka på knappen, därefter ”pysslar han med annat”.
• SD är GM och hinner hem för att ”pyssla” - datoraktiviteten är automatisk och inte beroende av att han gör nåt med datorn.
Att bara trycka på en knapp skulle väl inte vara omöjligt.
Inte alla i denna tråd anser det heller vara nödvändigt att han gjorde det 23.34.16
Jag ser inget orimligt i någon av mina scenarion:
• SD är GM och hinner hem för att trycka på knappen, därefter ”pysslar han med annat”.
• SD är GM och hinner hem för att ”pyssla” - datoraktiviteten är automatisk och inte beroende av att han gör nåt med datorn.
Det jag fetat i ditt inlägg, i så fall måste han cyklat tillbaka till fyndplatsen, i TR-domen står så här
Citat:
Av André Janssons undersökningsprotokoll, de uppgifter som han själv lämnat vid förhöret under huvudförhandlingen och den uppspelade filmen, framkommer att mobiltelefonen lämnade Lena Wesströms bostad cirka kl. 23.23 den 14 maj 2018 och att mobiltelefonen, från kl. 23.25, befann sig stilla vid området nära fyndplatsen. Mobiltelefonen var sedan på samma plats cirka elva minuter fram till kl. 23.36. Därefter registrerades den sista platsinformationspunkten kl. 23.38.43 precis utanför området för fyndplatsen.
Jag får dock erkänna att jag är bättre på datoraktiviteter än positionsbestämning av mobiler så jag vet inte om man kan lita på de här mobiluppgifterna. Jag har ju noterat stora brister i redovisningen av datoraktiviteten och tolkningarna av den, kanske är mobilredovisningen lika undermålig?
.