2020-09-02, 07:29
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Alla är väl skapligt överens om att det LW som Dalaans hörde skrika. När de ringde SOS finns verifierat, exakt på minuten när skriken började - slutade kan diffa på någon/några minuter.

Däremot, som jag ser det, går det inte att fastställa var datorn/laptopen/mobilen befann sig vid tillfället, ej heller vem som tryckte på knappen (om det behövdes manuellt tryck för att få till spåret på den).

Liksom cykelturens vara eller icke vara på mordkvällen var detta något som SD kom på efter att ha läst FUP.

Ja, summan av kardemumman blir hursomhelst, enligt mitt sätt att se, att det så kallade alibit 23.34.16-17 inte är vatten värt.

Det finns många som resonerar annorlunda, och hur det kan komma sej övergår faktiskt mitt förstånd.
Citera
2020-09-02, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Ja, summan av kardemumman blir hursomhelst, enligt mitt sätt att se, att det så kallade alibit 23.34.16-17 inte är vatten värt.

Det finns många som resonerar annorlunda, och hur det kan komma sej övergår faktiskt mitt förstånd.

Som jag ser det kan det varken vara bevis eller alibi.
Citera
2020-09-02, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann

den sannolike mördaren SD

Du är inte ett dugg intresserad av vad som är så fel hos SD att han begår mord.
[/b]

Vid flera tillfällen har du framfört att SD är den sannolike mördaren.

Sedan framför du även att det finns speciella fel hos SD som gör ! att hen begår ett mord och även sagt, begick ett mord.

Min fråga till dig blir, anser du att SD är den sannolike mördaren ? ... eller anser du att det var SD som mördade LW pågrund de fel hen har som mänsklig individ ?

Jag tror inte att SD var, eller är så dum att hen är beredd att beröva sig själv sin egen mänskliga frihet genom att begå ett mord, varför skulle SD riskera något sådant ?

SD har många fina vänner, SD har ett stort fint hus och en egen personbil, hen har ett gott arbete och har stor erfarenhet inom många områden, SD är en otroligt skicklig och kunnig person inom sporten geocaching och hen reser en hel del för att besöka olika platser, SD har två döttrar och en god ekonomi, SD har allt hen behöver och lider inte brist på någonting, hen lever ett gott och tillfredsställande liv, varför skall SD då plötsligt riskera att förlora allt detta genom att begå ett mord och sålunda beröva sig själv sin egen frihet och hamna innanför fängelsemurarna bland galningar ?

Nej du min goda @hoppsann, så dum är inte SD att hen begår ett mord och kommer inte att begå något mord, hen har ett tillfredsställande liv och lever som normala människor skall göra.

Det är mycket möjligt att SD och HD så småningom gifter om sig på nytt igen och bor tillsammans i ett, hus, men det är inget jag vet eller känner till, men för barnens skull vore det mycket bra om de på nytt kunde bilda en hel familj.
Citera
2020-09-02, 07:40
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:

ÅH kan inte slå hål på att SD var hemma iaf.Han kan likväl ha legat hemma och tokrunkat utan att det
går att bevisa att SD inte var hemma.
Citera
2020-09-02, 07:49
Medlem
Citat:
Just i detta fall är ju minuterna extremt viktiga och avgörande. Det kan ju till och med komma att handla om sekunder.

Jag menar att GM inte behöver vara kvar så lång stund efter att det 17 slagen utdelats. LW kan, efter att GM lämnat platsen, ha skrikit när hon var ensam.

Jag menar, med utgångspunkt från skrikvittnena, att det sista slaget kan ha utdelats nånstans runt 23.31.30 - 23.32.00

Vilket ger SD, om han är GM, gott om tid att hinna hem, oavsett om det är 520 meter eller 620 meter.

Om du hade läst på ordentligt beträffande mordet på LW (14/5 2018) så kom man fram till hos rättsmedicin att MINST 17 slag hade utdelats av en eller flera gärningspersoner mot LW:s huvud och ansikte, det vill säga att man kunde inte bedöma om det var exakt 17 slag som hade träffat LW:s huvud och ansikte, det kan lika väl ha varit 18 eller 19 slag.
Citera
2020-09-02, 07:58
Medlem
Citat:

Gällande SD:s alibi klockan: 23:34:16 -
23:34:17 så krävdes det en mänsklig aktivitet, var god läs @MrBarnaby:s tidigare skrivna inlägg gällande detta där hen har förklarat denna händelsen på ett alldeles utmärkt och förståeligt sätt.
Citera
2020-09-02, 08:20
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Om du hade läst på ordentligt beträffande mordet på LW (14/5 2018) så kom man fram till hos rättsmedicin att MINST 17 slag hade utdelats av en eller flera gärningspersoner mot LW:s huvud och ansikte, det vill säga att man kunde inte bedöma om det var exakt 17 slag som hade träffat LW:s huvud och ansikte, det kan lika väl ha varit 18 eller 19 slag.

