2020-09-01, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Här är dina frågor som du blev sur på svaren på.

Aktbilagan du frågade efter dög inte för du trodde inte svaren skulle ge mig rätt.
Förklaringen till dina vilsna frågor är att du konsekvent negligerar svaren

Ah lögnaren vågar sig tillbaka!
Ska du ljuga mer om mordet? Mer om att din kära SD inte gjort något ont, inte tvättat sin tröja?
Hm du låter som du fått instruktioner som tyvärr sprungit ifrån dig. Ungefär som HD när hon i rättegången endast mindes LWs och SDs blodiga akrobatsex, ovetandes om att SD ändrat sin historia till blodigt snickeri istället.
Haha du är ju dråplig!
Citera
2020-09-01, 21:50
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Du försöker förskjuta skulden för mordet från den sannolike mördaren SD till offret LW.
Du är inte ett dugg intresserad av vad som är så fel hos SD att han begår mord.
Genom att skylla på LW försvarar du SD och flyttar skulden från SD till LW.
Är det ens möjligt att du inte förstår det själv?

Citat:
Du är inte ett dugg intresserad av vad som är så fel hos SD att han begår mord

Jag tycker att det är uppenbart för alla.
Det finns väl inget att diskutera angående det?

Citat:
Genom att skylla på LW försvarar du SD och flyttar skulden från SD till LW.

Jag skyller inte på LW. Men hon kunde inte
ändra på SD. Den enda hon kunde ändra på var
sig själv. Hon hade ansvaret för sitt eget liv och
för sina barn. Den enda som kunde ha
förhindrat att hon blev mördad var hon själv.

Det är mycket viktigt att förstå för alla kvinnor.
Att inse hoten och se till att skydda sig själv.
Att inte se sig själv som ett maktlöst offer som
inte kan göra något för att försvara sig.
Att inte leka med människors känslor och tro
att det inte får några konsekvenser. Att inte
provocera någon ända in i kaklet så att hen inte
ser någon annan utväg än mord.

Det är mycket viktigt att vi får veta varför hon
mördades så att andra kvinnor kan lära sig hur
man kan undvika att råka ut för samma sak
som LW.
Senast redigerad av gloriouslife 2020-09-01 kl. 22:12.
Citera
2020-09-01, 21:59
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Jag är förundrad över att NÅGON här ens ödslar tid på att besvara dessa meningslösa tirader av försvar för SD, HD och alla kränkningar över LW, hennes barn och UW.

Vi kan i alla fall alla vara väldigt överens att UW förstod vilken total stolle den hatande bloggaren MH är och skiljde sig innan de hann flytta ihop.
Ja, UW verkar vara en sansad och vettig person.

Citat:
Sekten är VÄLDIGT, VÄLDIGT ensamma om att tro att SD är oskyldig. Bra att Fiskegubben lämnat ifrån sig fler mail nu med! En bra kille som tyvärr också fastnade i detta sjuka sällskap. Gott han klarade sig undan en fortsättning där.

Jag TROR att Fiskegubben helt enkelt var ett alibi för en fejkad skilsmässa. Sen hände något, HD fick känslor och tillbaka sin lust för en tid.

Det hade nog inte SD räknat med, efter som hans grandiosa hjärna inte förstår att det finns massor med kvinnor som INTE attraheras det minsta lilla av honom. Ungefär de flesta, får man väl säga.

Men den lusten till Fiskegubben, var inte större än viljan att LW skulle bort.

HD: "Hoppas hon är död" (så nu kan jag fusklogga igen)
SD: "Det ska bli så bra nu"

#TeamÅsaHiding
Håller med om att fiskegubben var en ofrivillig bricka i spelet.
Han verkar också sansad och klok och ska vara glad att han slapp HD.
Kaka söker maka och SD och HD hör ihop i all sin galenskap.
Citera
2020-09-01, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Ja, UW verkar vara en sansad och vettig person.

Håller med om att fiskegubben var en ofrivillig bricka i spelet.
Han verkar också sansad och klok och ska vara glad att han slapp HD.
Kaka söker maka och SD och HD hör ihop i all sin galenskap.
Vem är "fiskegubben" i denna tråd eller detta mål?

Edit: Ah... Sillen!
Citera
2020-09-01, 22:12
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Om man inte vill få en morddom "hängandes över sig", så är ett tips att inte planera mord på sin egen fru och sina egna barn, inte hota sin älskarinna och hennes barn med mord. Men framför allt inte mörda någon och sedan ägna sig åt att ljuga och förvränga allt man kan och ändra sig alltefter det passar ihop med FUP. Eller hota och "outa" folk på Flashback.

"Blod i hela ansiktet", "Acrobat-sex", men knappt klara av att knyta sina egna skor. Men klättra i berg, tunnlar och träd går bra. Och ha sex med grannen flera gånger i veckan funkar fint. "Skalet" ligger hemma fullpproppad av sömnpiller?

Locka ut LW till påhittade "mörka män", fota henne genom hennes fönster 6-9 gånger på en kväll och sen tycka det är normalt uppförande? Sätta ljus i hennes säng, med mera sjuka saker...

Lögnerna haglar från SD, HD, JG och deras lilla, men rubbade Sekt. Så ett tips kan vara att sluta ljuga och ändra sig, samt lämna ut alla lösenord. Men det kommer han inte göra.

SD ÄR skyldig till mord. Kanske HD med. De kommer inte att komma undan straffet, hur mycket Sekten sitter här och härjar. Påhittade jurister, FBI-medarbetare, psykologer och allt ni låtsas vara, det imponerar inte på någon vettig i denna tråden eller hos Polisen.

Tvärtom visar de era brister när ni ibland (efter en bag-in-box?) börjar kasta könsord omkring er.

Jag är förundrad över att NÅGON här ens ödslar tid på att besvara dessa meningslösa tirader av försvar för SD, HD och alla kränkningar över LW, hennes barn och UW.

Vi kan i alla fall alla vara väldigt överens att UW förstod vilken total stolle den hatande bloggaren MH är och skiljde sig innan de hann flytta ihop.

SD kommer att straffas för det han har gjort och de kommer andra inblandade med. Det råder ingen tvekan om det.

Sekten är VÄLDIGT, VÄLDIGT ensamma om att tro att SD är oskyldig. Bra att Fiskegubben lämnat ifrån sig fler mail nu med! En bra kille som tyvärr också fastnade i detta sjuka sällskap. Gott han klarade sig undan en fortsättning där.

Jag TROR att Fiskegubben helt enkelt var ett alibi för en fejkad skilsmässa. Sen hände något, HD fick känslor och tillbaka sin lust för en tid.

Det hade nog inte SD räknat med, efter som hans grandiosa hjärna inte förstår att det finns massor med kvinnor som INTE attraheras det minsta lilla av honom. Ungefär de flesta, får man väl säga.

Men den lusten till Fiskegubben, var inte större än viljan att LW skulle bort.

HD: "Hoppas hon är död" (så nu kan jag fusklogga igen)
SD: "Det ska bli så bra nu"

#TeamÅsaHiding

Så många omständigheter och så många indicier som pekar med hela handen på just SD. Lägg till att det endast är SD:s DNA som hittats på brottsplatsen i form av sperma på offrets kjol och DNA-spår på offrets ring.
I denna ekvation ska även offrets blod på SD:s tvättmaskin (vilken han enligt egen utsago använt samma natt) samt offrets DNA på SD:s ena skoplös adderas.

Därefter ska (förhoppningsvis) SD:s förklaringsbörda till. Vilket lär klargöra det hela även juridiskt.

Jag är verkligen nyfiken på varför SD:s mobil/laptop inte var uppkopplade på bostadens nätverk (eller något nätverk alls vad gäller mobilen) om nu SD var hemma och knappade på laptopen just under tiden för mordtillfället.

Som hans olika förklaringar sett ut hittills kommer förklaringsbördan i rätten med största sannolikhet att resultera i en uppvisning värdig Johanna Möller.
Vill han verkligen framstå som en manlig version av Johanna Möller (om än med pipigare röst)!?

Bättre att erkänna sanningen kan jag tycka, han borde föredra fängelse och att sona sitt brott på ett normalt sätt hellre än att förevigt dömas i folks ögon som en pipigare version av Möllerskan.
Men ryktet och ytan kanske inte är allt för SD i slutändan?
Dömd är/blir han hursomhelst, oavsett uppehälle, frågan är vilken bild han vill förmedla av sig själv.
Citera
2020-09-01, 22:47
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Man blir ju lätt trött.
Det är väl alldeles klart att det inte var mamma G som diskade när bilder togs som visar att Lena handdiskar.

Är ÅK verkligen så blåst? Bara för att det finns
disk i diskstället så måste det vara Lena som
har diskat? Det kan inte ha varit hennes son,
mamma eller pappa?

Det är inte konstigt att Lenas mördare
fortfarande är fri.
Citera
2020-09-02, 05:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sambucusnigra
En undran till JokerMannen:

Hur tänker du kring alibit 23. 34?

Vem såg att det var just SD som satt vid datorn?

Den som sett vem som satt vid datorn 23. 34 är ett kronvittne och kan då fria SD genom att ge honom sitt starka alibi.
Den personen måste självfallet träda fram och vittna till SD fördel.

Det fanns överhuvudtaget inget vittne som kunde och kan styrka att SD satt vid sin laptop och öppnade upp ett dokument klockan: 23:34:16 - 23:34:17 under den aktuella mordkvällen (14/5 2018)

Oavsett detta, så har SD ett alibi för den tidpunkten då brottet begicks, vid cirka klockan: 23:33.

Obs ! så länge som åklagarna inte kan slå hål på detta SDs alibi och sålunda bevisa att det inte var SD själv som satt framför datorn den aktuella tidpunkten så kan SD aldrig dömas i en domstol för mordet på LW.
Citera
2020-09-02, 05:35
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Här är dina frågor som du blev sur på svaren på.

Man kanske inte ska ställa frågor om man inte läser svaren

Varsågod här beskriver Lena själv flera av symptomen för sin bipolaritet vilket tidgare kallades manodepressiv.
-------------------
Lena Wesström
@softpocahontas
Pratar fort Geocachar Soft Springer långt Äter sakta Skrattar högt Sover lite Leker glatt Trivs i skogen Längtar skidspår Älskar ungarna.
https://mobile.twitter.com/softpocahontas

Att sova för lite är ett farligt symtom på bipolaritet/manodepressivitet eftersom det bryter ner en såväl fysiskt och psykiskt.

Spännande. Undrar om det finns nån i LWs närmaste krets som också skulle kunna sägas sova för lite. Geocacha på nätterna, bevaka området där hen bor, cykla omkring, promenera i timmar, uppkopplad och svara på jobbmail även nattetid, jobba på klämdagar och semester...

Jag tänker att om det kan orsaka en så allvarlig störning hos BO så kanske det kan orsaka en lika allvarlig störning hos en GM - enligt ditt resonemang om orsak och verkan alltså.

Hmmm, kan det finnas nån sån person?
Citera
2020-09-02, 05:36
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Det fanns överhuvudtaget inget vittne som kunde och kan styrka att SD satt vid sin laptop och öppnade upp ett dokument klockan: 23:34:16 - 23:34:17 under den aktuella mordkvällen (14/5 2018)

Oavsett detta, så har SD ett alibi för den tidpunkten då brottet begicks, vid cirka klockan: 23:33.

Obs ! så länge som åklagarna inte kan slå hål på detta SDs alibi och sålunda bevisa att det inte var SD själv som satt framför datorn den aktuella tidpunkten så kan SD aldrig dömas i en domstol för mordet på LW.

Aha, 23.33...
Och hur vet du det?
Citera
2020-09-02, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Aha, 23.33...
Och hur vet du det?

Om du hade läst vad jag tidigare skrev så stod det "cirka klockan 23:33"

Som jag tidigare framfört så känner jag mycket väl till @dalaan:s tidsangivelser, det vill säga, klockan: 23:28 och 23:29 så och även klockan: 23:30 och att det var helt tyst när de både hade gått ut och satt sig i sin bil klockan: 23:40, men jag vet också vad polisen och åklagarna kommit fram till beträffande cirka-tiden för mordet på LW.
Citera
2020-09-02, 07:06
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Om du hade läst vad jag tidigare skrev så stod det "cirka klockan 23:33"

Som jag tidigare framfört så känner jag mycket väl till @dalaan:s tidsangivelser, det vill säga, klockan: 23:28 och 23:29 så och även klockan: 23:30 och att det var helt tyst när de både hade gått ut och satt sig i sin bil klockan: 23:40, men jag vet också vad polisen och åklagarna kommit fram till beträffande cirka-tiden för mordet på LW.

Just i detta fall är ju minuterna extremt viktiga och avgörande. Det kan ju till och med komma att handla om sekunder.

Jag menar att GM inte behöver vara kvar så lång stund efter att det 17 slagen utdelats. LW kan, efter att GM lämnat platsen, ha skrikit när hon var ensam.

Jag menar, med utgångspunkt från skrikvittnena, att det sista slaget kan ha utdelats nånstans runt 23.31.30 - 23.32.00

Vilket ger SD, om han är GM, gott om tid att hinna hem, oavsett om det är 520 meter eller 620 meter.
Citera
2020-09-02, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Just i detta fall är ju minuterna extremt viktiga och avgörande. Det kan ju till och med komma att handla om sekunder.

Jag menar att GM inte behöver vara kvar så lång stund efter att det 17 slagen utdelats. LW kan, efter att GM lämnat platsen, ha skrikit när hon var ensam.

Jag menar, med utgångspunkt från skrikvittnena, att det sista slaget kan ha utdelats nånstans runt 23.31.30 - 23.32.00

Vilket ger SD, om han är GM, gott om tid att hinna hem, oavsett om det är 520 meter eller 620 meter.

Alla är väl skapligt överens om att det LW som Dalaans hörde skrika. När de ringde SOS finns verifierat, exakt på minuten när skriken började - slutade kan diffa på någon/några minuter.

Däremot, som jag ser det, går det inte att fastställa var datorn/laptopen/mobilen befann sig vid tillfället, ej heller vem som tryckte på knappen (om det behövdes manuellt tryck för att få till spåret på den).

Liksom cykelturens vara eller icke vara på mordkvällen var detta något som SD kom på efter att ha läst FUP.

Ps SD visar upp sin konversation (delar av den?) med LW på mordkvällen vid sin första sittning med polisen och tydligen kom han inte ihåg att han svarat på mail på natten (bara några timmar efter att LW är försvunnen). Ej heller tar han upp det när han blir inkallad igen på eftermiddagen när han hade haft några timmar ytterligare att fundera på vad han haft för sig. Men han suddade... Ds
Senast redigerad av Tufsankatt 2020-09-02 kl. 07:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in