2020-09-02, 09:54
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Nu sitter jag inte med FUP framför mej, så när han svarade på jobbmailet kommer jag inte ihåg. Han fick väl ett vid 23.30, men det är ju något annat det än att svara på ett.

Att bara trycka på en knapp skulle väl inte vara omöjligt.

Inte alla i denna tråd anser det heller vara nödvändigt att han gjorde det 23.34.16

Jag ser inget orimligt i någon av mina scenarion:

SD är GM och hinner hem för att trycka på knappen, därefter ”pysslar han med annat”.

• SD är GM och hinner hem för att ”pyssla” - datoraktiviteten är automatisk och inte beroende av att han gör nåt med datorn.

Det jag fetat i ditt inlägg, i så fall måste han cyklat tillbaka till fyndplatsen, i TR-domen står så här

Citat:
Av André Janssons undersökningsprotokoll, de uppgifter som han själv lämnat vid förhöret under huvudförhandlingen och den uppspelade filmen, framkommer att mobiltelefonen lämnade Lena Wesströms bostad cirka kl. 23.23 den 14 maj 2018 och att mobiltelefonen, från kl. 23.25, befann sig stilla vid området nära fyndplatsen. Mobiltelefonen var sedan på samma plats cirka elva minuter fram till kl. 23.36. Därefter registrerades den sista platsinformationspunkten kl. 23.38.43 precis utanför området för fyndplatsen.

Jag får dock erkänna att jag är bättre på datoraktiviteter än positionsbestämning av mobiler så jag vet inte om man kan lita på de här mobiluppgifterna. Jag har ju noterat stora brister i redovisningen av datoraktiviteten och tolkningarna av den, kanske är mobilredovisningen lika undermålig?
Citera
2020-09-02, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chica16
SD har inget alibi 23 34 som jag sett om det inte finns ny information efter domen, BL säger att man vet att SD varit hemma 00.00, LW mobil rör sig från bp vid 23.38, 00.07 kopplar den upp första gången mot HBV masten, sedan 00.47 och slutligen 01.41 då den stängs av. Tr bedömning är att den stängs av manuellt pga den höga batteri tid som visats på LW s mobil, därför finns det rimlig chans att MVM personen tidsmässigt 0210, skulle Haft möjlighet att vara personen som stängt av mobilen och varit på väg vidare då. Det finns heller ingen utredning som visar om det tidsmässigt skulle kunna ha varit SD som placerat mobilen i området för den mastuppkoppliningen

Intressant notering.
Citera
2020-09-02, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag tycker att det är uppenbart för alla.
Det finns väl inget att diskutera angående det?

Jag skyller inte på LW. Men hon kunde inte
ändra på SD. Den enda hon kunde ändra på var
sig själv. Hon hade ansvaret för sitt eget liv och
för sina barn. Den enda som kunde ha
förhindrat att hon blev mördad var hon själv.

Det är mycket viktigt att förstå för alla kvinnor.
Att inse hoten och se till att skydda sig själv.
Att inte se sig själv som ett maktlöst offer som
inte kan göra något för att försvara sig.
Att inte leka med människors känslor och tro
att det inte får några konsekvenser. Att inte
provocera någon ända in i kaklet så att hen inte
ser någon annan utväg än mord.

Det är mycket viktigt att vi får veta varför hon
mördades så att andra kvinnor kan lära sig hur
man kan undvika att råka ut för samma sak
som LW.
Vi ser detta ur ett större samhälleligt perspektiv.Det handlar inte om att angripa någon personligt.
Vi menar att vi alla bör ta eget ansvar kring det som rör vårt eget liv.
Det är lätt att säga, men värt att sträva emot.
Citera
2020-09-02, 10:17
Medlem
En personlighet med narcissistiska drag som knaprar Oxy o Aderall vore väl ngt åklagare skulle titta närmare på , historiskt sett inom brott med kniv och ett högre antal hugg ,ett sk overkill sker "bara" i intima relationer mellan förövare o offer, typ aldrig vid överfall, rån mm ! Sen att SD vet platsen innan den släppts offentligt och besöker den om o om är oxå det klassiskt! Självklart har detta planerats under tid och vill man få fram fällande bevis får polisen plocka in X frun o knäcka henne på info, vilket kommer ske nån gång men har inte lust att ha en galen mördare springa lösa i 10 år till !
Citera
2020-09-02, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
Tingsrätten har ju tydligen konstaterat att dessa DNA fynd kan ha hamnat där naturligt eftersom att de har haft en långvarig relation och att det inte går att bevisa att dessa dna fynd har samband med mordet
Det är väl högst sannolikt att DNA fynd borde hamnat på ring/kjol då de haft en intim relation.
Att det finns DNA på ring/ fynd på kjol är ju enbart indicier och således inga bevis.
Citera
2020-09-02, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av truteller
..Självklart har detta planerats under tid och vill man få fram fällande bevis får polisen plocka in X frun o knäcka henne på info, ... !

Har prövats. Fungerade inte. Antingen vet hon inget, eller så vet hon hur man tiger.
Citera
2020-09-02, 10:29
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Det jag fetat i ditt inlägg, i så fall måste han cyklat tillbaka till fyndplatsen, i TR-domen står så här

Jag får dock erkänna att jag är bättre på datoraktiviteter än positionsbestämning av mobiler så jag vet inte om man kan lita på de här mobiluppgifterna. Jag har ju noterat stora brister i redovisningen av datoraktiviteten och tolkningarna av den, kanske är mobilredovisningen lika undermålig?

Kanske ”Hjälpsamma Jönsson” gör sin del av jobbet just i denna del?
Citera
2020-09-02, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av truteller
En personlighet med narcissistiska drag som knaprar Oxy o Aderall vore väl ngt åklagare skulle titta närmare på , historiskt sett inom brott med kniv och ett högre antal hugg ,ett sk overkill sker "bara" i intima relationer mellan förövare o offer, typ aldrig vid överfall, rån mm ! Sen att SD vet platsen innan den släppts offentligt och besöker den om o om är oxå det klassiskt! Självklart har detta planerats under tid och vill man få fram fällande bevis får polisen plocka in X frun o knäcka henne på info, vilket kommer ske nån gång men har inte lust att ha en galen mördare springa lösa i 10 år till !
Vad var anledningen till att någon stod på Oxycontine? Vem åt det? Oxy ger ju ett behagligt välbefinnande i sig, men kanske inte borde blandats?

(Han besöker platsen pga att han var hennes vän..Dra inga förhastade slutsatser.)
Citera
2020-09-02, 10:34
Medlem
Citat:
Men Beholder måste vara hemma i Stockholm
för att delta i norgechatten?

Och JS platshistorik visar att han var hemma
medan SD kan ha redigerat sin (enl. ÅK)?

Med sådana "alibin" för alternativa GMs så
är i varje fall inte jag övertygad om att ingen
annan kan ha gjort det.

Ett omtag med nya poliser och ÅK skulle ha
gjorts för länge sedan. Hur kan ÅKs chef låta
detta fiasko pågå?
(JS platshistorik kan inte visa på att han var hemma.
Däremot kan platshistoriken visa på vart hans mobil fanns.
En viss skillnad?)
Citera
2020-09-02, 10:36
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Nu sitter jag inte med FUP framför mej, så när han svarade på jobbmailet kommer jag inte ihåg. Han fick väl ett vid 23.30, men det är ju något annat det än att svara på ett.

Att bara trycka på en knapp skulle väl inte vara omöjligt.

Inte alla i denna tråd anser det heller vara nödvändigt att han gjorde det 23.34.16

Jag ser inget orimligt i någon av mina scenarion:

• SD är GM och hinner hem för att trycka på knappen, därefter ”pysslar han med annat”.

• SD är GM och hinner hem för att ”pyssla” - datoraktiviteten är automatisk och inte beroende av att han gör nåt med datorn.

Kl 23:32:06 får han ett jobbmail från T*obias vilket han inte svarar på förrän kl 00:23:07.

Han har fullt upp.
Bl a prioriterar han att svara till Lena först. Det kan man ju tycka är underligt med tanke på den sena timmen och jobbet var ju så viktigt innan avresan?

Till Lena efter jobbmailet inkommit

23:32:06 jobbmail T*obias
00:00:00 PDF dokument öppnas
00:02:58 "Fint"
00:03:08 "Blir för sent "
00:03:14 "Avslutar strax "
00:23:07 svarar T*obias

Ordet "Fint" hänger mycket i luften, eftersom det sista de kommunicerar till varandra är när SD först skriver att han just kommit (hem), att han svarar på jobbmail och har lite måsten. På det svara Lena med bilden på loggremsan.

För mig är det helt uppenbart att Stefan har fullt upp. Han måste prioritera att svar till Lena för att visa att han inte har varit hos henne. Han har inte med mordet att göra .

Det naturliga svaret hade då egentligen blivit; tyvärr, hinner inte.

Och vad pysslar han med ända till 00:23? Varför svarar han inte vid 23:32, då T*bias uppenbarligen är vaken, utan först en timme senare?
Citera
2020-09-02, 10:38
Medlem
Citat:
Så efter att ha mördat LW cyklade han hem
och öppnade datorn för att svara på jobbmail
innan han tvättat sig i vattenspridaren?
Glöm inte att vi har att göra med en idrottsman.
Citera
2020-09-02, 10:40
Medlem
Citat:
Aha, 23.33...
Och hur vet du det?
Därför att allt tyder på att så är fallet, då ingen framträtt och vittnat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in