Javisst, det kan ha varit fler än 17 slag, men det kullkastar inte min teori, snarare stärker den. Då behövde GM verkligen inte ha varit kvar tills LW dog, hen måste ha insett att det bara var en tidsfråga (sic!)
Citera
2020-09-02, 08:27
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Gällande SD:s alibi klockan: 23:34:16 -
23:34:17 så krävdes det en mänsklig aktivitet, var god läs @MrBarnaby:s tidigare skrivna inlägg gällande detta där hen har förklarat denna händelsen på ett alldeles utmärkt och förståeligt sätt.

Och det är - som jag brukar säga - SKIT SAMMA! Må vara att SD tryckte på knappen 23.34.16
Enligt mitt sätt att se så hinner han hem till dess. MrBarnaby kan mycket väl ha rätt, men det utesluter inte SD som GM, som jag ser det.

Jag får väl i vanlig ordning lägga in brasklappen att jag inte är helt övertygad om att SD är GM. Jag utesluter det dock inte. Jag utesluter heller inte flera GM. Jag tror att det är flera GM, och jag tror att SD är en av dem.
Citera
2020-09-02, 09:06
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Och det är - som jag brukar säga - SKIT SAMMA! Må vara att SD tryckte på knappen 23.34.16
Enligt mitt sätt att se så hinner han hem till dess. MrBarnaby kan mycket väl ha rätt, men det utesluter inte SD som GM, som jag ser det.

Jag får väl i vanlig ordning lägga in brasklappen att jag inte är helt övertygad om att SD är GM. Jag utesluter det dock inte. Jag utesluter heller inte flera GM. Jag tror att det är flera GM, och jag tror att SD är en av dem.

Så efter att ha mördat LW cyklade han hem
och öppnade datorn för att svara på jobbmail
innan han tvättat sig i vattenspridaren?
Citera
2020-09-02, 09:12
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Alla är väl skapligt överens om att det LW som Dalaans hörde skrika. När de ringde SOS finns verifierat, exakt på minuten när skriken började - slutade kan diffa på någon/några minuter.

Däremot, som jag ser det, går det inte att fastställa var datorn/laptopen/mobilen befann sig vid tillfället, ej heller vem som tryckte på knappen (om det behövdes manuellt tryck för att få till spåret på den).

Liksom cykelturens vara eller icke vara på mordkvällen var detta något som SD kom på efter att ha läst FUP.

Ps SD visar upp sin konversation (delar av den?) med LW på mordkvällen vid sin första sittning med polisen och tydligen kom han inte ihåg att han svarat på mail på natten (bara några timmar efter att LW är försvunnen). Ej heller tar han upp det när han blir inkallad igen på eftermiddagen när han hade haft några timmar ytterligare att fundera på vad han haft för sig. Men han suddade... Ds

Citat:
var detta något som SD kom på efter att ha läst FUP.

Det visar väl att det inte var något planerat
alibi? Om det varit det så hade han väl inte
suttit häktad i 8 månader utan att nämna det?
Citera
2020-09-02, 09:18
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Så efter att ha mördat LW cyklade han hem
och öppnade datorn för att svara på jobbmail
innan han tvättat sig i vattenspridaren?

Nu sitter jag inte med FUP framför mej, så när han svarade på jobbmailet kommer jag inte ihåg. Han fick väl ett vid 23.30, men det är ju något annat det än att svara på ett.

Att bara trycka på en knapp skulle väl inte vara omöjligt.

Inte alla i denna tråd anser det heller vara nödvändigt att han gjorde det 23.34.16

Jag ser inget orimligt i någon av mina scenarion:

• SD är GM och hinner hem för att trycka på knappen, därefter ”pysslar han med annat”.

• SD är GM och hinner hem för att ”pyssla” - datoraktiviteten är automatisk och inte beroende av att han gör nåt med datorn.
Citera
2020-09-02, 09:30
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Nu sitter jag inte med FUP framför mej, så när han svarade på jobbmailet kommer jag inte ihåg. Han fick väl ett vid 23.30, men det är ju något annat det än att svara på ett.

Att bara trycka på en knapp skulle väl inte vara omöjligt.

Inte alla i denna tråd anser det heller vara nödvändigt att han gjorde det 23.34.16

Jag ser inget orimligt i någon av mina scenarion:

• SD är GM och hinner hem för att trycka på knappen, därefter ”pysslar han med annat”.

• SD är GM och hinner hem för att ”pyssla” - datoraktiviteten är automatisk och inte beroende av att han gör nåt med datorn.

Men Beholder måste vara hemma i Stockholm
för att delta i norgechatten?

Och JS platshistorik visar att han var hemma
medan SD kan ha redigerat sin (enl. ÅK)?

Med sådana "alibin" för alternativa GMs så
är i varje fall inte jag övertygad om att ingen
annan kan ha gjort det.

Ett omtag med nya poliser och ÅK skulle ha
gjorts för länge sedan. Hur kan ÅKs chef låta
detta fiasko pågå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem